Dr Najwa Aaraj, Chief Research Officer, Cryptography Research Centre, Technology Innovation Institute (Photo: Business Wire)
Dr Najwa Aaraj, Chief Research Officer, Cryptography Research Centre, Technology Innovation Institute (Photo: Business Wire)
LOGO
LOGO
BUSINESS WIRE LOGO
BUSINESS WIRE LOGO
הודעה לעיתונות

המכון לחדשנות טכנולוגית של אבו דאבי חושף את תוכנית טכנולוגיות הענן המאובטחות הראשונה של איחוד האמירויות

המכון לחדשנות טכנולוגית של אבו דאבי חושף את תוכנית טכנולוגיות הענן המאובטחות הראשונה של איחוד האמירויות

התוכנית שמפתח המרכז לחקר קריפטוגרפיה של TII תקדם טכנולוגיות משמרות פרטיות ואבטחת מחשוב ענן

אבו דאבי, איחוד האמירויות, 19 באפריל 2021, (BUSINESS WIRE):

המכון לחדשנות טכנולוגית (TII), עמוד המחקר השימושי של המועצה למחקר טכנולוגי מתקדם (ATRC) של אבו דאבי, הודיע היום שהמרכז לחקר קריפטוגרפיה שלו (CRC) השיק את תוכנית טכנולוגיות הענן המאובטחות הראשונה שלו שתקדם טכנולוגיות מתקדמות שמשפרות פרטיות נתונים וערכות הצפנה בענן.

TII אמר שהמטרה של תוכנית טכנולוגיות הענן המאובטחות שלו היא לקדם טכנולוגיות לחיזוק הפרטיות (PETs), כולל הצפנה הומומורפית מלאה (FHE), צורה של הצפנה שמאפשרת למשתמשים לבצע חישובים על נתונים מוצפנים מבלי לפענח אותם תחילה, וחישוב רב צדדי (MPC) מאובטח, יצירת שיטות עבור צדדים לחשב במשותף פונקציה על הקלטים שלהם תוך שמירת הפרטיות של הקלטים האלה. לתחום מחקר זה יצטרף התחום של חישוב ניתן לאימות של למידת מכונה, כדי לדאוג להוכחת נכונות של מקרה שימוש של הסקה כשירות שבו אין צורך בפרטיות נתונים.

צוות המחקר שאחראי גם מאחד כוחות עם צוות הקריפטוגרפיה בחומרה כדי לפתח מאיצי FHE בחומרה כדי להעביר את העומס של משימות חישוב מסוימות לרכיבי חומרה מיוחדים בתוך המערכת, ולאפשר יותר יעילות.

בהתייחסו להודעה, הוד מעלתו פייסל אל בנני, המזכיר הכללי של המועצה למחקר טכנולוגי מתקדם (ATRC), אמר: "מחשוב הענן התפתח מאוד בעשור האחרון וזה העלה אתגרים של אבטחה ופרטיות. בגישות המסורתיות עדיין צריך לפענח את הנתונים כדי לעבד אותם ומערכת ניהול מפתחות שמרוכזת הענן, וזה חושף את הנתונים ואת המפתח הפרטי לספקי הענן. זה מדגיש את החשיבות של השקת התוכנית הזאת על ידי החוקרים שלנו במרכז לחקר קריפטוגרפיה ב-TII".

ד"ר נג'ווה ארג', חוקרת ראשית במרכז לחקר קריפטוגרפיה, אמרה: "FHE מאפשרת לבצע חישובים מורכבים באופן שרירותי שנבחרו באופן דינמי על נתונים כשהם נשארים מוצפנים למרות שאין את מפתח הפענוח הסודי. יתר על כן, FHE היא גורם מאפשר חשוב בפרוטוקולים של חישוב רב צדדי (MPC) שמיישמים מודלים של למידה מאוחדת עלומה, שנמצאים בעלייה בהעברת נתוני תשתית קריטיים".

"היישום של MPC המבוסס על שיתוף סודות משתמש באבני בניין של FHE כדי לספק אבטחה אקטיבית וקדם עיבוד ממוטב כדי להאיץ את היישום העלום של מודלי למידת מכונה", אמרה. יתר על כן, "FHE היא עדיין עתירת חישובים. החוקרים ב-TII גם מפתחים מאיצי חומרה המופעלים על ידי רכיבים עיקריים וחקר ביצועים כשהמטרה היא שיפורים באמצעות ASICs ופלטפורמות מרובות FPGA. עוד כיוון הוא יישום במעבדים משובצים עם ארכיטקטורה של סט פקודות ניתן להרחבה".

המרכז לחקר קריפטוגרפיה, אחד משבעה מרכזים ייעודיים ראשונים של המכון לחדשנות טכנולוגית, מעסיק ומשתף פעולה עם מדענים בתחומים רבים של הצפנה כגון הצפנה פוסט קוונטית, הצפנה מבוססת חומרה, הצפנה קלת משקל, ניתוח הצפנה, פרוטוקולי הצפנה וערכות הצפנה בענן, בין היתר. המרכז הוא גם בין הבינ"ל הבודדים שמפגיש מדעני הצפנה תיאורטיים ויישומיים בסביבה מוכוונת מחקר. מדעני ההצפנה משתפים פעולה בפרויקטי מחקר פורצי דרך שמובילים לתוצאות חדשניות.

למידע נוסף על המכון לחדשנות טכנולוגית (TII), בקרו בבקשה באתר www.tii.ae

גלריית תמונות/ מולטימדיה זמינה: https://www.businesswire.com/news/home/52413734/en

אנשי קשר

Technology Innovation Institute
Haitham Haddadin
[email protected]

מקור: Technology Innovation Institute

תוכן הודעה זו בשפת המקור, מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית BUSINESS WIRE

לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- נוי תקשורת.