עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
אקדמיית מתייעלים
אקדמיית מתייעלים
עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
מאור זלוצבר, מנכ"ל ומייסד עמותת מתייעלים
מאור זלוצבר, מנכ"ל ומייסד עמותת מתייעלים
הודעה לעיתונות

לקראת יום האישה הבינלאומי: כוח נשי כלכלי, המסע לחופש פיננסי עם עמותת מתייעלים

בפרק השלישי של הפודקאסט של עמותת מתייעלים, קיימנו ראיון עם אורה אריאל, הלא היא "האופטימית"- האישה שיצאה לעצמאות כלכלית בגיל 31.

אורה החלה את דרכה כשכירה בחברת הייטק, בלי היכרות מקדימה עם עולם הפיננסים והעצמאות הכלכלית, אורה מספרת במהלך הפרק על התהליך שעברה, תהליך של שש שנים, עד שיצאה לעצמאות כלכלית.

אורה נחשפה לראשונה לעולם התוכן דרך בלוג 'הסולידית', עליו היא ממליצה מאוד.

בהמשך, דרך מקורות מידע נוספים, אורה הרחיבה את הידע וחקרה את הנושא, החלה להתייעל בהוצאות שלה, לייצר הכנסה פסיבית ולהשקיע את הכסף במגוון אפיקי השקעה. כך, הצליחה אורה לממש את מטרתה ולאחר שש שנים עזבה את עבודתה כשכירה ויצאה לעצמאות כלכלית כדי להרוויח בחזרה את הזמן שלה.

בפרק הפודקאסט, מפרטת אורה מספר טיפים עבור כל אדם המעוניין להתחיל לנהל את הכסף שלו, להתנהל נכון כלכלית ואף להתחיל את המסע לעצמאות כלכלית.

בשלב ראשון, אורה ממליצה ללמוד ולחקור את הנושא היטב, ובפרט ממליצה על מקורות מידע כמו בלוג 'הסולידית', קבוצת הפייסבוק של אורה, 'משקיעים בדרך לעצמאות כלכלית', תקשורת כלכלית בדה-מרקר, כלכליסט ועוד.
כמובן, האתר של עמותת מתייעלים המעניק תכנים רבים ומגוונים, קורסים מסובסדים וליווי אישי.

לשיטתה של אורה, עלינו להגדיר לעצמנו מה המוטיבציה שלנו, כאשר המטרה ברורה, קל לנו לעמוד בפני פיתויים והוצאות שעומדות בדרכנו ומאוד קשה לעמוד בפיתוי כשאנו לא רואים מטרה לנגד העיניים.

התרבות של מינוס תמידי ושל הוצאות שגבוהות מההכנסות אינה מסייעת לנו להגיע לעצמאות כלכלית.

בשלב הבא, עלינו להתחיל לחסוך ולהשקיע. אורה ממליצה להשתמש באוטומציה, למשל, כאשר נכנסת משכורת בתחילת החודש, יש להגדיר סכום קבוע שעובר לחסכון לטובת השקעה, כדי שהכסף לא ישב לנגד עינינו בעו"ש וכך לא נתפתה להשתמש בו.

השאיפה שלנו צריכה להיות להגיע להכנסה פסיבית, כמו לדוגמה השקעות בנדל"ן בארץ או בחו"ל, השקעות שמחלקות דיבידנד או השקעה בנכסים דיגיטליים שמייצרים הכנסות, קורסים, אתרי תוכן ועוד.

דרך להגדיל את הכסף המושקע שלנו היא באמצעות מינוף, לקיחת הלוואה לטובת השקעה. עם זאת, לא כל הבנקים בהכרח יתנו הלוואה עבור השקעה, ויש לבדוק טוב את תנאי ההלוואה שמתקבלת.

בהיבטי הקורונה והשנה שחלפה, האופטימית מחדדת את החשיבות שביצירת קרן לשעת חירום, עבור כל אדם שרוצה להתנהל נכון כלכלית.

בנוסף, בתקופות של משבר וחוסר וודאות, החוכמה היא לנסות ולהפוך את המשבר להזדמנות, אם הוציאו אותנו לחל"ת למשל, להסתכל על זה כהזדמנות מדהימה להתחיל לפתח כישורים נוספים ולבחון כיצד אנו יכולים להגדיל את ההכנסה שלנו בדרכים שלא התפנינו לחשוב עליהם עד היום.

אורה טוענת כי כולם יכולים להגדיל את ההכנסות שלהם.

בקרב הציבור הישראלי, נראה כי השיח והעניין הכלכלי הולך וגובר בשנים האחרונות. בימי המחאה החברתית נושא יוקר המחיה עלה למודעות וכיום ניכר כי יותר ויותר אנשים מגלים עניין בנושאים כלכליים ומבינים את החשיבות של חסכון, השקעה, הכנסה פסיבית ועוד.

מגמה חיובית זו צפויה להמשיך ולהתגבר בשנים הבאות וחשוב שכל אדם יכיר את הנושאים החשובים הללו ויפעל כדי לנהל את הכסף שלו בצורה מיטבית.

מעוניינים להרחיב את הידע?

הכתבה מבוססת על פרק הפודקאסט השלישי של עמותת מתייעלים.

לקישור לפרק >>> https://anchor.fm/mityaalim/episodes/ep-ep9k80

ניתן לתאם ראיונות בתיאום מראש.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לסקר את יעקב - תקשורת.