מפרסם: ערוץ ניקלודיאון
תאריך: 25/08/2010 11:30
נושא: טלוויזיה
shakira and Dora. Nickelodeon
shakira and Dora. Nickelodeon
הודעה לעיתונות

ערוץ ניקלודיאון העולמי חוגג עשר שנים לדמותה של "דורה"

במרכז החגיגות: קמפיין פרו חברתי בכיכובם של שאקירה סלמה האייק וג'ון לגויזמו, התומך בהערכות לקראת בית הספר עבור פעוטות. בעולם ימכרו תיקי 'דורה' מעוצבים שכל הכנסותיהם יתרמו לארגוני ילדים במספר מדינות

ערוץ ניקלודיאון העולמי, המשדר בלמעלה מ-170 מדינות ברחבי העולם, החל לציין בשבוע האחרון את חגיגות העשור לגיבורה הלטינית האהובה בעולם, דורה. החגיגות, מתמקדות בעיקר בקמפיין פרו-חברתי מיוחד,"מאחורי התרמיל", התומך בהיערכות לקראת בית הספר עבור פעוטות. הקמפיין ישמש מרכיב מפתח במסגרת שלל תכניותיו של הערוץ לרגל חגיגות העשור ויכלול תשדירי שירות טלוויוניים בכיכובן של השחקנית סלמה האייק ודורה עצמה; מכירה פומבית בה יוצגו תיקי גב של דורה שעוצבו על ידי האייק וידוענים אחרים; מענקים כספיים; אתר אינטרנט בו יוצעו להורדה ערכות לימוד עבור הורים ומחנכים; ופעילויות קהילתיות במרכזים שונים ברחבי ארה"ב. חגיגות העשור יכללו בנוסף: 4 ספיישלים בשעת צפיית שיא; סרט דוקומנטרי מבית היוצר של המפיק המועמד לאוסקר ברט מורגן; ותכני און ליין חדשים בנושא דורה עבור הורים וילדים כאחד.

ערוץ ניקלודיאון ישראל, המשודר בכבלים (84) ובלווין (47) יצטרף לחגיגות במהלך חודש אוקטובר, אז נשדר כאן בישראל את אחד הספיישלים הללו.

במסיבת עיתונאים מיוחדת חברה נשיאת ניקלודיאון סימה זרגאמי לסלמה האייק ולמריאן רייט אדלמן, מייסדת ונשיאת הקרן להגנת הילד על מנת להתוות בפומבי את התכניות עבור חגיגות העשור. "לדורה השפעה חיובית ומתמשכת על מיליוני ילדים ברחבי העולם מרגע שהגתה את המילה "וואמאנוס" לפני כעשור. הגיבורה הלטינית היא הנציגה המושלמת עבור הקמפיין החשוב הזה שנועד לסייע לילדים ולהוריהם בהיערכותם להרפתקה הגדולה של בית הספר", אמרה זרגאמי. קמפיין "מאחורי התרמיל" תוכנן על מנת להסב את תשומת הלב אל היכולות הרגשיות, הפיזיות והמנטליות שנזקקים להם ילדים להם במסגרת צעדיהם הראשונים, והקריטים, במערכת הבית-ספרית: כישורים חברתיים, אינטיליגנציה רגשית, אוריינות מוקדמת, כישורים מתמטים בסיסיים, מעורבות תוך בית-ספרית וגישה למאגרי מידע.

חלק חשוב מהפרוייקט יכלול את מעורבותם של ידוענים ממוצא לטיני, כגון סלמה האייק, ג'ון לגויזמו ושאקירה, בעיצובים של תרמילי דורה ייחודיים שיופצו גלובלית במהדורות מוגבלות. בין הארצות בהן יימכרו התרמילים: צרפת, בריטניה, מקסיקו, קנדה, ספרד, הולנד, יוון וישראל. 100 אחוז מסך כל ההכנסות בארה"ב ייתרם לקרן להגנת הילד, ו-100 אחוז מסך כל ההכנסות הבינלאומיות ייתרמו לארגוני ילדים בארצות הנבחרות.

מאז עלייתה לשידור ב-14 באוגוסט 2000 הפכה דורה לתופעה גלובלית וביססה את מעמדה כאחת מתכניות הטלוויזיה הנצפות ביותר בקרב שווקים בינלאומים. התכנית מופצת במסגרת יותר מ-140 שווקים ברחבי העולם ומתורגמת ליותר מ-28 שפות.

על הסדרה: "דורה החוקרת": מדי פרק מסייעת דורה, הילדה הדו-לשונית, לאדם או לבעל חיים במצוקה, תוך שירה ושעשוע עם בני לווייתה: בוטס הקוף האנרגטי המתהלך כל העת עם מגפיו האדומים; סווייפר השועל, המגיח מדי פרק על מנת לגנוב דבר מה מאמתחתה של דורה, ולרוב ללא הצלחה; שלישיית הפיאסטה (צרצר, שבלול וצפרדע) המברכים את דורה ובוטס בסופה של כל משימה מוצלחת; טיקו הסנאי, המטייל ביער במכונית קטנה וצהובה משלו; ובני השור, חברה הטוב של דורה המשייט בבלון פורח. הסדרה שמה דגש על מתכונת אינטראקטיבית שמטרתה לחזק את תודעתם האקולוגית של הילדים הצופים בבית, לספק כלים בסיסיים לפתרון בעיות, קואורדינציה פיזית, וכישורים מוסיקליים, ופיתוח היכרותם של הצופים עם השפה האנגלית, לצד הקניית ערכים כגון: למדנות, סקרנות, תושייה ויוזמה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ערוץ ניקלודיאון.