הודעה לעיתונות

גוש שלום: מהיום הגלידה של בן אנג ג'ריס תהיה טעימה כפליים

גוש שלום: מהיום הגלידה של בן אנג ג'ריס תהיה טעימה כפליים

"תמיד נהנינו לאכול את הגלידה המצוינת של בן אנג ג'ריס, ומהיום היא תהיה טעימה כפליים" אומרים חברי המזכירות של תנועת גוש שלום. "החלטתה בן אנד ג'ריס היא טבעית וברורה ומשקפת את רצונם של לקוחותיה בארצות הברית ואת השינויים המתחוללים בחברה האמריקאית בכלל ובקרב היהודים האמריקאים בפרט. בן אנד ג'ריס נוסדה בידי יהודים אמריקאים אשר שמו להם למטרה לא רק להקים חברה עסקית מצליחה אלא גם לפעול על פי עקרונות אתיים ומתקדמים. טבעי ומובן מאליו שחברה כזאת לא תרצה לפעול בהתנחלויות שהוקמו על אדמה מופקעת בשטח הנמצא תחת שלטון כיבוש צבאי ואשר רק ליהודים מותר לבוא לגור בהן. המגורים בהן מיועדים ליהודים בלבד. זוהי בדיוק צורת ההתנהגות שבגללה יותר ויותר יהודים אמריקאים, במיוחד הצעירים שביניהם, מואסים במדינת ישראל. החלטתה שך בן אנג ג'ריס שלא לפעול בהתנחלויות היא בדיוק מה שלקוחותיה היהודים והלא יהודים מצפים ממנה. אנו מצטערים לראות כי שר החוץ יאיר לפיד, אשר רק לפני מספר ימים אמר דברי טעם חשובים בועידה הבינלאומית נגד האנטישמיות, נסחף עכשיו להשמיע דמוגוגיה זולה וריקה מתוכן נגד בן אנד ג'ריס. אנו מציעים לשר החוץ לא לבזבז את זמנו ואת משאבי מדינת ישראל בנסיונות להפעיל נגד יצרני הגלידה את החוקים שנחקקו נגד בי.די.אס. בכמה ממדינות ארצות הברית. קודם כל, חלק מהחוקים האלה כבר נפסלו בידי בתי משפט אמריקאים, בהיותם נוגדים את התיקון הראשון לחוקת ארצות הברית אשר מגן על חופש הביטוי. ושנית, חוקים אלה עוסקים רק בקריאה לחרם על מדינת ישראל, וחברת בן אנד ג'ריס לא קראה לשום חרם כזה. כל מטרתה היא להמשיך לשווק את הגלידות המשובחות שלה בתוך גבולות מדינת ישראל ולהמנע מלשווק אותן בהתנחלויות שבכלל אינן חלק ממדינת ישראל."

לפרטים: אדם קלר, דובר גוש שלום 054-2340749

מחזקים: על גלידה, כיבוש וזילות המאבק באנטישמיות
ההודעה של בן אנד ג'ריז העולמית שתפסיק לשווק גלידה לשטחי ההתנחלויות הציפה נושא שחשוב לדבר עליו ברצינות.
כבר שנים חוזרים ואומרים שהגעה להסדר מדיני מול הפלסטינים היא בראש ובראשונה אינטרס ישראלי.
ההודעה של בן אנד ג'ריז רק מדגישה כמה שהסיטואציה הנוכחית לא יכולה להימשך.
השליטה הישראלית בשטחי הגדה המערבית היא המחדל האזרחי, הבטחוני והבין לאומי הגדול של דורנו.
המציאות היא, בטח בעיני מי שחי מחוץ למדינת ישראל, שאנחנו תמיד נהיה הצד החזק, בעוד שהפלסטינים הם הצד החלש, חסר הצבא, שנתון לשליטה ישראלית צבאית.
המצב הזה הוא בלתי נסבל, בלתי מוסרי, פוגע בחברה ובכלכלה הישראלית ובנוסף גם לעולם לא יוכל להצטייר טוב כלפי חוץ. לא משנה כמה משרדים ממשלתיים יקימו למאבק בתנועות החרם.
החיבור האוטומטי בין תנועת החרם על ישראל (BDS), לבין ההתנגדות הבין לאומית להתנחלויות היא טעות אסטרטגית של ממשלת ישראל.
יש אנטישמים ששונאים את מדינת ישראל פשוט ככה, אבל ממש לא כל מי שמבקר את המדיניות הישראלית בגדה המערבית הוא אנטישמי.
החיבור הזה מעודד את האנטישמים, מחזק אותם ומקרב אליהם את מי שמתנגדים למדיניות הישראלית בשטחים.
המצב הזה שאנחנו רואים כרגע הוא תוצאה ישירה של יותר מדי שנות קיפאון מול הפלסטינים.
מדינת ישראל חייבת לעסוק בסוגייה הזו ולקבל החלטות קשות והכרחיות לעתיד.
אם מדינת ישראל לא תשנה כיוון וגישה ותפעל לפתרון מדיני מול הפלסטינים, המצב הנוכחי רק ילך ויתרחב, וגלידה תהיה הבעיה האחרונה של כולנו.

ח״כ עאידה תומא-סלימאן: נקווה שבן אנד ג׳ריס היא רק סנונית ראשונה

*ח״כ עאידה תומא-סלימאן על החלטת בן אנד ג׳ריס:*
״החלטה ראויה ומוסרית. השטחים הכבושים הם לא חלק ממדינת ישראל - וההחלטה לא למכור מוצרים בהם היא גורם חשוב בלחץ הנדרש כדי להביא לסיום הכיבוש המתמשך.
נקווה שהחלטה זו היא רק סנונית ראשונה.
‏גם גלידה ממש טובה.״