מפרסם: רכבת ישראל
תאריך: 04/07/2010 17:54
נושא:
הדמיית תחנת נתיבות
הדמיית תחנת נתיבות
הודעה לעיתונות

רכבת ישראל מתחילה בעבודות להקמת קו הרכבת בין אשקלון לבאר-שבע

רכבת ישראל מתחילה בעבודות תשתית להקמת מסילת הרכבת בין אשקלון לבאר שבע, אשר הוכרזה כפרויקט לאומי. אורכו של קו הרכבת כ- 60 ק"מ, והוא כולל תחנות חדשות בשדרות, נתיבות ואופקים. במסגרת הפרויקט תוקמנה 4 הפרדות מפלסיות ויבנו 14 גשרי רכבת.

עד כה ביצעה רכבת ישראל עבודות פיתוח בקטע אשקלון – יד מרדכי, בו הוקמו הפרדות מפלסיות והונחו מסילות. כעת, תחל רכבת ישראל בביצוע עבודות תשתית בקטע יד מרדכי-נתיבות.

במסגרת זו תקים רכבת ישראל שני גשרים בקטע, בעלות 67 מלש"ח. המדובר בגשר שיקמה (אורך 450 מ') וגשר בוהו (250 מ') שיבוצעו על ידי חברת 'שיכון ובינוי' (סולל בונה) שזכתה במכרז ג'. העבודות יחלו בשבוע הבא ויימשכו כ-24 חודשים.
בנוסף, במהלך הימים הקרובים צפוי להתקבל צו התחלת עבודה למכרז ב', בו זכה הקבלן אליקים בן-ארי, אשר יבצע עבודות עפר והכנת התשתית לבניית המסילה, בין יד מרדכי לנתיבות, באורך של כ-22 ק"מ ובעלות של כ- 233 מלש"ח, בתקופה של כ-36 חודשים.

קו הרכבת צפוי להתחיל לפעול בתחילת 2015, והוא יבוצע במתכונת מסילה בודדת, עם תשתית למסילה כפולה (ע"פ החלטת הממשלה), בעלות של כ-1.9 מיליארד ₪. משך זמן נסיעה צפוי: כ- 45 דקות, מאשקלון לבאר שבע.

"רכבת ישראל הינה התשובה למחירי הנדל"ן הגבוהים והבלתי מושגים במרכז הארץ" אומר מנכ"ל הרכבת יצחק (חקי) הראל, "הקמת מסילות רכבת, מצמצמת את הפער הגיאוגרפי והסוציו-אקונומי בישראל, על ידי מתן גישה נוחה ומהירה לערים המרכזיות והרחבת אופקי התעסוקה לתושבי הפריפריה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רכבת ישראל.