מסטרקארד
מסטרקארד
הודעה לעיתונות

סקר מסטרקארד - שימוש בכרטיסי אשראי באינטרנט בישראל

סקר 'אינדקס מסטרקארד', הסוקר את הרגלי השימוש של מחזיקי כרטיס אשראי מגלה כי רוב מחזיקי כרטיסי האשראי בישראל (67%) משתמשים בכרטיסים שבידיהם לביצוע קניות באינטרנט.

ככלל, רוב הישראלים מחזיקי כרטיס האשראי מעריכים את הנוחות והקלות שבשימוש בכרטיסי אשראי באינטרנט, וסבורים כי רמת השימוש שהם עושים בכרטיסיהם באינטרנט גוברת עם השנים. כאשר נשאלו אילו סוגי רכישות הם מבצעים בדרך כלל בכרטיסיהם, 26% מקרב המשיבים ענו כי הם מבצעים רכישות או עסקאות תשלום באינטרנט. יותר משליש המשיבים (38%) אף ציינו כי היכולת להשתמש בכרטיסי האשראי לביצוע עסקאות באינטרנט מהווה למעשה את היתרון הגדול ביותר של התשלום באמצעות כרטיס. בנוסף, רבע מהמשיבים (24%) אשר משתמשים בכרטיס האשראי שברשותם באינטרנט, אמרו כי שימוש זה גבר בשנה האחרונה.

צעירים, גברים ובעלי הכנסה גבוהה משתמשים יותר בכרטיסי אשראי באינטרנט
התוצאות העלו כי 78% מהגברים אמרו שהם משתמשים בכרטיסי האשראי שלהם באינטרנט לעומת 57% מהנשים. מקרב המשיבים הצעירים יותר (18-29), 77% אמרו כי הם משתמשים בכרטיסי האשראי שלהם לביצוע תשלומים באינטרנט, לעומת 70% בקרב בני 30-49 ו-59% בקרב בני ה-50 ומעלה. מקרב בעלי ההכנסה הגבוהה מהממוצע, 75% אמרו כי הם משתמשים בכרטיסי האשראי שלהם באינטרנט, לעומת 72% מקרב בעלי ההכנסה הממוצעת ו-55% מבעלי ההכנסה הנמוכה מהממוצע.

התוצאות העלו כי, מבחינת השימוש בכרטיסי אשראי באינטרנט בקרב גברים ונשים, מובילים הגברים על הנשים ברכישת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (50%), נסיעות ותיירות (36%) ותשלום חשבונות ביתיים (27%). בעלי ההכנסה הגבוהה מהממוצע מובילים על אחרים בתשלום הוצאות הנסיעות והתיירות שלהם באמצעות כרטיס אשראי באינטרנט, לעומת בעלי ההכנסה הממוצעת והנמוכה מהממוצע (44%, 26% ו-23% בהתאמה).

רוב הישראלים עדיין לא קונים מזון באינטרנט
הסקר, שנערך על ידי מסטרקארד העולמית במטרה להאיר על הרגלי הצריכה של ישראלים בכרטיסי אשראי,גם בדק אילו סוגי רכישות מבצעים הצרכנים בדרך כלל באמצעות תשלום בכרטיס אשראי באינטרנט. ככלל, השיבו המשתתפים כי הם משתמשים בכרטיס אשראי בעיקר בעת רכישת מוצרי חשמל (39%), בידור ופנאי (31%), נסיעות ותיירות (30%) ובעת תשלום חשבונות ביתיים (23%).

מקרב המשיבים, כ-8% בלבד השיבו כי הם נוהגים להשתמש בכרטיס האשראי שלהם לרכישת מזון באמצעות האינטרנט, אם בצורה של קניות באתרי סופרמרקט מקוונים או בעת הזמנת אוכל הביתה.

רכישת מוצרי חשמל באינטרנט נפוצה בעיקר בקרב משיבים צעירים בני 18-29, כאשר כמחציתם (47%) אמרו שהם עושים שימוש בכרטיסיהם למטרה זו, לעומת 34% מבני ה-30-49 ו-37% מבני ה-50 ומעלה. השימוש בכרטיסי אשראי לתשלום החשבונות הביתיים באינטרנט נפוצה בעיקר בקרב משיבים בני 30-49, כאשר 29% מהם אמרו כי הם משתמשים בכרטיסיהם למטרה זו, לעומת 22% מבני 18-29 ו-18% מבני ה-50 ומעלה.

אודות אינדקס מסטרקארד
'אינדקס מאסטרקארד' נערך אחת לחצי שנה עד שנה במדינות רבות ומטרתו לאסוף נתונים על הרגלי צריכה. הסקר נערך זו בישראל על ידי חברת TNS טלסקר. בסקר, שנערך במאי 2010 באמצעות האינטרנט, השתתפו 500 איש מעל גיל 18 באוכלוסיה היהודית, המהווים מדגם מייצג.

אודות מסטרקארד העולמית
חברת מסטרקארד העולמית (ניו יורק: MA) מספקת שירותים פיננסים, מייעצת ומעניקה זיכיונות לכרטיסי אשראי שונים למגוון לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי העולם. מסטרקארד פועלת ביותר מ- 210 מדינות, ומוצריה מעורבים בתשלום עבור כ-22 מיליארד עסקאות מדי שנה. רשת המשרדים הענפה של מסטרקארד, מאפשרת לה להעניק ללקוחותיה שירות המותאם אישית לצורכיהם המגוונים וגישה לפתרונות תשלום מהחדשניים והמובילים ביותר. עסקי החברה מקשרים בין מוסדות פיננסים, בעלי עסקים ובעלי כרטיס אשראי/חיוב/תשלום פרטיים, ותורמת רבות לקידום הכלכלה והסחר בעולם.

אודות מסטרקארד אירופה
מסטרקארד אירופה מהווה ישות האחראית לניהול פעילותה העסקית של מסטרקארד העולמית באירופה. משרדיה ההנהלה של החברה נמצאים בווטרלו, בלגיה, והיא פועלת ב-51 מדינות עד לרוסיה, המהווה עבורה את גבול מזרח אירופה. באמצעות רשת סניפים מקומיים, מסטרקארד אירופה מסוגלת להבין ולענות על הצרכים המגוונים של לקוחותיה בסוגי שוק שונים בכל אירופה, ומאפשרת ללקוחותיה פעילות עסקית המותאמת לצרכיהם ושפתם.

בישראל פועלת מסטרקארד באמצעות הבנקים המובילים וחברות האשראי: ישראכרט, לאומי קארד וכ.א.ל. הכרטיס הינו כרטיס אשראי בינלאומי המאפשר ללקוחותיו ליהנות משירות חדשני ומוביל ונוחות שימוש ברמה גבוהה בכל רחבי העולם.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Ms comms.