הודעה לעיתונות

הפגנות סוף השבוע - אלימות השוטרים לא תעצור אותנו

אנשי משמר הלילה, הכוחות הכוחות המיוחדים של 'אין מצב', בשיתוף עם קריים מיניסטר והדגלים השחורים, באים לתגבר את המצור על מבצר השחיתות. היום חמישי  (16.7) ועד שישי בערב. 

זהו אירוע מחאה קצת אחר: הפגנתי ונחוש מאד אבל גם מקרב ומשתף כוחות  ברוח אופטימית והרמונית.האירוע מתואם עם המשטרה.

אנחנו ניצבים מול בלפור, שם יושב ראש ממשלה שנאשם בפלילים, ומשמיעים את מחאתנו בצורה ברורה וישירה, כי אין מצב שראש ממשלה נאשם בפלילים יוביל את המדינה שלנו.

*התכנית*
נפגשים בבלפור היום חמישי ב-17:00
להפגנה ומופעי רחוב של מחאה:
בשעה 19:00 - הקפת המבצר בבלפור בקריאה להפלת חומותיו.
מעגלי שיח ושירה בציבור.
לינה מול בלפור בשישי.
בהשכמה, אופציה למדיטציה ולפעילות יוגה משותפת עם קבוצה גדולה של יוגיסטים. בהמשך הפגנה רועשת מול בלפור, הקפת המתחם., דיג'י, אמני רחוב.
ב- 13:00 מעגל שיח: סולידריות ישראלית. 15:30: קבלת שבת שקטה עם רבה רפורמית ורב חילוני.
בשעה 16:15 תחילת קבלת השבת המסורתית הרועשת של בלפור, והפגנה ברחוב.

משתתפים/ות באירוע (בסדר א"ב, הרשימה גדלה ומתעדכנת מדי פעם)
---------------------------------------
אהוד בנדל, רב רפורמי, גיטרה
איגנסיו גרינשטיין, שחקן
אייל צ'יובנו, איש תיאטרון
איתי לי, שחקן
אמיר פרי ואבירן שפר, דיג'יי
אמיר פתר, שחקן
אסף מאיר (מההרכב "חסרים"), מוזיקאי
אסתר שמיר, זמרת יוצרת (שיריה יושמעו)
בן אדם, שחקן
דובי אביגור, רב חילוני
דוריס נימני, שחקנית
דורית ווסטון לאור, זמרת יוצרת
דן תורן, שחקן
חניתה הנדלמן, אמנית מחאה ואקטיביסטית
יהושע סובול, מחזאי
יניב סגל, שחקן
יניב סוויסה, קרקס Y
כלנית שרון, שחקנית
לוטם פנסקי (מההרכב mind-O), מוזיקאי
נאוה חפץ, רב רפורמי
ניר ברק, שחקן
נעה אברמובסקי, שחקנית
עתליה זהבי שגיא, שחקנית
רוז לאגר, שחקנית
תמר מוקדי, מדיטציה ויוגה

טופס ההרשמה
https://tinyurl.com/yc9bunsv     

*****************

                             
דומה שהשבוע היה שבוע שיא של מחאות - מחאות בהיקף ובעוצמות שאינם זכורים מאז המחאה החברתית הגדולה לפני תשע שנים. 
צעד רב חשיבות להעצמת המחאות החל ביוזמה פרטית שהביאה להקמתה של קבוצה שבה נציגים מכל זרמי המחאה ומארגונים חברתיים מרכזיים. 
שיתוף הפעולה בקבוצה זו היה מהגורמים המרכזיים בהעצמת המחאה ובהצלחתן של ההפגנה הגדולה במוצאי שבת, הפגנת יום הבסטיליה בבלפור ובמקביל לה:
ההפגנה במלאת תישע שנים למחאת האוהלים, ההפגנות של תנועות הנוער נגד הקפאת תקציביהן, שביתת העובדים הסוציאליים, הפגנות העצמאים, האמנים והמסעדנים בראשית השבוע, הכרזת השביתה בשבוע הבא של האחים והאחיות ועוד. 

