תמונת המחשה Qase
תמונת המחשה Qase
תמונת המחשה Qase
תמונת המחשה Qase
תמונת המחשה Qase
תמונת המחשה Qase
הודעה לעיתונות

הסטארט-אפ Qase מביא את חדרי הבריחה עד הבית

העוזרת הווירטואלית קייסי (בעלת בינה מלאכותית מאוד מפותחת) מנצחת על המשחק, מדריכה את המשתתפים ומספקת להם טיפים ורמזים וגם כמה דאחקות לאורך המשחק

איך נבלה בימים אלה עם המשפחה ועם החברים לאחר שכבר התעייפנו מנטפליקס, מהכבלים ומהרשתות החברתיות? הקורונה, הסגרים והבידוד מציבים אתגר לא פשוט בפני תרבות הפנאי שלנו ובפני הצורך של כולנו להמשיך לבלות וליהנות מחיינו!

הסטארט-אפ Qase (קייס) מתל אביב הגה ופיתח פתרון יצירתי ראשון מסוגו בקנה מידה עולמי: משחקים מוכנים של חדרי בריחה שמגיעים עם שליח לבתי המזמינים ומספקות למשפחה או לקבוצת חברים חוויה אתגרית משותפת ומרגשת שחורגת מהבילויים השגרתיים. ניתן להזמין את המשחקים גם לאתרים אחרים (כמו חדר בבית מלון) או לכל מקום אחר שבו קבוצת חברים או משפחה רוצות לבלות ביחד.

Qase (שילוב בין המלים Case ו-Quest) הוקמה ב-2019 על ידי היזמים איתי חסיד, מצ'י מיארקי, ויזמים נוספים. חסיד, בן 32, הוא יזם סדרתי שהקים כבר כמה סטארט-אפים ורשם אקזיט מוצלח בשנת 2016 כשמכר עם שותפים במיליוני דולרים את Mobeego- הסטארט-אפ הראשון שהיה שותף להקמתו. יזמיQase השקיעו בפיתוח החברה מאות אלפי דולרים במטרה להביא לעולם קטגוריה חדשה של בידור ביתי במשלוח. עם פרוץ הקורונה והסגרים בבתים הואץ הפיתוח והחברה השיקה את החוויות האינטראקטיביות הראשונות שלה בחודש אפריל, במהלך הסגר הראשון. לאחר הפיילוטים המוצלחים הושלמו הפיתוח והפקת המשחקים ועתה החברה משיקה את מוצריה באופן רשמי ונחשפת לציבור.

איך זה עובד? הלקוחות מזמינים באתר את המשחק שבחרו ושליח יביא להם באופן מיידי או בהזמנה מראש את המשחק במועד ולכתובת שביקשו. המשחק כולל טאבלט שבו מככבת העוזרת הווירטואלית קייסי וכן שלל חפצים אותנטיים, אפקטים ורמזים שמרכיבים ומלווים את עלילת המשחק, שנמשך באופן רגיל 60-80 דקות. לאחר כשעתיים יגיע שליח שיאסוף את המשחק.

העוזרת הווירטואלית קייסי משמשת כמפעילה של המשחק, בדומה למפעילים בני אנוש בחדרי בריחה רגילים. קייסי היא ''בחורה'' שנונה, בעלת בינה מלאכותית מאוד מפותחת והיא מספקת למשתתפים הדרכה, טיפים ורמזים וגם דאחקות בשביל מצב הרוח. היא גם מזהה את רמת המשתתפים ושגיאות שעשו ובמקרי הצורך נחלצת לעזרתם עם רמזים שיסייעו להם לעמוד במשימה, וכל דבר אחר שיגרום להם להצליח, להשתעשע וליהנות.

בתום המשחק קייסי מזמינה את המשתתפים לצילום קבוצתי בטאבלט ושולחת במקביל פקודה חשאית לשליח שיבוא לאסוף את המשחק. השליח לא מגיע בידיים ריקות אלא מוסר למשתתפים את התמונה הקבוצתית לאחר שעברה עיבוד תמונה (כמו פילטר באינסטגרם) בהתאם לנושא המשחק והודפסה על גבי מגנט למזכרת.

