הודעה לעיתונות

משכנתא לתושבי חוץ זה משימה למומחה בתחום!

רוצה לקנות דירה בישראל? זה הזמן להכיר את הקשיים העומדים מול תושבי חוץ שלוקחים משכנתא בישראל.

חשוב להבין: מדינת ישראל בגדול לא מעודדת קניית דירות על ידי זרים בישראל. לכן היא מעמידה תנאים נוקשים יותר, במטרה למנוע עד כמה שניתן קניית דירות על ידי תושבי חוץ

אחוז מימון נמוך יותר מהרגיל לאנשים שגרים בחול –

כדי להיות מדויקים יותר, הכוונה היא לאנשים שמתפרנסים לא בישראל. כלומר, אם אתה גר במדינה זרה ועובד באותה מדינה או מנהל עסק באותה מדינה, אנחנו פחות סומכים על ההכנסות שאתה מדווח.

למשל: אדם מנהל עסק בלונדון ומרוויח 2000 יורו בחודש ויש לו המון הלוואות בעובר ושב שלו. אבל הוא לא מראה לבנקים הישראלים שיש לו מלא הלוואות אלא מציג להם חשבונות בנק אחרים, שבהם אין בעיות.

כמובן שאותו בן אדם יכול לחלוטין לזייף הכנסות מקומיות מהארץ שבה הוא גר והבנקים הישראלים הם לא מספיק מנוסים כדי לעלות על הזיוף הזה, כי הם פשוט לא מכירים. לכם הבדיקות לאנשים שפרנסתם לא בישראל הן הרבה יותר מעמיקות. המסמכים הנדרשים הם רבים יותר משמעותית לא סתם משכנתא לתושבי חוץ זה עניין מורכב. פשוט עניין של חוסר אמון.

בגדול מערכת הבנקאות מציעה 50 אחוז מימון לרכישת דירה עבור אנשים שגרים מחוץ לישראל ועד 70 אחוז עבור אנשים שגרים בישראל אבל עובדים בחול. למשל אנשים שעשו עליה ומנהלים עדיין עסקים בארצות שמהן באו.

למשל אדם שעשה עליה מארצות הברית אבל העסק שלו ממשיך לפעול תחת ניהול מרחוק בארצות הברית.

חייבים לציין שקיים גם שוק חוץ בנקאי משגשג מאוד שמעריך הרבה יותר אנשים שגרים בחול ורוצים לקנות נכס בישראל ומציע עד 70 אחוז מימון עבור אנשים שאינם גרים כרגע בישראל.

הצורך לחתום על מסמכים בישראל :

אחד הנושאים שבדרך כלל לא מהווים בעיה אבל בהחלט יכולים להקשות בסיטואציות מסוימות, זה הצורך להגיע לחתום פיסית על מסמכי המשכנתא בישראל.

בדרך כלל זה מצריך הגעה לבנק הישראלי בישראל כדי לאמת את זהותך ולחתום על כל הניירת. גם עורכי הדין שמטפלים ברכישה ככל הנראה יצטרכו את הנוכחות שלכם, אלא אם תשאירו ייפוי כוח רלוונטי שזה תהליך ארוך ומורכב מאוד.

הבדיקות לוקחות יותר זמן מהרגיל:

חשוב להיערך לעובדה שהדברים האלו לוקחים זמן. בניגוד למשכנתא רגילה שבה אתה יכול להגיע לאחד הפקידים בבנק ולהגיש בקשה שתהיה מאושרת בתוך יומיים. אצל אנשים שלא גרים בישראל, התהליך הוא הרבה יותר מורכב, הוא הולך לבדיקה אצל המחלקה שבודקת משכנתאות "מסוכנות" כביכול, דבר שלוקח זמן וצריכים להיערך לזה מראש.

לא כל הבנקים יודעים לעבוד עם תושבי חוץ:

חשוב להיות מודעים לעובדה שלא כל הבנקים יודעים לעבוד עם תושבי חוץ, בעיקר הבנקים הקטנים מתקשים מאוד להבין איך מודדים ובודקים משכנתא של תושבי חוץ, כך שמומלץ לדעת לא לפנות אליהם כלל ולחסוך זמנים.

דבר נוסף שחייבים להבין הוא שחייבים חשבון בנק בישראל. כלומר, המשכנתא אמורה לרדת רק מחשבון בנק ישראלי. כלומר, אם הזנחתם את החשבון הישראלי שלכם, מאוד מומלץ להחיות אותו.

מי אני בכלל?

שמי מרטין בוקסדורף ואני מטפל במשכנתאות של תושבי חוץ מכל הארצות בעולם ב15 השנים האחרונות. יש לי שני תארים, עבדתי בשלושת הבנקים הגדולים בישראל ועשיתי מאות רבות של משכנתאות מכל מדינה בעולם. אשמח לתת לכם את השירות הטוב ביותר שאפשר לרכישת בית בישראל.

מרטין בוקסדורף- טלפון ישר אלי 0508116397
לאתר של מרטין בוקסדורף- בקישור הזה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Martins יחסי ציבור.