מפרסם: ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור
תאריך: 10/01/2021 15:46
עדכון: 10/01/2021 22:52
נושא: חדשות, ערבים, פוליטי
מוחמד דראושה
מוחמד דראושה
.
.
הודעה לעיתונות

מפלגת מען - (יחד ) תתמודד בבחירות לכנסת ושואפת להיות חלק מהממשלה הבאה

המפלגה בראשותו של מוחמד דראושה תדרוש שוויון בזכויות אזרחיות בין ערבים ליהודים וחוק שוויון המבוסס על מגילת העצמאות

"השפעה ושותפות מלאה בהליך קבלת ההחלטות כולל ישיבה בממשלה הבאה" זו המטרה ששמה לעצמה מפלגת מען , (יחד בעברית) אשר הכריזה היום על התמודדות בבחירות הקרובות לכנסת.

במסיבת העיתונאים שנערכה היום באמצעות הזום, הציג יו"ר התנועה מוחמד דראושה את קווי הייסוד של המפלגה ואמר: "אנחנו באים לייצג את האינטרסים של האזרחים הערביים במדינת ישראל. יש מספיק כאלה שמייצגים את הכעס, אנחנו רוצים להשפיע דרך שולחן הממשלה. באנו להיות בית פוליטי חלופי, המטרה שלנו בסופו של דבר היא להיות רשימה ערבית יהודית משותפת, שיכולה להיות גורם משפיע בפוליטיקה ובכנסת".

דראושה בן ה-57 ( מנהל את המרכז לשוויון וחברה משותפת בגבעת חביבה, וחבר סגל במכון שלום הרטמן ) הציג את חברתו למפלגה, אימאן גרה אלמלק, עורכת דין בת 40, טוענת שרעית ומנהלת יחסי הציבור במכללת אלקאסמי בבאקה אל גרביה.ואת מי שמייעץ למפלגה פרופ׳ רביע ח׳לאילה, בן 44, מסחנין. בעל 5 תארים אקדמיים, חוקר ומומחה בינלאומי לסיעוד וחקר הזקנה. סגן נשיא מכללת צפת וג'רס מטר, מי שכיהן בעבר כראש מועצת עילבון.

בימים הקרובים צפויים להיחשף שמות נוספים של מועמדים מטעם המפלגה. דראושה: "אנו מנהלים מו"מ לריצה משותפת עם מספר אישים, חלקם מהחברה היהודית אשר יצטרפו אליינו, כאשר יש גם שיחות עם מפלגות יהודיות. המצע שלנו הוא מצע חברתי כלכלי והוא נועד לתת מענה לבעיות הבוערות של החברה הערבית. לא ניכנס לממשלה שלא תבטיח מראש חקיקת "חוק יסוד שוויון" לכלל האזרחים, ואימוץ עקרון "אזרחות שווה" כבסיס לחברה משותפת בין ערבים ויהודים".

"מען לא רוצה לקבל פירורים שהשלטון עושה טובה ונותן לערביי ישראל, אנחנו רוצים נתח מהעוגה באופן לגיטימי ושוויוני. לאורך כל שנות כהונתו של נתניהו הוא לא עשה מספיק כדי לקדם את החברה הערבית בישראל וגם ההכרזות האחרונות שלו אינן משכנעות אותנו".

"ערכנו סקר באמצעות קמיל פוקס וד"ר הישאם ג'ובראן ממנו אנחנו למדים ש-21 אחוזים מבעלי זכות הבחירה בחברה הערבית רוצים שיוני ומתכוונים לתת לנו את קולם. אני מאמין שהנתון הזה עוד ילך ויצמח ככל שנתקרב למועד הבחירות".

עוד פרטים על מוחמד דראושה

מוחמד דראושה, יזם חברתי בתחום העצמה חברתית כלכלית ופוליטית של החברה הערבית (כגון שילוב מורים בין-מגזריים, שילוב נשים בתעסוקה) הוביל כתיבת מסמך מדיניות ״מפת דרכים לחברה משותפת״. הוא ניהל פרויקטים רחבי היקף לחיבור בין יהודים וערבים כמו שת״פ בין רשויות יהודיות וערביות סמוכות.
כיום מנהל את המרכז לשוויון וחברה משותפת בגבעת חביבה, וחבר סגל במכון שלום הרטמן, והיה גם מנכ״ל יוזמות קרן אברהם, ובעבר כיהן גם כמנכ״ל המפלגה הדמוקרטית הערבית עד שנת 2,000. הוא הוביל מספר קמפיינים לעידוד הצבעה של הציבור הערבי, ושילוב סטודנטים ערבים בלימודים אקדמיים.

מוחמד דראושה, נשוי לח׳אולה +4 (כולם סטודנטים באוניברסיטאות), בן 57, מכפר אכסאל, בעל תואר שני (בהצטיינות) בלימודי שלום וניהול סכסוכים מאוניברסיטת חיפה, ועמית מחקר בענייני מיעוטים לאומיים באקדמיית רוברט בוש בברלין.

לפרטים נוספים ותיאום ראיונות: ירון מיכאלי 054-4656842

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור.