מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 24/03/2021 14:24
עדכון: 24/03/2021 14:29
נושא: מוזיקה
הודעה לעיתונות

מחווה נדירה למלחין ישראלי, בשיא משבר הקורונה ב-2 מדינות מוסלמיות!

הצדעה למלחין ישראלי תתקיים בפסטיבל "לילות התנ"ך" באוזבקיסטן ובקירגיזסטן, מדינות מוסלמיות במרכז אסיה.

פסטיבל "לילות התנ"ך" יתקיים בטשקנט, בירת אוזבקיסטן בימים 3 ו-6 באפריל ובבישקק, בירת קירגיזסטן ביום 11 לאפריל. בפסטיבל ינוגנו שלוש יצירות של המלחין הישראלי, דר' ברוך ברלינר.

הפואמה הסימפונית "בריאת העולם", האורטוריה "אברהם" והקונצ'רטו לצ'לו ולתזמורת "חלום יעקב".

בפסטיבל ישתתפו התזמורת הלאומית הסימפונית והמקהלה של אוזבקיסטן וכן התזמורת הלאומית הסימפונית של קירגיזסטן תחת שרביטו של המאסטרו מיכאיל קירכהוף (MIKHAIL KIRCHHOFF) והצ'לן בוריס אנדריאנוב (Boris Andrianov).

הפסטיבל הוא המשך ישיר להכרה בה זוכה ברוך ברלינר ברחבי העולם, חשיבות הקונצרטים נעוצה בעובדה, שטשקנט היא אחת הערים המוסלמיות המודרניות ביותר בעולם ומרכז תרבותי וכלכלי חשוב. באוזבקיסטאן קיימת עד היום קהילה יהודית, שנוסדה בתקופת חורבן בית שני והיא הנחשבת לאחת העתיקות מבין קהילות ישראל. בתקופת מלחמת העולם השנייה, מאות אלפי יהודים ברחו מפני הכובש הנאצי, ואוזבקיסטן פתחה את שעריה ליהודים ונתנה להם מקלט. הקהילה מנתה בשיאה יותר מ-200,000 איש. גם קירגיסטאן פתחה את שעריה והצילה עשרות אלפי יהודים, ובבישקק, בירתה של הרפובליקה הקירגיזית קיימת עד היום קהילה יהודית, שראשיתה במאה הרביעית לספירה.

לשתי המדינות יחסים דיפולוטיים עם ישראל החל משנת 1992, מיד לאחר פירוק ברית המועצות וקבלת עצמאותן.

הקונצרטים שינוגנו בפסטיבל הם המשך ישיר לשיתוף הפעולה הפורה בין המלחין הישראלי ברוך ברלינר והמנצח הרוסי הבינלאומי מיכאיל קירכהוף, שצרף כסולן את הצ'לן הבינלאומי בוריס אנדריאנוב.

יוזם הפסטיבל הוא המפיק הישראלי, המוזיקאי והיזם למצוינות בחינוך נחום סלוצקר שעובד בשיתוף פעולה הדוק עם ברלינר מזה כ-30 שנה.

היצירות שתנוגנה בפסטיבל מבוססות על טקסטים מקראיים ונקראות בכל מדינה בשפתה. תרגום היצירות מתאפשר בזכות היותו של התנ"ך רב המכר הגדול ביותר בעולם
שתורגם ל-698 שפות.

פרומו לקונצרט "בריאת העולם מסביב לעולם"
https://www.youtube.com/watch?v=w9e7kbnWh_8

פרומו לקונצ'רטו לצ'לו על ידי סרגיי אנטונוב שבוצע באולם צ'ייקובסקי במוסקבה. https://www.youtube.com/watch?v=OeReDObe5cc&t=0s

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.