הודעה לעיתונות

מריחים בחירות: קמפיין לעידוד הצבעה ומעורבות אזרחית מתוכנן להתרחב לערים נוספות

לאחר שהצליחו להעלות את שיעור המשתתפים בסבבי הבחירות האחרונים, 'המרכזים לצדק חברתי' יוצאים למימון המונים במטרה להרחיב את הפעילות ; כיום כ- 50 אלף אזרחים מעורבים בפעילות המרכזים בחמש ערים שונות; לקראת סבב בחירות אפשרי נוסף, מתכננים בעמותה להקים מרכזי פעילות חדשים בחמש ערים נוספות, "יותר מ־80% מהציבור לא מאמין ביכולתו לשנות את המציאות. זה הזמן לבנות תנועת שטח אמיתית ורחבה שתעניק תקווה לעם"

קמפיין "בונים ובונות את הכוח של הציבור" זמין ב- https://[bit.ly/Merkazim]

'המרכזים לצדק חברתי', שהצליחו בפעילות שטח נרחבת לעלות את שיעור המשתתפים בסבבי הבחירות האחרונים בערים מרכזיות, יוצאים לקמפיין מימון המונים במטרה להרחיב את הפעילות. 'המרכזים' פועלים במטרה לקדם צדק חברתי ושוויון לכל הקבוצות בחברה הישראלית באמצעות תנועת שטח רחבה ועצמאית המקדמת שינוי חברתי. כיום, ולאחר שכ- 50 אלף אזרחים כבר הפכו לפעילים מעורבים, חלקם כנציגי ציבור ברשויות המקומיות, מעוניינים בעמותה להרחיב את הפעילות ולהקים מרכזים בחמש ערים נוספות. מלבד הקמפיין לעידוד ההצבעה, מתקיימות במסגרת הפעילות תוכניות הכשרה הפתוחות לקהל הרחב, מאורגנות קבוצות פעולה לשינוי מדיניות בנושאים הצפים מהשטח, ומתקיימים אירועים קהילתיים ומפגשי תרבות פתוחים.

"המציאות הישראלית מביאה יותר ויותר אנשים לצאת למאבקים ומחאות על הזכות לחיות כאן בכבוד. התחושה היא שאין על מי לסמוך ומי שאמור לייצג אותנו – מנותק." אומר זהר (איזי) כרמון מנהל 'המרכזים לצדק חברתי'. "כשהדמוקרטיה בסכנה ומיליון מובטלים נמצאים ברחובות, זה הרגע לעלות מדרגה, להקים תנועת שטח שתגיע לכל פינה בחברה הישראלית ותוביל שינוי יסודי. ריח הבחירות באוויר, והפעילות שלנו כבר הצליחה להשפיע בסבב הקודם עם שיעורי הצבעה גבוהים יחסית במוקדים 'רדומים', הפעם נגיע לעוד מקומות. אנחנו לא נתמכים על ידי עירייה או מפלגה, עצמאות המרכזים קריטית עבורנו ולכן בשביל להמשיך ולשנות, להצמיח מנהיגות ערכית וקשובה לעם, ולהקים עוד מוקדים ברחבי הארץ- אנחנו צריכים את תמיכת הציבור".

המרכזים לצדק חברתי קמו בינואר 2016 בשיאו של המאבק על מתווה הגז. התנועה יוסדה על ידי תנועת הבוגרים של השומר הצעיר ושמה לעצמה למטרה לקדם צדק חברתי ושוויון לכל הקבוצות בחברה הישראלית. מדי שנה קם מרכז חדש, כאשר כיום יש כבר 5 מרכזים, בחיפה, ראשון לציון, רחובות, מודיעין וחריש. לכל מרכז יש מנהל או מנהלת שמארגנים סביבם אלפי פעילים ופעילות במעגלים הולכים ומתרחבים, כשבלב העשייה הצוות המוביל שמקדם את סדר היום של המרכזים לצדק חברתי ברמה המקומית והארצית.

המרכזים לצדק חברתי מעוניינים לגייס מהציבור 20 אלף ₪ בתמיכות קבועות לטובת הרחבת הפעילות והקמת מרכזים נוספים. "בתמיכה כספית פעוטה אפשר לייצר שינוי. זו ההשקעה הכי אפקטיבית ויעילה לכל מי שרוצה לחיות בכבוד במדינה, לייצר כאן עתיד ולהילחם למען צדק חברתי, שוויון זכויות והזדמנויות לכל הקבוצות במדינה." סיכם כרמון.

לקמפיין מימון ההמונים "בונים ובונות את הכוח של הציבור": https://bit.ly/Merkazim

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ניר הירשמן תקשורת.