הודעה לעיתונות

פתיחת הלובי החדש ומרכז השירות בבניין עיריית תל אביב יפו - חזון עיצובי

מרכז השירות לתושב של עיריית תל-אביב-יפו, הממוקם בקומת הכניסה ובלובי המחודש של בניין עיריית תל אביב-יפו נחנך לפני כשבועיים. הכניסה מרחוב אבן גבירול חודשה באופן המכבד את עובדי העירייה ואת המבקרים בה, והפכה לבטוחה יותר, נוחה ואסתטית, בדומה למבנים ציבוריים בארץ ובעולם.

פתיחת מרכז השירות העירוני החדש שהחל לפעול במעונו המחודש ב-21 ביוני 2009 הוא סנונית ראשונה למהלך שיפוץ וחידוש בניין העירייה, ומהווה חלק ממהלך כולל של עיריית תל-אביב-יפו להפיכת השירותים בעירייה לנגישים, זמינים ואיכותיים יותר בעבור תושבים ובעלי עסקים בעיר. המרכז מאגד שירותים עירוניים רבים המתמקדים בלקוח ומסופקים במקום אחד. השירותים ניתנים ללקוחות פרטיים ועסקיים לפי צורכיהם, על ידי נציגי שירות מיומנים וברמת שירות אחידה ומקצועית.

בין השירותים הניתנים במקום:

  • מרכז השירות לעסקים- שירותי ארנונה (חיוב וגבייה), אגרות שירות, שילוט, מידע תכנוני עסקי.
  • מרכז השירות לתושבים- שירותי ארנונה (חיוב וגבייה), אגרות שירות, תווי חניה, תעודת תושב, ומסלול ייחודי לתושב החדש.
  • חינוך- אגרות שירות לחינוך ולרווחה, שירותי רישום לגני ילדים ולבתי ספר ייחודיים (שירות עתידי).

להלן פרטי רקע על החזון שהוביל את עיצוב מרכז השירות
כמו בערים הגדולות והחשובות בעולם, גם בניין עיריית תל-אביב-יפו עובר תהליך של שיפוץ ארוך ומקיף על מנת להתאימו למאה העשרים ואחת.
הלובי החדש, שנפתח לקהל הרחב לפני כשבועיים, תוכנן על פי תפיסה אדריכלית מודרנית, לפיה לכל צורה וקו יש תפקיד פונקציונאלי במבנה. לאלה התווספו אלמנטים נוספים (דו-מימדיים ותלת-מימדיים) המעניקים למבקר חווית שירות אופטימלית.
עיצוב חלל הפנים של מרכז השירות החדש מבקש להעניק למבקר, לצד מענה לצרכיו וקבלת שירותים עירוניים, גם חויה תל-אביבית. העיר תל-אביב-יפו ידועה בהטרוגניות שבה וככזו המאפשרת לתושביה את החופש לבחור. חלל הפנים של מרכז השירות החדש מאפשר למבקר בו מרחב לטייל, להנות מקרני השמש החודרות מבעד לויטרינות הענק, ואף מספק למבקרים בו אמצעים נוחים להנעים את שהייתם בו: גלישה בעמדות אינטרנט אישיות, צפייה בסרטים על אודות העיר, לוחות קיר המייצגים את מורשת תל אביב וחזונה, וכן פינות קפה הממוקמות במתחם הקטן והקומפקטי שבקומת הכניסה ובית הקפה המעוצב שבקומת הלובי.
חלל הפנים מאפשר את תחושת 'החופש' הזו גם בזמן קבלת השירות: מסכי פלאזמה לניהול תורים מפוזרים כמעט בכל מקום ומאפשרים בכך זמן המתנה נינוח יותר.
שולחנות השירות עוצבו כיחידות ריהוט נפרדות הממוקמות בצידו הצפוני של המבנה. כל עמדה מופרדת על ידי מחיצות זכוכית שקופות מהעמדה שלידה. השקיפות הכללית, המאפיינת את הריהוט בפרט ואת החלל ככלל, מסייעת באופן טבעי להוריד את טון הדיבור ומייצרת אוירה כללית נעימה ושקטה יותר.

כל אחד מאזורי השירות מאופיין בגוון צבע ייחודי (ירוק- לארנונה, כחול- רכב וכו'...) שנצבע בתאורת לדים על גבי חזית השולחנות. במידה ונוצר לחץ על התור בתחום שירות מסויים, יכול אחראי המשמרת לשנות את גוון חזית השולחנות בלחיצת כפתור, ובכך 'לנייד' עמדות (ללא תזוזת עובדים כמובן) לשירות העמוס.
גופי תאורה תלויים עוקבים אחר צורת השולחנות ונושאים מספרי עמדה החובקים אותם. גופים אלו עוצבו במיוחד לפרוייקט מרכז השירות ומאפשרים זיהוי מהיר של השולחן אליו מפנה מסך התור.

מערכת ריהוט ההמתנה מספקת מגוון אפשרויות ישיבה, כך שכל מבקר יכול למצוא את המקום המתאים עבורו. בהשראת הריהוט המאפיין את המרחב הציבורי של תל-אביב-יפו מוקמו כסאות גן בסמיכות לויטרינה הדרומית. הכסאות נצבעו בגוונים התואמים את עיצוב החלל כולו (בעתיד ישנה כוונה למקם כסאות רחוב נוספים על גבי מרפסת העירייה על מנת ליצור חיבור טבעי בין חוץ לפנים). באזורי ההמתנה הקרובים לעמדות השירות מוקמו כסאות 'סמייל' המעניקים תחושה אוורירית, צבעונית ופחות פורמלית. באזור בית הקפה הוצבו כסאות בר ודלפקים הפונים למרפסת וכן פינות ישיבה נוספות נמוכות.
מערכת השילוט תוכננה גם היא כחלק מהמכלול ומשתלבת בהרמוניה עם עיצוב הפנים.

בהמשך תפתח העירייה את מתחם החינוך, שמוקם בכניסה למבנה על מנת לאפשר להורים עם עגלות ילדים נוחות מירבית וקרבה לשירותים. במתחם החינוך ימוקמו משחקים על בסיס רצפה רך, וסביבם יוצב ספסל ישיבה עגול לרווחת הממתינים.

קרדיטים:
סטודיו אמיר זהבי - עיצוב פנים, עיצוב קירות מורשת וחזון, עמדות אינטרנט ומערכת שילוט.
ברוך נאה - שפה גרפית ואיורים.
דיסקין - עיצוב סרטונים.

לפרטים נוספים, אלמוג כהן, עוזרת דובר העירייה, 057-2503317 ,03-5218108
הלל פרטוק, דובר העירייה ,ביפר-6106666 מנוי 26952, 03-5218108

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית תל אביב-יפו.