לדברי איתי חסיד, מנכ"ל ומייסד משותף של Qase, "קייס היא דרך חדשה לבלות בבית עם אנשים שאתה אוהב. היעד שלנו הוא להנגיש חוויות בצורה שלא היתה קיימת עד כה. שירותי הסטרימינג שולטים היום בעולם הבידור הביתי אך מחקרים מראים שלמרות זאת לאנשים חסר משהו. הנוחות המושלמת שמספקות חברות הסטרימינג מבטלות אספקטים של ציפיה לחוויה ולריגוש. קייס תחזיר לבית את הניצוץ וההתרגשות שאבדו בבהיה משותפת ופאסיבית במסכים ותספק חוויה חברתית, מאתגרת וכזו שתהפוך למסורת במאות אלפי בתים בארץ ובעולם. אצלנו לא יושבים וצופים בסרט, אלא מגלמים את הגיבורים הראשיים. במקום להפריד בין אנשים, אצלנו הטכנולוגיה מחברת, וזה כל ההבדל. לצורך פיתוח המשחקים אנחנו משתפים פעולה עם גדולי היוצרים מישראל, ארה"ב ואירופה. גיא בוסקו, שתכנן מאות חדרי בריחה וזכה להכרה עולמית כאחד ממובילי התחום, הוא חבר במועצה המייעצת של קייס, והיה שותף לפיתוח המשחק החדש".

לדברי חסיד, Qase פונה כיום גם לשוק של משקי הבית וגם לארגונים, "מאות המשתתפים הראשונים הזמינו משחקים לא רק לבתים אלא גם לחדריהם בבתי מלון, לפארקים, לגינות ציבוריות ולמשרדי חברות. במקרים רבים המשחקים הוזמנו גם לאירועים מיוחדים כמו ימי הולדת, אירועי בת מצווה, הצעות נישואין, ערבי חברה ועוד. מספר חברות כמו מיקרוסופט ואמדוקס שילבו את המשחקים שלנו כחלק מחבילת ההטבות שלהן לעובדים ולמשפחותיהן או כמרכיב באירועי חברה".

לדברי החברה, בתקופת ההרצה דרגו המשתמשים את המשחקים בציון 4.8 (מתוך 5) וכ-20% הם לקוחות חוזרים שהזמינו את שלושת המשחקים הראשונים ומחכים כבר למשחקים הבאים.

עם ההשקה מוצעים עתה שלושה משחקים נושאיים לתושבי אזור המרכז:
גראנד הוטל – אורח בבית מלון בשם וויליאם סמית נעלם והבלש שנשכר לחקור את המקרה נמצא מת. המשימה: לחקור את המזוודות והחפצים האישיים של הבלש ולגלות מיהו הרוצח.
מחיר: 249 ש"ח
הפיראטים – לב של קפטן – צוות הספינה הפנינה השחורה מקולל והדרך היחידה להסיר את הקללה היא להחזיר להם את המטבעות שאיבדו. המשימה: לפלס את הדרך לאי המסתורי, לפצח את תיבת המטמון ולהחזיר את המטבעות לבעליהם החוקיים.
מחיר: 259 ש"ח
ההאקר – דארקנט – הסוכנות למניעת פשעי דיגיטל וסייבר לכדה חבר בקבוצת האקרים שמתכננת מתקפות על מספר יעדים בעולם. המשימה: לפרוץ לתיק ולמחשב של ההאקר, לאתר את הקבוצה ולמנוע את המתקפות.
מחיר: 279 ש"ח

קישור לסרטון:
https://www.youtube.com/watch?v=UqsMKSrXZVQ&feature=youtu.be

עד סוף השנה תשיק החברה משחקים חדשים ותרחיב את ההפצה לאזורים נוספים בישראל.

לפרטים נוספים:
אורי מאירוביץ'- 054-6400070
ליאור קליינברג- 054-8188122
משרד אורי מאירוביץ' יחסי ציבור

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורי מאירוביץ' יחסי ציבור.