מפרסם: Ms comms
תאריך: 28/07/2010 16:28
נושא: חברה, כלכלה וכספים
כרטיס מסטרקארד
כרטיס מסטרקארד
כרטיס מסטרקארד
כרטיס מסטרקארד
הודעה לעיתונות

על פי סקר הצרכנות 'אינדקס מסטרקארד' 2010 שנערך בישראל:כרטיסי אשראי הם צורת התשלום המועדפת על ישראלים

סקר 'אינדקס מסטרקארד', הסוקר את הרגלי השימוש של מחזיקי כרטיס אשראי מגלה ישראלים מחזיקים 2.1 כרטיסי אשראי בממוצע. 37% מחזיקים בכרטיס אחד בלבד, בעוד ש-63% מחזיקים ביותר מכרטיס אחד. 5% מקרב המשיבים אמרו כי הם מחזיקים 5 כרטיסים או יותר.

על פי הסקר, שנערך בישראל עבור מסטרקארד (ניו יורק: MA) העולמית על ידי TNS טלסקר, 72% ציינו כי הם מעדיפים את השימוש בכרטיס אשראי כצורת תשלום על מוצרים ושירותים, בעוד 19% אמרו כי הם מעדיפים לבצע עסקאות תשלום במזומן. התוצאות הראו כי בקרב המשיבים הצעירים יותר (גילאי 29-18), גדול משמעותית חלקם של אלה מעדיפים לרכוש באמצעות מזומן (34% לעומת 13% מקרב בני ה-30 פלוס).

התוצאות הראו כי 77% מהמשיבים המחזיקים ביותר מכרטיס אחד מעדיפים שימוש בכרטיס אשראי מסוים על פני האחרים. הסיבה העיקרית לבחירת הכרטיס המועדף שונה בהתאם לקבוצות הגיל: לעומת קבוצות הגיל האחרות, בני 29-18 ציינו בשיעור גבוה יותר (69%) את העדפת הכרטיס בשל עמלת שימוש נמוכה; בעוד 39% מבני ה-50 פלוס ציינו העדפת כרטיס בו הם יכולים להשתמש גם בחו"ל, לעומת שיעור נמוך יותר בקבוצות הגיל האחרות.

ישראלים מוציאים כ-4000 שקל בממוצע באמצעות כרטיס האשראי
על פי סקר מסטרקארד, שבוצע במטרה לשפוך אור על הרגלי הצריכה של ישראלים בכרטיסי אשראי, בעלי הכרטיסים מוציאים כ-4000 שקל בחודש בממוצע בכרטיסי האשראי שלהם. ככלל, ישראלים משתמשים בכרטיסי אשראי בעיקר לרכישת פריטים יקרים, וכשאין ברשותם מזומן. אולם, ככל שעולה הגיל ו/או רמת ההכנסה, הם מתחילים לשלם באמצעות כרטיס אשראי בכל הזדמנות. 84% מבעלי ההכנסה הגבוהה השיבו כי הם מעדיפים לשלם באמצעות כרטיס אשראי ולא באמצעי תשלום אחרים.

86% מהמשיבים משתמשים בכרטיס האשראי שלהם לפחות פעם בשבוע או יותר, כאשר 70% משתמשים בו על בסיס יומיומי, או כל יומיים. משיבים בני 30 פלוס ציינו בשיעור גבוה יותר כי הם משתמשים בכרטיסיהם באופן יומיומי בחנויות סופרמרקט, תחנות דלק, ותשלום חשבונות ביתיים. המשיבים הצעירים יותר ציינו כי הם משתמשים בכרטיסיהם יותר להזמנת אוכל או תשלום במסעדות, תשלום הוצאות שכר לימוד ורכישות מקוונות, כאשר 55% מבני 29-18 משתמשים בכרטיסי האשראי שלהם מכיוון שזה מאפשר להם לבצע קניות באמצעות האינטרנט.

ישראלים אינם מתרחקים משימוש בכרטיסי האשראי לביצוע עסקאות בסכומים נמוכים
ליותר משליש מבעלי כרטיסי האשראי (36%) אין סכום מינימלי לשימוש בכרטיס שלהם, אולם הנטייה להשתמש בכרטיס האשראי ללא קשר לגובה העסקה הולכת ופוחתת עם הגיל. אחוז המשיבים שציינו כי "אני משתמש בכרטיס האשראי שלי לכל סכום" הוא 46% עבורגילאי 29-18, 42% כבור גילאי 49-30, ו-25% עבור גילאי 65-50. 60% מבעלי כרטיסי האשראי בישראל יעשו בו שימוש גם לתשלום עסקאות הקטנות מ-50 שקל.

