קרדיט Marcela Baltarete
קרדיט Marcela Baltarete
אופיר הללי - אורנמנט ראש - צלם ברוך מוגילבסקי
אופיר הללי - אורנמנט ראש - צלם ברוך מוגילבסקי
דניאלה מרוז - זחלים _Elad_Malca (1)
דניאלה מרוז - זחלים _Elad_Malca (1)
שבוע העיצוב 2019_EAST_צילום. דור קדמי1 (1)
שבוע העיצוב 2019_EAST_צילום. דור קדמי1 (1)
שבוע העיצוב- באדיבות שבוע העיצוב (1)
שבוע העיצוב- באדיבות שבוע העיצוב (1)
הודעה לעיתונות

שבוע העיצוב ירושלים 1-8 ביולי 2021 בבית הנסן

״קרקס הבריחה״
שבוע העיצוב ירושלים
עשרות אירועים, מופעים ותערוכות עיצוב מקומיות ובינלאומיות!
מעל 160 משתתפים !
1-8 ביולי בבית הנסן, ירושלים
פרטים נוספים באתר www.jdw.co.il

שבוע העיצוב ירושלים - פרויקט הדגל של בית הנסן ביוזמת משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים - חוזר לעבוד בשיא המרץ לקראת אירוע שיפתח ב 1 ביולי 2021 במרחב הפיזי של בית הנסן.

כתמה שנתית בחרנו לעסוק באסקפיזם, בעידן בו נראה כי אין נחוץ ממנו, אך גם אין מפלט מהעלויות שהוא משית עלינו. כצורה ומבנה אוצרותי סימנו את הקרקס האמריקאי הגדול של סוף המאה ה-19 כמרחב האסקפיסטי המושלם, המקפל לתוכו לא רק את חזותו הנוצצת, אלא גם את המנגנונים המופלאים שמאפשרים אותו ואת המחירים הקשים שהוא גובה מהאקרובטים, האאוטסיידרים ובעלי החיים שהרכיבו את החוויה המושלמת שהציע.

דרך תערוכות, מיצבים, פרויקטים חדשים ומופעים, המהדורה העשירית של שבוע העיצוב ירושלים, והחמישית כאירוע בינלאומי רחב היקף, תיבחן שאלת האסקפיזם שנדמית רלוונטי מתמיד. לחלקנו היא מייצגת את המפלט המושלם מהשנה האחרונה, ולאחרים משמשת כמטאפורה אופטימלית לתאר את מה שהתרחש ומתרחש במהלכה.
אנו שמחים, מתרגשים וטעונים לחזור ולבנות את הפרוייקט החשוב הזה, שהוא בה בעת אסקפיסטי לחלוטין, ומהצד השני, נטוע עמוק בקרקע הלא יציבה עליה אנחנו עומדים.

חלק מהמשתתפים:
בית הנסן ישנה את פניו ויהפוך לקרקס דרך פרויקט מעטפת מרכזי מאת דנה בן שלום, עמית פורטמן ואלון שריד ופרויקט בקסטייג׳ אפלולי בעיצובו של איתמר פלוג׳ה. אנשי הליצן x ישלבו בין עיצוב לקרקסנות ויפיחו חיים בבית הנסן לאורך כל שבוע העיצוב. פרויקט השדכן בניהולו של דניאל נחמיאס יפגיש בין מעצבים ובעלי מלאכה בתחום האוכל בירושלים, כעשרים יוצרים ויוצרות ישתתפו בתערוכת הפריקס (ביניהם: דניאלה מרוז, קובי פרנקו ומיכאל גולן, עמליה מגריל ודניאל גרבר, הילה שפירא, אופיר הללי, טל מור סיני, נטלי אילון, סלי קריסטל, נעמה אגסי, רוני לנדה, רוני עזגד, אביר סולטן, שאדי מג׳דלטון, שאול כהן, ועוד), סטודיו Space Popular מלונדון יצור אינסטליישן חדש של מרחבים וירטואלים, ארז נאבי פאנה יצמיח גן חיות, ועוד...
___________

שבוע העיצוב ירושלים מתקיים מ-2011 כאירוע העיצוב הציבורי הגדול והמשפיע בישראל. בשנת 2016 התרחב שבוע העיצוב לאירוע בינלאומי המתפרס על שורת אתרים בירושלים ומכיל ערב רב של אירועים, מופעים ותערוכות עיצוב מקומיות ובינלאומיות. מדי שנה שבוע העיצוב מתמקד בתמה מרכזית אשר בוחנת סיטואציות ירושלמיות וישראליות ייחודיות בעלות רלבנטיות בינלאומית, מתוך מחשבה כי הנוף התרבותי הייחודי בישראל הופך אותה למעין מעבדה חיה של נושאים גלובליים בוערים, ומתוך אמונה כי על עיצוב להגיב לנושאים אלו.
שבוע העיצוב הוא יוזמה של משרד ירושלים ומורשת ושל הרשות לפיתוח ירושלים ובניהול חברת רן וולף.
בית הנסן - מרכז תרבות לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה המקיים ומקדם עשייה רבה ומגוונת במהלך השנה לקידום תחום העיצוב בירושלים ומעצבים ישראלים בכלל.

ניהול כללי: חברת רן וולף | מנהלת אמנתית: ענת ספרן | אוצר ראשי: טל ארז

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרנית בסון יחסי ציבור.