מפרסם: נוי תקשורת
תאריך: 14/01/2021 17:32
נושא: חוץ, כלכלה עולמית
הודעה לעיתונות

קרנות החברה הפתוחה מודיעות על מקבלי מענקי הצעירים בפוארטו ריקו לשנת 2020

סן חואן, 13 בינואר 2021, (GLOBE NEWSWIRE) :

"קרנות החברה הפתוחה" (Open Society Foundations) שמחות להודיע על מקבלי מענקי הצעירים בפוארטו ריקו לשנת 2020, שתומכים במנהיגים צעירים בפוארטו ריקו שפועלים למען הצדק, לקדם זכויות אזרח ולעזור לקהילות מקופחות בפוארטו ריקו.

תוכנית המענקים, עכשיו בשנתה השנייה, מכירה בעשרה מקבלים מכל רחבי האי -- ממרכז סן חואן ועד האי ויקס -- שפועלים במגוון רחב של נושאים. בין הפרויקטים של המקבלים: ללמד אנשים צעירים על ריבונות מזון, חיזוק התמיכה בנוער להטב"ק+ ברחבי האי, העלאת המנהיגות של צעירים שחורים ושימוש באומנות כאמצעי ליצירת מעורבות פוליטית של פוארטו ריקנים צעירים.

"הצעירים בפוארטו ריקו נתקלים בתנאי מחייה מהגרועים ביותר מזה דורות, מההוריקן מריה דרך רעידות אדמה ועד למגיפה", אמרה קארינה קלאודיו בטנקור, המנהלת של פרויקט פוארטו ריקו של החברה הפתוחה. "למרות האתגרים האלה, ההנהגה שלהם שינתה את הנוף הפוליטי של האי והביאה לסילוקו של המושל הקודם ריקרדו רוסלו, ולתבוסה של השליטה הדו מפלגתית הקולוניאלית במימשל של פוארטו ריקו".

בטנקור המשיכה: "הפרויקטים האלה משקפים את המגוון הרחב של רעיונות ויוזמות שיעזרו לחולל עוד שינוי בפוארטו ריקו ויעזרו לבנות כוח ולהגביר את קולן של קהילות שלעיתים תכופות מדי מושארות מחוץ לדיונים הפוליטיים ועל מדיניות".

תוכנית המענקים לצעירים בפוארטו ריקו ממשיכה את המחויבות של החברה הפתוחה להשקיע בצעירים באי ולבנות אצלם כוח. החברה הפתוחה פועלת בפוארטו ריקו מאז 2013, ותומכת במגוון של ארגונים, תנועות ואנשים שתורמים לחיזוק החברה האזרחית, ההשתתפות האזרחית, שקיפות ונשיאה באחריות של המימשל בארכיפלג ובגולה. עד היום, החברה הפתוחה השקיעה 20 מיליון דולר בנושאים שקשורים לפוארטו ריקו -- ומתכוונת להמשיך להשקיע בשנים הבאות.

"כאפרו- פוארטו ריקני צעיר, אני גאה בהזדמנות ללוות את העבודה עם הקבוצה החדשה של מקבלי מענקים צעירים", אמר לוידמר דופרי, מתאם משותף של המענקים. "בשנים האחרונות, צעירים פוארטו ריקנים רבים נאלצו לעזוב את האי בחיפוש אחרי הזדמנויות טובות יותר, הבריחו אותם האתגרים והמשברים השונים שעוברים על הארכיפלג. המענקים האלה מאפשרים לאנשים צעירים כמוני להמציא מחדש את הקהילות שלהם ולדרוש צדק חברתי וזכויות אדם מהבית שלהם ועבורו. המטרה היא שהאנשים הצעירים האלה ימשיכו לחלום, להיאבק ולסלול את הדרך לדורות הבאים של מנהיגים ופעילים צעירים מפוארטו ריקו שמגיעים לנו".

