הודעה לעיתונות

המשורר שמואל ירושלמי: אני בעד פוטין, אך מגנה את מעצרו של אלכסיי נבלני

המשורר והפעיל החברתי תושב באר שבע שמואל ירושלמי, יליד ברית המועצות המקיים קשר שוטף באמצעות הרשתות החברתיות עם פעילים וקבוצות ברוסיה, יצא בקריאה דחופה בעקבות מעצרו של פעיל האופוזיציה הרוסית אלכסיי נבלני, מיד עם שובו לרוסיה מגרמניה, בה הוא שעה במהלך החודשים האחרונים.

בהודעתו הקצרה הנ"ל, ירושלמי אומר בין היתר דברים הבאים: "באופן כללי, בשנים האחרונות אני נמנה בין תומכיו הנלהבים ביותר בישראל של נשיא הפדרציה הרוסית ולדימיר פוטין. אני תומך ברוב רובה של מדיניותו, המכוונת לחיזוק עצמאותה הכלכלית, התזונתית והתעשייתית של רוסיה.

יחד עם זאת, לא נשאר לי, אלא לגנות בצורה חריפה ביותר את החלטת הרשויות ברוסיה לעצור את האופוזיציונר הרוסי אלכסיי נבלני מיד עם שובו למוסקבה אחרי שהייה בת מספר חודשים בגרמניה. לדעתי, למעצר הזה לא היו שום עילה או סיבה. המעצר הזה אינו מוצדק ואף מטופש מכל הבחינות. הוראתו של פוטין על מעצרו של נבלני זאת הוראה מיותרת וחסרת כל בסיס, אשר בין היתר, משחקת לידי מתנגדיו של השלטון הרוסי הנוכחי ולמעשה, מהווה מבחינת שלטונות רוסיה ירייה ברגלי עצמו. על כן, אני מצרף את קולי לקריאות לשחרורו לאלתר של אלכסיי נבלני מהמעצר. אני מתנגד לאידיאולוגיה שלו ולדעותיו הפוליטיות.

עם זאת, לא הייתה שום סיבה ושום הצדקה (ולו קטנה ביותר) לעצור את נבלני ולשים אותו במעצר. אני קורא לנשיא פוטין להורות על שחרורו של נבלני מהכלא ובכך להציל את היציבות ואת הסדר ברחבי הפדרציה הרוסית", זאת לשון הודעתו של שמואל ירושלמי.