חברת יוסי אמבולנס, שימוש חופשי
חברת יוסי אמבולנס, שימוש חופשי
חברת יוסי אמבולנס, שימוש חופשי
חברת יוסי אמבולנס, שימוש חופשי
חברת יוסי אמבולנס, שימוש חופשי
חברת יוסי אמבולנס, שימוש חופשי
חברת יוסי אמבולנס, שימוש חופשי
חברת יוסי אמבולנס, שימוש חופשי
הודעה לעיתונות

לראשונה במדינת ישראל: קורס פרטי למקצוע חובש רפואת חירום ונהג אמבולנס

אחד המקצועות החשובים ביותר בשרשרת ההישרדות של החולה הוא איש ההצלה שמגיב ראשון, חובש רפואת החירום ונהג האמבולנס, אשר מהווה את הטבעת הראשונה בשרשרת החיים, אותו איש המקצוע הטרום אשפוזי הראשון שמגיב למצוקת החולה או הפצוע.

לחובש רפואת חירום שהינו נהג האמבולנס גם כן, תפקיד חשוב בשרשרת הטיפול הרפואי הדחוף, ידיעותיו וכישוריו עשויים לקבוע את סיכויי ההחלמה של המטופל ואף את אחוזי ההישרדות שלו. לכן ההכשרה חייבת להיות מקצועית, מקיפה ובמקום בעל ניסיון עם הכלים הטובים ביותר להכשיר את הצוות הרפואי הטוב ביותר.

הקורס הפרטי הראשון שנפתח על ידי חברה פרטית ברפואה טרום אשפוזית, חברת יוסי אמבולנס שירותים רפואיים בע”מ, אשר הוקמה בשנת 1985 ומאז ועד היום מהווה למעשה חברת האמבולנסים הפרטית הגדולה בישראל, בפריסה כלל ארצית עם עשרות אמבולנסים וצוותים רפואיים בכל הארץ.

טל רוזן , מרכז תחום ההדרכות בחברת יוסי אמבולנס שירותים רפואיים בע"מ, מסר: "חברתנו חרטה על דגלה מתן שירותי אמבולנס ברמה גבוהה לצד אמבולנסים פרטיים וניידות חדישות ושמורות, כל זאת במטרה להביא לכל מטופל באשר הוא את ההרגשה שהוא מקבל את היחס האישי והמיוחד המגיע לו בהתאם למצבו".

היקף הקורס בהיקף של 170 שעות לימוד ועוד 30 שעות דיני תעבורה, כאשר מסתכם ב-200 שעות לימוד.

המסיימים בהצלחה מקבלים את ההסמכה של חובש רפואת חירום, נהג אמבולנס, מטעם חברת יוסי אמבולנס שירותים רפואיים.

רישיון הנהיגה של המסיימים הינו על רכב חירום מסוג אמבולנס מטעם משרד הרישוי ומותנה במעבר בהצלחה של טסט נהיגה של רכב מסוג אמבולנס ובכפוף לאישור משרד הרישוי.

בקורס מקבלים החניכים את התכנים באנטומיה ופיזיולוגיה, טיפול בחולה, טיפול בפצוע, החייאה בסיסית, החייאה חצי מתקדמת באמצעות מכשירים, מצבי חירום בחולה, מצבי חוסר הכרה, אנטומיה ופיזיולוגיה של הלב, קרדיולוגיה בסיסית, מחלות לב וכלי דם, אנטומיה ופיזיולוגיה של מערכת הנשימה, מחלות דרכי נשימה, טראומה על פי תורת ה P.H.T.L.S וטיפול בפצוע, עירויים, גניקולוגיה ומיילדות, מחלות זיהומיות, הטיפול באירוע רב נפגעים, הטיפול באירוע חומרים מסוכנים.

כמו כן החניכים בקורס יקבלו בנוסף את הכרת ציוד האמבולנס, השתלמות על רכבי האמבולנסים, דיני תעבורה ונהיגה ברכב חירום מסוג אמבולנס.

תנאי קבלה לרישום לקורס, בתנאי שישנם מקומות, על המועמד ראשית לקבל הפניה, טופס ירוק, ממשרד הרישוי המחוזי על פי הקריטריונים של אישור אופטומטריסט, רופא עיניים, בדיקות רפואיות ואישור רופא כנדרש בפקודת התעבורה ותקנותיה על גבי טופס ירוק חתום .

המועמד חייב להיות מגיל 21 ומעלה, ותק בנהיגה של שנתיים ברישיון מסוג B, אישור היעדר רישום פלילי על גבי אישור 15 ב' לתקנות התעבורה, שליטה מלאה בשפה עברית ושליטה בסיסית בשפה אנגלית וחיסונים, אישור על ביצוע חיסונים בהתאם להנחיות משרד הבריאות המתעדכנת מעת לעת.

מה מחכה לכם בקורס?
לימודים עיוניים ולימודים מעשיים, כאשר במהלך הקורס יבצעו התלמידים השתלמויות בשטח על אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. 5 משמרות על אמבולנסים רגילים ועוד 4 משמרות על ניידות טיפול נמרץ.

דיני תעבורה ונהיגה מונעת בהיקף של 30 שעות ובסיום מבחן מעשי במשרד הרישוי.

מתי מתחילים?
תחילת הקורס הראשון כבר ייפתח בתאריך 21/4/2021 והלימודים יתקיימו בימי ראשון וחמישי בערב, פעמיים בשבוע בין השעות 16:00 עד 20:30.

דמי רישום לקורס 200 שקלים ושכר הלימוד 2,900 שקלים, שאינם כוללים אגרות רישוי ויש אפשרות לתשלומים.

עם זאת חשוב לציין ולהדגיש כי התנאים לקבלת התעודה למסיימים חייבת בנוכחות 80% מהיקף ההוראה העיונית.
מעבר של מבחנים בממוצע של 75% ומעלה.
מעבר של מבחן תעבורה העיוני, מעשי של תיאוריה וטסט, כמו כן חוות דעת חיובית של החונך בהשתלמות המעשית.

תזכרו, במבחן החיים, אין מועד ב'

לאתר החברה לפרטים ורישום לקורס >> https://bit.ly/317kjBE

טל רוזן, בן 45, מרכז את תחום ההדרכות בחברת יוסי אמבולנס שירותים רפואיים בע"מ.
טל הוא חיפאי, נשוי ואב לשניים, עוסק ברפואת החירום מזה 20 שנה, כאשר מתוכם 10 שנים כפראמדיק ואח מוסמך.
בעברו טל היה מדריך ואחראי מתנדבים במגן דוד אדום.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לסקר את יעקב - תקשורת.