במקביל, גם מספר הגשרים וגם מספר המשתתפים במחאת הגשרים והצמתים של הדגלים השחורים עולים משבוע לשבוע..

 בין הפעולות המרכזיות השבוע: עלייה המונית, היום, יום חמישי, ולינה בבלפור . למגיעים צפויות חוויות שכוללות קרקס רחוב, מופעי ג'אגלינג, מעגלי שיח ועוד.

ולמחרת  - קבלת השבת המסורתית בבלפור 
ובמוצאי שבת:  בשש וחצי בערב - שוב פעולת המחאה הגדולה של הדגלים השחורים. בערב. צפויים יותר מעשרת אלפים מפגינים על כמאתיים גשרים וצמתים.
פירוט במפה שבקישור.
http://anu.org.il/hafganot 

ובשמונה וחצי בערב: ההפגנה הגדולה ביוזמת קבינט התקווה. נכון לשעת כתיבת הדברים, המארגנים עומדים על קיום ההפגנה בכיכר רבין בעוד המשטרה אינה מאשרת את המקום בטענה לקושי לשמור על המרחק הפיזי הנדרש. 

וכמו שתראו ביומן, לא משעמם גם לפני שבת ומחוץ לבלפור: כבר ביום רביעי, בשמונה וחצי בערב, הקתדרה ללימודי דמוקרטיה, חזרה  ל"ביתה" המקורי, מול ביתו של שר הביטחון, בני גנץ. ושוב: הרצאות קצרות, הייד פארק ואמן אורח.

וכבוד למפגינים המתמידים ביום שישי- בהרצליה, בשעה עשר ביד לבנים, בצומת אלונים ובנס ציונה - צומת ויצמן / עמק השושנים בשעה אחת עשרה. 🏼

במוצאי שבת ממשיכים גם בהפגנות הוותיקות והמתמידות בכיכר ציון בירושלים בשבע בערב ובכיכר גורן בפתח תקווה ובצומת רעננה (הצטלבות כביש ארבע ורחוב אחוזה) בשמונה בערב.   

וסוג חדש ומעודד של התעוררות: צעירי עמק הירדן מארגנים את האירוע "אנחנו הילדים של קיץ אלפיים ועשרים". מוצאי שבת בשבע בערב בכיכר צמח. 

מחאה נחושה, מתמידה ומקדמת ! 
אברי רביב - אנו עושים שינוי
   
*************************************

כותב גילי לוי, אחד העצורים מהפגנת יום שלישי 

אחרי הפגנה ארוכה ואינטנסיבית, לילה במעצר, ועכשיו נעים ומחוייך לי מתחת לשמיכה. 

להלן המסקנות:איזה יופי של הפגנה. מלא אנשים מעולים מכל הארץ, הגילאים והרקעים זה לא עניין של מה בכך. ינסו עכשיו לקעקע, ינסו לומר שהמפגינים היו אלימים, אבל זה כמובן שקר קלאסי בתעמולה של שלטון פחדני. 

האלימות היחידה הייתה מצד השוטרים, ואיתם גם - לא אחר מסגן ראש העיר אריה קינג. ברגע מסויים בכיכר פריז כששוטרים החליטו שזה סבבה לדפוק מכות לאיזה בחור אקראי, נשכבתי להגן עליו והתחלתי לחטוף בעצמי. בתוך ערבוביה של בעיטות ואגרופים, אני מרגיש פתאום שמישהו גורר אותי.

מרים את הראש מהמצב הכדורי שלי ורואה שם בין בליל השוטרים והסוסים אדם על אזרחי. כאמור, גורר אותי על הכביש. אני נעמד דרוך, מתקרב לתוך הפרצוף שלו לוודא שעיני אכן רואות נכון ו-וואלה, זה לא אחר מהכהניסט אריה קינג, סגן ראש העיר ההזוי שהציע לפני איזה שנה בפוסט חגיגי להרוס את חומות ירושלים אחרי שמשאית גדולה מידי נתקעה במעבר של אחד השערים.

