לראשונה טבע תשתף פעולה עם האקדמיה בצלאל לעיצוב אריזה חדשה ל"אקמול פוקוס"
הסטודנטים במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל יתחרו בעיצוב אריזות "אקמול פוקוס" של טבע לטיפול במיגרנה.
העיצוב הנבחר ישמש כאריזת המוצר
חברת התרופות טבע ובצלאל האקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים, משיקים לראשונה, פרויקט עיצוב משותף לאריזות "אקמול פוקוס" המתמחה בטיפול במיגרנה.
במסגרת שיתוף הפעולה, יתחרו הסטודנטים במחלקה לתקשורת חזותית על הזכות לעצב את האריזה החדשה של "אקמול פוקוס".
העיצוב הזוכה ישמש כאריזתו החדשה של המוצר.
ביום שני ה-22 במרס 2010 יציגו המעצבים את הצעותיהם בפני חבר השופטים עליו נמנים מרצי המחלקה, ראש המחלקה עדי שטרן שגם הנחה את הפרויקט, המעצב הבינלאומי עדלי סטוק, מנכ"ל חברת Adlai & Partners וגדעון עמיחי מנהל קריאייטיב ראשי ומנכ"ל משותף במשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי Y&R/ אינטראקטיב תל אביב ישראל
הדר מרחב- נאמן מנהלת שיווק תרופות ללא מרשם בטבע ישראל:"שוק התרופות ה-otc המתפתח בישראל ובעולם מחייב התנהלות דינאמית בכל הקשור לתיקשור חזותי עם הלקוח. אך טבעי הוא שחברת התרופות המובילה בישראל נעזרת בכוחות היצירה של מעצבי העתיד של ישראל. אנו בטוחים כי שיתוף הפעולה יעלה את המודעות להתמודדות היומיומית של חולי המיגרנה"
עדי שטרן ראש המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל:" המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל רואה בשיתופי פעולה עם התעשייה חשיבות עליונה ופועלת בשיתוף פעולה עם 'טבע' - כמו גם עם גופים חיצוניים נוספים (מסחריים ומלכ"רים) בעיצוב ופיתוח פרויקטים חדשניים ופורצי דרך. הקשר עם בצלאל מאפשר לחברות להיחשף ולאמץ פתרונות עיצוביים חדשניים, צעירים ורעננים הנובעים הישר מתוך מעבדת המחקר האקדמית".
אקמול פוקוס מכר בשנת 2009 כ-150 אלף אריזות, בהיקף של 1.5 מיליון דולר, גידול של 16% מאז השקתו בישראל בשנת 2007
בישראל נמכרות כ400 אלף אריזות של תרופות מרשם למיגרנה (טריפטנים כמו זומיג, רילרט, ריזלט) בהיקף של כ7.5 מיליון דולר, במונחי מחיר לרוקח
"אקמול פוקוס" מוצר מתמחה ממשפחת אקמול מיועד להקלה במיגרנה קלה עד בינונית, הושק ב-2007 בכ-900 אלף דולר. המוצר פותח בהתאם לנוסחה של אקסדרין מיגרנה, תרופת OTC (ללא מרשם רופא) הנמכרת ביותר להתוויה זו בארה"ב. "אקמול פוקוס" מכיל שילוב של פארצטמול (אקמול), אספירין וקפאין והוכח במחקרים כיעיל יותר בהקלת תופעות המיגרנה מטיפול באיבופרופן (אדוויל, נורופן). צבע הקפליה אדום והוא נמכר כיום באריזה של 30 קפליות במחיר של 37.60 ₪.
ארגון הבריאות העולמי מגדיר את המיגרנה כ"מצב תחלואה כרוני". בדומה לארצות אחרות, גם בישראל 16 אחוז באוכלוסייה, 23% בנשים, ו 10% בגברים