מפרסם: ARTTELLING
תאריך: 06/05/2021 10:18
עדכון: 06/05/2021 10:26
נושא: אמנות
הצייד וילדיו
הצייד וילדיו
סיפור הבריאה
סיפור הבריאה
הצייד העיוור
הצייד העיוור
דגים ברשת
דגים ברשת
הודעה לעיתונות

האמנית מיכל גורן Michal Goren חושפת לראשונה את ציוריה הייחודיים המתחקים אחר אמנות הציירים האבוריג'ינים באוסטרליה

לפני כ- 12 שנים בביקורה של גורן ביבשת אוסטרליה נחשפה האמנית הישראלית לאמנות העתיקה בת 5000 שנה .לאחר מחקר מעמיק וביקורים רבים במהלך 5 השנים האחרונות ביבשת גמלה בה ההחלטה ליצור ציורים בעקבות אמנות הציירים האבורג'ינים באוסטרליה "הרגשתי שידיי מפללות לצייר מתוך המאגר שבראשי" רק לאחרונה החליטה גורן לחשוף את עבודותיה להוציאם לאור.
גורן על תהליך היצירה
“בתחילת היצירה השתמשתי במקלות בגדלים שונים טבולים בצבע, כפי שציירו בעבר, ולאחר מכן עברתי לסוג של טפטוף, אחרי נסיונות של צביעה בכלים שונים. הטפטוף השיג את התוצאה שרציתי. בציורים האחרים כבר השתמשתי יותר בסיפורי DREAMTIME, ובמיתוסים שהועברו מדור לדור, ונתתי אינטרפטציה משלי לסיפורים”
עבודתיה של גורן מזמינות להתסכלות מעמיקה וירידה לפרטים שאט אט חושפים את הסיפור מאחורי היצירה והדמויות המעבירות מסרים חינוכיים , אמונות, מסורות ותרבות.
גורן החלה את דרכה בתחום החינוך בכפר הנוער בן שמן בעקבות עבודתו של בן זוגה עברה לגור במשך שלוש שנים באנגוליה ושם ניהלה קרן לתמיכה באמנים מכל קצוות הקשת ובבתי יתומים שם החלה לפתח את האמנות שלה. כשחזרה ארצה החלה ללמוד במכון אבני אך לימודיה הופסקו בשל מעבר מגורים לבורמה - מיאנמר. שם ניהלה עמותה שמטרתה להנגיש את הטכנולוגיה הישראלית למדינות מתפתחות שרוב מימונה במיאנמר היה מהאו"ם . השנים באנגולה ובמיאנמר היו שנים בהם נחשפה גורן לתרבויות , לאנשים והיופי שבם.
אך מה שמשך את גורן יותר מכל היא האמנות האבוריג'ינית ובה היא עוסקת עד היום.
מייל האמנית : [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ARTTELLING.