כן, זה החומר האנושי שממנו עשוי המהבול. ראיתי בעיניים שלו אדם חלש, אבוד, שעמוק בפנים מבין שאידיאולוגיית הכלום ושום דבר הגזענית שהוא דוגל בה היא החדשות של אתמול. החדשות של היום הן אבטלה גואה, עו״סיות מותשות, ענף עסקים ועצמאים שנדחף מצוק, מערכת רפואה שנטחנה דק, ומעל כל זה מנצח ניהול כושל של ראש ממשלה מושחת שמהלכי הדיקטטורה שהוביל בחודשים האחרונים הם לא פחות מהודאה באשמה. 

את כל זה אריה קינג לא רואה. שנאת הערבים/שמאלנים שלו גורמת גם למצוקות של מאות אלפי אנשים להפוך לבלתי נראות עבורו. כאמור - גמד רגשי. 

בתקשורת ראיתי כותרת שמדברת על אלימות של מפגינים כשהשוטרים התמימים רק ״הגיבו״. סליחה, אבל אני אפיק צליל כעת: פחח.
האמת הפשוטה היא שגיבורי האכיפה שחירפו השבוע את חייהם בשבירת צלעות לבעלי עסקים מיואשים, חלוקת דוחות שהסלימו למעצרי נשים מבוגרות שביקשו לנשום לרגע, ואיך לא, גולת הכותרת בעשייה החשובה שלהם - טיוח הרצח של הנער האוטיסט איאד אלחלאק - פעלו באלימות כלפי מפגינים. 

לא משנה כמה יחרטטו בתקשורת מטעם, גם שקר שנאמר מאה פעמים לא הופך לאמת. הם האלימים.
הנה איך מנגנון של היגיון בריא אמור לעבוד בקודקוד של עורך חדשות: שום שוטר לא נפצע = אולי ההפגנה לא כל כך אלימה ואפשר לזרוק את ההודעות לעיתונות לפח, לעשות כמה טלפונים לאנשי שטח ולחקור את העניין עצמאית. 

בסופו של דבר רוב העצורים היו אנשים ישובים על כביש (שהמשטרה כבר חסמה לפני ככה שאפילו חסימת ציר לא הייתה פה), רטובים לחלוטין במי האוטו־שפריצר לפיזור הפגנות של המשטרה, שישבו בשקט עם ידיים למעלה. מוכנים לספוג מה שיבוא. אני ביניהם.

זה אולי נראה כאוטי בצילומים, אבל הרחובות ההרוסים זה לא ונדליזם של מפגינים, זה ונדליזם של מכטזיות ופרשים עם אלות. המשטרה בכוונה התסיסה את מהלך הדברים, וכשנוכחה לדעת שזה רק מדרבן אנשים לעמוד על שלהם, האלימות הלכה והתגברה כדרכם של ביריונים. 

זה נכון, יש בנו כעס, יש בנו זעקה, אבל אין בנו אלימות. שום כתב חצר לא ישנה את זה. עוד זווית בעניין, כל העצורים שוחררו אחרי חקירות קצרות ונטולות עניין מצד חוקרים מפוהקים. חלק מהעצורים בחרו שלא לחתום ערבות עצמית ולחכות לשופט, כל הכבוד להם על זה. 

גם מצב הרוח הנינוח של השוטרים בתחנה, שהיו בסך הכל נחמדים אלינו, מעיד שלא משנה כמה רעש היה בהפגנה, הם לא באמת הרגישו מאויימים. איבה אמיתית לא הייתה שם.

