עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
הודעה לעיתונות

ראיון עם האישה שהפסיקה לקנות

בפינת הפודקאסט של עמותת "מתייעלים", קיימו ראיון עם שרון בירקמן, האישה שהפסיקה לקנות, מייסדת גישת Money Therapy, ומנהלת הקהילות "ללא בזבוזים".

אז למה אנחנו קונים את מה שאנחנו קונים?

את הקניות שאנחנו מבצעים הן במרבית המקרים רגשיות, אנחנו לא באמת צריכים את מה שאנחנו קונים, אלא אנחנו מחפשים לקנות לעצמנו שקט נפשי.

מערכות היחסים שלנו משפיעות על דפוסי הצריכה שלנו, כשאנחנו מרוקנים מאנרגיה או נמצאים במצבי לחץ, קושי, עבודה אינטנסיבית או במערכת יחסים בעייתית, אנחנו מחפשים לברוח וכך מבזבזים את כספנו בקניות.

פעמים רבות אנו נוטים לחשוב שאם קרה לנו משהו רע, זה בגללנו, כי לא השקענו מספיק בעצמנו ולכן, הפתרון הקל הוא לרכוש לעצמנו מוצרים, ולהרגיש שאנחנו "משקיעים" בעצמנו. כמובן שהתשובה למצב הקשה שלנו לא טמונה ברכישה, הרכישה מעניקה מזור רגעי ולא פותרת את הבעיות שלנו.

לפני כל החלטת קניה עלינו לשאול את עצמנו שתי שאלות מרכזיות,
הראשונה, מה זה הולך לעשות בשבילי?
השנייה, כמה זה שווה לי?

השאלות הללו יבהירו לנו האם אנחנו באמת צריכים את המוצר.

שרון, האישה שהפסיקה לקנות, מציעה מספר טיפים להתנהלות כלכלית נכונה וראשית, חשוב להתחיל לעקוב אחר ההוצאות שלנו בצורה יעילה כבר בגיל צעיר ולזכור שאין הוצאה שאנחנו חייבים להוצי, למעט מסים.

ההוצאות שלנו לא מוכתבות מלמעלה, אלא הוצאות הן ברות שינוי, וקל יותר להקטין הוצאות מלהגדיל הכנסות.

מבחינת דרכים לצמצום הוצאות, חשוב להתחיל לצמצם את הסעיפים הקלים, שיכאבו לנו פחות. כמו למשל להחליף ספק סלולאר.

טעות נפוצה נוספת היא תשלום עבור הוצאות שוטפות שחוזרות על עצמן, בתשלומים, כמו למשל רכישת מוצרי מזון שמתבצעת אחת לשבוע. קניה בתשלומים עשויה להיות נכונה כשמדובר ברכישה חד פעמית, אבל כשמדובר בקניה שמתבצעת מדי שבוע אין כל סיבה לשלם בתשלומים שילכו ויצטברו לסכומים גבוהים.

טעות נוספת, היא החזקת מספר רב של כרטיסי אשראי ששוכבים בארנק ללא שימוש. כמו כן, פעמים רבות אנחנו רוכשים מוצרים בגלל המחיר הזול, המחיר הופך לשיקול המרכזי ולא הערך שהמוצר נותן, אם המוצר לא נותן לנו ערך, אין לנו כל סיבה לקנות אותו.

אחד החסמים הנפוצים לפני שינוי הרגלים כלכליים, הוא ההרגל של רבים לחיות על 100% מההכנסה ולפעמים אפילו יותר. מה שנכנס זה מה שיוצא והרבה מההוצאות נדחות לעתיד. יש לנו הטיית אופטימיות ואנחנו בטוחים שבעתיד מצבנו ישתפר.

בשנה החולפת, לאנשים התפנה זמן רב בבית וכתוצאה מכך רבים החלו לשפר את מיומנויות הבית שעשויות לשפר גם את המצב הכלכלי בבישול, אפיה, סידור וארגון, אחזקה, ניהול תקציב.

לדברי שרון, בתקופה הנוכחית ובעיקר אם אתם עובדים מהבית, חשוב לנהל שגרה קבועה, להתעורר בשעות קבועות, ליצור זמן לפעילות ספורטיבית, לעבודות הבית, חלון זמן לפיתוח כישורים חדשים כמו קורסים אונליין, ועוד.

השנה החולפת לימדה אותנו שאנו מוכרחים לדאוג לעצמנו מבחינה כלכלית, עלינו לתחזק קרן חירום, וחשוב מאוד לנסות לייצר יותר ממקור הכנסה אחד. כמו כן חשוב מאוד למצות את הזכויות שלנו.

מעוניינים להרחיב את הידע?

הכתבה מבוססת על פרק הפודקאסט השני של עמותת מתייעלים, לפרק>>
https://anchor.fm/mityaalim/episodes/ep-eout1b

רוצים להתייעץ לגבי איך להתייעל פיננסית בבית?

חושבים איפה לשים את הכסף בשביל שיצבור תשואה ועל הדרך רוצים לקדם חלוקת מלגות לסטודנטים?

בעמותת מתייעלים מספקים ייעוץ מקצועי בעלות מסובסדת, כאשר כל הרווחים מפעילות העמותה עוברות למלגות לסטודנטים.

להרשמה >>> https://mityaalim.org/product/individual-session

ניתן לתאם ראיונות בתיאום מראש.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לסקר את יעקב - תקשורת.