על פי תוצאות סקר מסטרקארד, הסכום המינימלי הממוצע לביצוע עסקה בתשלומים בישראל הוא 720 שקל. אנשים צעירים נוטים שלא לבקש תשלומים; 45% מבני 29-18 ציינו כי "אינני מבקש תשלומים ללא קשר לסכום הקניה".

קבוצות שונות מרוויחות מהיבטים שונים של כרטיס האשראי – ונשים מחפשות יותר צבירת נקודות והטבות מאשר גברים
"נוחות וקלות השימוש" הוא היתרון העיקרי הבולט ביותר של התשלום בכרטיסי אשראי עבור 72% מהישראלים (נתון זה עולה ל-79% בקרב בעלי ההכנסה הגבוהה מהממוצע). זאת בעוד 57% מבעלי ההכנסה הנמוכה מהממוצע משתמשים בכרטיס האשראי בעיקר מכיוון שהוא מאפשר להם "גישה לכספים שאינם כרגע באפשרותי". בני 29-18 משתמשים בכרטיסים מכיוון שזה מאפשר להם לבצע רכישות באינטרנט. תוצאות הסקר מעלות גם כי לנשים אכפת יותר מצבירת נקודות והטבות מאשר לגברים.

נקודות מועדון משתמשות יותר בעת ביצוע רכישות בחנויות סופרמרקט והלבשה
חנויות סופרמרקט והלבשה הן שני המקומות העיקריים בהם המשיבים משתמשים בנקודות שצברו בכרטיסי האשראי שלהם. מסעדות, חנויות מוצרי חשמל ותחנות דלק מוזכרות גם הן, אולם בשיעור נמוך יותר. המשיבים הצעירים הזכירו יותר שימוש בנקודות במקומות בילוי כמו מסעדות, הזמנת אוכל וצרכי לימוד, בעוד המשיבים המבוגרים יותר (בני 50 פלוס) העידו יותר כי הם משתמשים בנקודות לרכישת כרטיסי טיסה וזמן אוויר סלולרי.

אודות אינדקס מסטרקארד'אינדקס מאסטרקארד' נערך אחת לחצי שנה עד שנה במדינות רבות ומטרתו לאסוף נתונים על הרגלי צריכה. הסקר נערך זו בישראל על ידי חברת TNS טלסקר. בסקר, שנערך במאי 2010 באמצעות האינטרנט, השתתפו 500 איש מעל גיל 18 באוכלוסיה היהודית, המהווים מדגם מייצג.

אודות מסטרקארד העולמית
חברת מסטרקארד העולמית (ניו יורק: MA) מספקת שירותים פיננסים, מייעצת ומעניקה זיכיונות לכרטיסי אשראי שונים למגוון לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי העולם. מסטרקארד פועלת ביותר מ- 210 מדינות, ומוצריה מעורבים בתשלום עבור כ-18 מיליארד עסקאות מדי שנה. רשת המשרדים הענפה של מסטרקארד, מאפשרת לה להעניק ללקוחותיה שירות המותאם אישית לצורכיהם המגוונים וגישה לפתרונות תשלום מהחדשניים והמובילים ביותר. עסקי החברה מקשרים בין מוסדות פיננסים, בעלי עסקים ובעלי כרטיס אשראי/חיוב/תשלום פרטיים, ותורמת רבות לקידום הכלכלה והסחר בעולם.

אודות מסטרקארד אירופה
מסטרקארד אירופה מהווה ישות האחראית לניהול פעילותה העסקית של מסטרקארד העולמית באירופה. משרדיה ההנהלה של החברה נמצאים בווטרלו, בלגיה, והיא פועלת ב-51 מדינות עד לרוסיה, המהווה עבורה את גבול מזרח אירופה. באמצעות רשת סניפים מקומיים, מסטרקארד אירופה מסוגלת להבין ולענות על הצרכים המגוונים של לקוחותיה בסוגי שוק שונים בכל אירופה, ומאפשרת ללקוחותיה פעילות עסקית המותאמת לצרכיהם ושפתם.

בישראל פועלת מסטרקארד באמצעות הבנקים המובילים וחברות האשראי: ישראכרט, לאומי קארד וכ.א.ל. הכרטיס הינו כרטיס אשראי בינלאומי המאפשר ללקוחותיו ליהנות משירות חדשני ומוביל ונוחות שימוש ברמה גבוהה בכל רחבי העולם.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Ms comms.