אפילו נהג האוטובוס שלקח את כנופיית העצורים הכי מצחיקה בהיסטוריה לתחנת המשטרה (שרנו בדד של זוהר בקולי קולות וביקשנו שיעצור בכושי), פגש אותי אחרי ששוחררתי ואמר לי ״בואנה, איזו דרך ארץ. אני גאה בכם״. 

הנהג הזה הוא כל מה שאריה קינג לא. אדיב, אמפטי ורואה מעבר לפערי המגזר (מדובר בחרדי לשעבר ואדם רק קצת פחות חרדי בהווה). האיש החמוד הזה חילק לנו מים בדאגה של אבא מסור כשהשוטרים נתנו לנו להשתעמם שעה וחצי למוות באוטובוס ליד תחנת המשטרה לפני שבכלל נתנו לנו לרדת.

עוד נקודות אור - מלא אנשים מתוקים באו לתחנת המשטרה להביע תמיכה: מחברים, דרך אקטיביסטים ועד עורכי דין שיותר מבוגרים מההורים שלי, וישבו שם לתת ייעוץ לפני חקירה בשעה 03:00 לפנות בוקר. נדיר בעיני.

מה אני לוקח מזה: הכל. מה הייתי משנה: כלום. האם נצא שוב להפגין: בטח. מה בא לי להגיד: שדיקטטור לא יהיה בישראל. אנחנו לא פראיירים כמו שעדר חזירי הפוליטיקה המדושנים חושבים שאנחנו.#מתי_שוב? בקרוב חבר... מבטיחים.

https://www.facebook.com/100000154201567/videos/3742439202437850 

*******************************************

אלימות המשטרה לא תעצור את המחאה! היום חמישי נגיע שוב לירושלים להפגין למען הדמוקרטיה כדי שהמסר נגד דיקטטורת הקורונה יהדהד.

אלימות המשטרה בשישי בערב בירושלים מוכיחה שנתניהו מ-פ-חד מהמחאה. ובצדק. אני עדיין המומה ממה שראיתי בבלפור: כמות אדירה של מפגינים ומפגינות שנחושים לנצח, ומולם אלימות משטרתית מטורפת - 50 עצורים, רכב משטרתי עם תותח מים שיורה עלינו בעוצמה ומעיף מפגינים לרצפה, שוטרים על סוסים דורסים מפגינים. 

ההפגנה היתה מופע היסטורי של נחישות, והמחאה ממשיכה בכל הכוח. בימים הקרובים נמשיך לצעוק יחד עם אלפים רבים מכל הארץ: עוצרים את נגיף הדיקטטורה. אנחנו כאן, ואנחנו לא מפחדים.

היום חמישי מתוכננת הפגנת ענק - אנחנו נהיה שם גם הפעם.  
עשרות אלפים מכל הארץ ממשיכים להפגין נגד המדיניות הכושלת והמסוכנת של דיקטטורת הקורונה. נתניהו מנסה כרגיל להסית ולפלג בינינו, אבל אנחנו יודעים שיש רק אחראי אחד למשבר - נתניהו אחראי ל 21% מובטלים, לריסוק הכנסת ושומרי הסף, לטיפול הכושל בקורונה, לשחיתות. מריסוק הפרדת הרשויות ועד לריסוק המעמד הבינוני,

המשבר הנוכחי הוא כנראה החמור ביותר של הדור שלנו. בחודשים האחרונים הקהילה שלנו פועלת ללא הרף למען הדמוקרטיה ונגד דיקטטורת הקורונה ויש לפנינו עוד שבועות ארוכים של מאבק. 

בנחישות, מעין וצוות זזים - רלוקה, קרני, לביבה, אלי, סרוג׳, חן, יונתן וגלעד.
זזים היא תנועה אזרחית של למעלה מ-200,000 פעילות ופעילים שיוזמים קמפיינים בנושאים בוערים כדי לקדם שוויון, שלום, זכויות אדם וצדק חברתי.

לפרטים על אירועי השבוע והמשך המאבק ראו כאן
 https://www.facebook.com/IsraelCrimeMinister