מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 10/01/2021 14:38
עדכון: 10/01/2021 15:15
נושא: ספרות
טרם רקוויאם – הלך בדרכים. גרפיקה: עידית אפרייםפ
טרם רקוויאם – הלך בדרכים. גרפיקה: עידית אפרייםפ
הודעה לעיתונות

ספרו הראשון בעברית של משורר ספרדי ואפידמיולוג ישראלי שנבחר לאחד מ-30 המשוררים הנחשבים בעולם

"טרם רקוויאם – הלך בדרכים" הוא ספרו הראשון בעברית והספר ה-29 בסך הכל, של פרופ' ארנסטו קהאן. הספר עוסק בחירות, שלום , דמוקרטיה חברתית-פוליטית, זכויות האדם, הגנה וקידום האישה ,הילדים והמבוגרים הקשישים, לצד הגנת החיים והאקולוגיה בכדור הארץ.

ספרו הראשון בעברית של המשורר המוערך, ארנסטו קאהן מורכב משני חלקים : בחלק הראשון הפואמה "טרם-רקוויאם" בחלק השני הפואמה "הלך בדרכים".

רקוויאם היא המוזיקה למנוחת נפשו של המת, הכותרת "רקוויאם" (לפני תפילת האשכבה ) מתייחסת לכך שעדיין לא מקיימים תפילות אשכבה, כיון שעדיין יש חיים על פני האדמה, אבל יגיעו אל סופם ואל המוות, אם חברת האנוש תמשיך לפעול כפי שהיא פועלת כעת. הכל תלוי בנו, המשימה שלנו היא להמשיך לקיים את החי. מכיוון שדרך האנוש העכשווית היא שגויה, היצירה השנייה מכונה "הלך בדרכים" כי על בני האדם להמשיך ללכת ולעצב את הדרך החדשה הנכונה תוך כדי הליכה.

היצירה היא שיר הלל לחיי הטבע והסיבוכים האלימים שבהם, מראשיתם ועד סופם ולסיום הבקשה היא לעצור כי אנו עדיין יכולים לעשות משהו כדי להציל את האנושות וכדור הארץ.

ארנסטו קאהן, נולד ב1940בפטגוניה, ארגנטינה. עלה לישראל בגיל 36, עקב עליית החונטה הצבאית הדיקטטורית. הוא אפידמיולוג, פרופ' בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב, נשיא האגודה הגלובלית להרמוניה (GHA) בישראל., מנהל – OME ארגון הסופרים העולמי, -סגן נשיא, הפורום הבינלאומי לספרות ותרבות לשלום (IFLAC) גם נשיא ראשון של האקדמיה העולמית לאמניות ותרבות – קונגרס עולמי למשוררים (WCP-WAAC) ועוד... הוא בעל מוניטין רב בעולמם של קוראי ספרדית וזכה לאינספור פרסים. קהאן הוא אחד מתוך שלושים הסופרים הבולטים ביותר בעולם שנבחרו ב2011 על-ידי הקונפדרציה העולמית של משוררים וסופרים ספרדיים עכשוויים.

הספר המפורסם ביותר שלו הופיע תחת הכותרת רצח-עם, אמנם, לדעתו ועדיפותו, הספר הראשון שראוי היה לתרגם הוא הספר שיוצא בימים אלו - מפאת סגנונו והקשרו לתורה ולעם היהודי. עד כה פרסם עשרים ותשעה ספרים. כיום הוא מתגורר בכפר סבא.

ארנסטו קאהן, "טרם רקוויאם – הלך בדרכים" צילומים: אנה לפיטו קלומבייה 2020 הוצאת : שבילי אור. תרגום: מרגלית סגראי-שלמן. מחיר ספר מודפס:75 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.