מפרסם: קרוסלה ניהול אמנים ויח"צ
תאריך: 30/09/2020 12:49
עדכון: 30/09/2020 12:51
נושא: חברה, נשים, עבודה ורווחה, תרבות
הודעה לעיתונות

אל תגרשו אותן אל מותן

160 אמנים ואנשי תרבות קוראים לשר הפנים להעניק מעמד הומניטרי ל-27 שורדות סחר בבני אדם, שמבקשות להישאר בישראל

למעלה מחודשיים שממתינה על שולחנו של שר הפנים בקשה להעניק מעמד הומניטרי מיוחד ל-27 נשים, אזרחיות אתיופיה שהוכרו על ידי ישראל כקורבנות סחר בבני אדם. מדובר בנשים אשר נחטפו על ידי סוחרי אדם כאשר היו נערות ונלקחו לשבי. אחרי שלושה חודשים של תופת והתעללות מינית במחנות העינויים בסיני, הן חצו את הגבול ממצרים ב-2012 במצב פיזי ונפשי קשה ביותר, מוכות ומורעבות. היום חלקן מועמדות לגירוש, וכולן חסרות כל זכויות סוציאליות בישראל.
לאחר שסיפורן של הנשים נחשף בכתבה ששודרה בחדשות השבת של כאן 11 (הכתבה מצורפת), למעלה מ-4700 ישראליות וישראלים קראו לשר הפנים ולמנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה להעניק לנשים אלו מעמד ולאפשר להן להמשיך ולשקם את חייהן בישראל.
בשבוע שעבר, אמני ישראל הצטרפו גם הם לקריאה, במכתב פומבי המיועד לשר הפנים אריה דרעי. המכתב, עליו חתומים אנשי אקדמיה בכירים, קולנוע, מלחינים וזמרים ידועים בניהם: יהושע סובול, מיקי גבריאלוב, דויד דאור, מירי מסיקה, יונה אליאן, שני כהן ואחינועם ניני, נחתם במילים:
"בקשתנו הינה מחווה הומניטרית נקודתית אשר תעשה חסד עם קבוצה קטנה של נשים שלמרות מר גורלן הקימו פה משפחות, השתלבו במעגל העבודה, ומבטאות בעין דומעת ובעברית רהוטה ומצמררת את עדות הזוועות שעברו. הן אסירות תודה לישראל שנתנה להן בית, וצלם אנוש.
אנו אמני ישראל החתומים מטה מבקשים ממך בימים אלו של חשבון נפש לאפשר לקבוצה זו של נשים להשתקע בארץ ולהמשיך לחיות את חייהן כאן במדינת ישראל, בארץ שהעניקה להן חסד וחמלה והזדמנות להשתקם ולבנות את עצמן מחדש".

את המכתב יזמה רינת אבישר, מוסיקאית, מנכ"לית עמותת תו המשווה לתרבות מונגשת.

לפרטים נוספים ולתיאום ראיונות:
שירה (המוקד לפליטים ולמהגרים) 054-3177851 [email protected]
רינת 050-5959754 [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרוסלה ניהול אמנים ויח"צ.