"זה כבוד להשתתף שוב כמתאם של מענקי הצעירים -- תוכנית שבשנתה השנייה ממשיכה להסתמך על הכוח הרב של צעירי פוארטו ריקו", אמר אלוורו פרננדז, מתאם משותף של המענקים. בקבוצה החדשה הזאת, אני רואה ביטוי לגיוון וההתנגדות הקולקטיבית של התנועות החברתיות של פוארטו ריקו -- תנועות שלמרות אי ודאות כה רבה לא מפסיקות לצמוח ולהתחזק. אני רואה בעשרת האנשים הצעירים האלה את האהבה שיש בהם לפוארטו ריקו ואת אומץ שהם חולקים כדי להמשיך במאבק לעתיד טוב יותר. אני מברך את כל המקבלים".
טווח הגילים של מקבלי המענקים הוא 18 עד 27. הם יקבלו עד $50,000 תמורת עבודה במשרה מלאה בפרויקטים שלהם במשך 18 חודשים.

המקבלים של מענקי הצעירים בפוארטו ריקו

Edrimael Delgado Reyes (כינויי גוף: הוא, לו, שלו) יפתח מרחבים קוויריים לקהילת הלהטב"ק+ בפוארטו ריקו באמצעות LaBoriVogue, מעבדה שמשתמשת באופנה כגורם של שינוי אישי וצדק קולקטיבי.

Luis Mi Rodríguez-Rodríguez (כינויי גוף: הם, לה, שלה) ייצרו תוכן עבור קהילת הלהטב"ק+ באמצעות Pólvora Colectiva Cuir, קולקטיב מדיה דיגיטלית שיוצר מרחבים בטוחים לדיון וויכוחים בקהילות הקווירים.

Camil Libertá Valentín Arce (כינויי גוף: היא, לה, שלה) תפתח את Amarilla, סדנא וגן קהילתי שמציעים משאבים לחיים יותר מכובדים למקופחים באגואדייה באמצעות אומנות ואגרו אקולוגיה.

Cristian J. Laracuente Vázquez (כינויי גוף: הוא, לו, שלו) ינהל את Taller Lumpen, פרויקט שמפתח אומנות רחוב ככלי לחינוך וחיברות ממשאבים חיוניים כדי להיאבק באי שוויון במאיאגז.

Venus A. Páez Hernández (כינויי גוף: היא, לה, שלה) תפתח את פרויקט S.A.L.V.A. (ויקז משיגה ריבונות מזון אגרו אקולוגית), עם משימה לספק משאבים חינוכיים כדי לקדם פיתוח של עסקים חקלאיים.

Jesef Reyes Morales (כינויי גוף: הוא, לו, שלו) יפתח את Semillas de Apoyo Mutuo en Utuado, פרויקט לקידום ריבונות מזון וארגון מקומי של עובדי החקלאות בטטואן, קהילה באוטואדו.

Anna Margarita (כינויי גוף: היא, לה, שלה) היא מייסדת משותפת של Caribana Coop, קואופרטיב בבעלות עובדים שמבקש ליצור מרחבים וכלים כדי להמציא מחדש את החינוך שלנו ואת הקשרים הכלכליים, החברתיים והקשר לאדמה.

Jun Díaz González (כינויי גוף: הוא, להם, שלהם) יוביל את Flor de Loto, פרויקט מנטורינג שמתמקד בזכויות אדם ונוער להט"ב בשטח וקגואס ובקהילות שסביבה.

María José (כינויי גוף: היא, להם, שלהם) תפתח את בית החסד, קולקטיב נגד גזענות טרנס פמיניסטי שמקדם עזרה הדדית, צדק כלכלי והתפתחות אומנותית של אנשים לא לבנים לא בינריים טרנס פמיניסטיים.

Cristian Eduardo Martínez Medina (כינויי גוף: הוא, לו, שלו) יפתח את Escuela de Liderazgo Político y Comunitario, פרויקט שמבקש לתמוך במרחב קהילתי למנהיגים שחורים צעירים ביבוקואה.

לפרטים נוספים:
Office of Communications
Open Society Foundations
(212) 548-0668
[email protected]

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GLOBE NEWSWIRE

לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- נוי תקשורת.