הודעה לעיתונות

לא עוצמים עיניים

לא עוצמים עיניים
בבית החולים הצרפתי בנצרת נרתמו לרגל יום המודעות לגלאוקומה, והחליטו לבצע ביום שישי האחרון בדיקות ללא עלות, לגילוי מוקדם למחלת הגלוקומה, את הבדיקות ביצע רופא העיניים ד"ר כמיל אמטאניס לעובדי בית החולים ולציבור הרחב, בקרב עובדי בית החולים והאוכלוסייה ההיענות הייתה גבוהה .
גלאוקומה היא קבוצה של מחלות שבהן מופיע נזק לעצב הראיה, המלווה בנזק בשדה הראיה. הנזק עלול להיגרם כתוצאה מלחץ תוך עיני גבוה, רוב סוגי הגלאוקומה השונים הן מחלות ותופעות של הגיל המבוגר אך מיעוטן מופיעות בגיל צעיר, בילדות ואף בלידה.
אובדן הראיה בגלאוקומה הוא בלתי הפיך, אך ניתן למנוע או להאט את התקדמות הנזק לעצב הראיה ולשדה הראיה וזאת על ידי איתור מוקדם וטיפול קבוע. מכיוון שהמחלה היא לרב א-סימפטומטית, זו הסיבה לחשיבות הרבה של ביקור סדיר אצל רופא העיניים בקרב האוכלוסייה הכללית ואף יותר חשוב אנשים אשר במשפחתם יש היסטוריה של גלאוקומה.
מנהל בית החולים הצרפתי הדוקטור נאיל אליאס: " גלאוקומה היא מחלה אשר מחייבת גילוי מוקדם, מאחר והתהליכים אינם הפיכים. כעמוד הטווח בקהילה חשוב לבית החולים לעורר מודעות למחלות שגילוי מוקדם יכול לסייע בהתמודדות איתן".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל.