הודעה לעיתונות

Epson: תוויות מדוייקות וקריאות הן קריטיות כשמדובר בתרופות וחיסונים - זהו כבר עניין של חיים ומוות

אחד האתגרים הגדולים של כל מי שעוסק בתחום התוויות לתרופות הוא בעובדה שהרגולציה משתנה בקצב מהיר ולעתים מיום ליום. טעות, קטנה ככל שתהיה, בברקוד או בטקסט לא קריא יכולים לגרום להחזר למחסנים של ציוד במאות אלפי שקלים ולסיכון חיים

נראה שתעשיית התרופות מעולם לא עמדה במרכז תשומת הלב הציבורית, כמו בשנה האחרונה. תרופות מסוגים שונים וחיסונים תופסים את הכותרות מדי יום ביומו וקצבי ההפקה של הפתרונות למלחמה בקורונה הם עניין של חיים ומוות. ״היכולת לסמן בתוויות ובצורה נכונה את החיסונים השונים היא משימה קריטית, אבל, כאשר סביבת שרשרת האספקה אינה צפויה מראש הפקת מדבקות סימון הופכת לעסק מורכב ביותר״, אומר דניאל בן מויאל, מנהל פיתוח עסקי ב-Epson ישראל.

לדברי בן מויאל, אחד האתגרים הגדולים של כל מי שעוסק בתחום התוויות לתרופות הוא בעובדה שהרגולציה משתנה בקצב מהיר ולעתים מיום ליום. ״יותר ויותר מידע לגבי אופני שימוש, הגבלות ובטיחות צריך ל׳הצטופף׳ בשטח קטן מאוד על תוויות קטנות מאוד. על פי חוק המידע חייב להיות עדכני ומדוייק וטעות, קטנה ככל שתהיה, בברקוד או בטקסט לא קריא יכולים לגרום להחזר למחסנים של ציוד במאות אלפי שקלים, אבל, כשמדובר בחיסונים, זהו כבר עניין של חיים ומוות״.

בן מויאל אומר כי חברות רבות בתעשייה קונות תוויות מוכנות מראש ורק מריצות אותן במדפסות תרמיות בשחור לבן כדי להוסיף מידע משתנה, אלא שכן מתעוררת בעיה קשה: ״איכות ההדפסה התרמית מגבילה את הרזולוציה ופונטים קטנים לעתים כלל לא קריאים, מעבר לכך, קמטים בסרטי הנייר הרציף בהן משתמשות המדפסות יכולות להוביל לשגיאות הדפסה. וגם, מוצרים רפואיים שונים זקוקים לגדלי תוויות שונים כשצריך לרכוש סוגים שונים מראש ולבחור אותם מראש עבור כל מוצר ומוצר. ״ומה קורה כשהטקסט משתנה? צריך להשליך לעתים כמיות ענק של תוויות שהודפסו מראש״.

הפתרון אומר בן מויאל הוא בהדפסת התוויות In-House ועל פי הצורך. ״בשיטה הזו המעבדות והחברות שולטות במאת האחוזים בשינויים הנדרשים. קל לנהל את התהליך, מגודל התווית ועד הצבע שלה וכמובן עיצובה הכללי. הדפסת תוויות במדפסות ייעודיות (למשל ה-Color Works) שמדפיסות בצבע ובטכנולוגיית הזרקת דיו, יכולות להדפיס ברזולוציה של עד 1200X1200 והמשמעות: פונטים קטנים יותר ופרטים מאוד מדוייקים יותר. ההדפסה על פי דרישה עוזרת באוטומציה של התהליך כולו ומצמצמת אפשרות לטעויות אנוש. היות ואתה מדפיס רק כשאתה צריך ומה שאתה צריך...יש פחות בזבוז והרבה יותר חסכון בכסף״...

סרטון
https://youtu.be/pVFnjms_FQQ

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דוניצה תקשורת.