שר החינוך גדעון סער והשר להגנת הסביבה גלעד ארדן העניקו פרס למצוינות סביבתית למוסדות חינוך לשנת 2010
בטקס חלוקת הפרסים שנערך היום (יום ב') במעמד שר החינוך, ח"כ גדעון סער והשר להגנת הסביבה, ח"כ גלעד ארדן, ניתנו פרסים לגני ילדים ובתי ספר מצטיינים בחינוך לשמירה על הסביבה, לבתי ספר על יסודיים המקיימים יוזמות בנושאי סביבה ולתלמידים על עבודות חקר מצטיינות בנושא.
שר החינוך, גדעון סער: "שיקולים סביבתיים, ערכיים וחברתיים צריכים להיות מרכזיים בקבלת החלטות. הדרך הנכונה להנחיל ערכים של שמירה על הסביבה היא באמצעות חינוך מגיל צעיר ועידוד לקיחת האחריות והמעורבות החברתית. שינוי חברתי יכול לקרות רק דרך חינוך והתלמידים הם הזרז הגדול ביותר ליכולת לחולל את השינוי. המחויבות שלנו לאורח חיים מקיים המתחשב בשמירה על הסביבה תוך שימוש מושכל במשאבי הטבע היא מחויבות לדור הנוכחי ולדורות הבאים".
השר להגנת הסביבה גלעד ארדן: "אני מייחס חשיבות רבה ליכולת של מערכת החינוך להשפיע על כלל הציבור באמצעות הטמעת ערכים סביבתיים לדור הצעיר. חינוך להגנת הסביבה הוא חינוך ערכי ציוני שמחבר את הדור הצעיר לסביבה בה הוא חי וגורם לו לחשוב ולפעול למען העתיד "
רקע
טקס חלוקת פרסי המצוינות הינו חלק ממהלך רחב היקף של משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה, שמטרתו להטמיע את החינוך לקיימות במערכת החינוך, ולהפוך את נושאי הסביבה להיות חלק אינטגרלי מתוכנית הלימודים ומשגרת החיים. התוכנית המשותפת כוללת – השתלמויות מורים בית ספריות, השתלמויות לגננות, בניית תוכניות בית ספריות בנושא קיימות והטמעתן בליווי מדריכים מקצועיים, הכשרת שדרת ההדרכה של תנועות הנוער בישראל הפקת חומרים ופעולות נוספות. כל הזוכים קיבלו פרסים כספיים לטובת המשך הפעילות החינוכית סביבתית".
בתי ספר מצטיינים בחינוך סביבתי: מקום 1 - אפק ראש העין; מקום 2 - הגפן רמת גן, איתמר נתניה; מקום 3 - בית ספר אזורי מרחבים כפר יהושע, בית ספר יסודי ב' דלית אל כרמל.
גני ילדים מצטיינים בחינוך סביבתי: מקום 1 - גן נווה בנאות גולן; מקום 2 - גן איילים בעין איילה; מקום 3 - גן שקדיה בתל אביב.
יוזמות בית ספריות : מקום 1 - תיכון שוהם; מקום 2 - תיכון על שם בגין גדרה; מקום 3 - תיכון עתיד טייבה; מקום 4 - בית ספר אמ"ית שדרות.
6 תלמידים שזכו בפרס על עבודת חקר: היתאם עבד, בית ספר אל מטראן, נצרת (מחקר על תרומת חיפוי קרקע לשיפור תהליך הנביטה ובדיקת רמת המודעות של התושבים בתועלת החיפוי); מולי ברקאי ותום רחמני, תיכון אביב, רעננה (השפעת פסי האטה על עוצמות הרעש בכביש); חן אמנו, רותם שגב, אסף גת, בית ספר מעלה שחרות יוטבתה (השלכות אפשריות של תעלת הימים על המלחת מי התהום בערבה).
על הזוכים בפרסים:
מדובר במוסדות חינוך אשר הציבו כיעד להתאים את חיי המוסד למתכונת של התנהלות ירוקה. בתוך כך, בתי הספר קידמו בתכני הלימוד נושאים של סביבה וקיימות והתלמידים הגיעו להישגים מרשימים בתחומים אלה.
במסגרת הפעילות הצליחו מוסדות החינוך לצמצם את השימוש במים, חשמל ונייר וכן ולבצע איסוף והפרדה של פסולת לצורך מחזור- בקבוקים (לפי חוק הפיקדון), נייר, סוללות, מיכלי משקה גדולים, פסולת אורגנית, טיונרים ופסולת אלקטרונית.
לצד אלה, ביצעו המוסדות פעילות ענפה למען הקהילה והרשות המקומית ,תוך גיוסם לביצוע של פעילויות ירוקות, כגון: הגברת המודעות למחזור, הסברה בנושאים סביבתיים שונים – איסוף צואת כלבים, הפחתת שימוש בשקיות ניילון וטיפוח מתמשך של אזורים מוזנחים.
לפרטים נוספים: ליטל אפטר, 050-3900900