מפרסם: דניאלה רייבנבך תקשורת
תאריך: 28/02/2011 09:35
נושא: עיצוב
סלון בצבע הסדרה החדשה - גוון מוקה. צילום: אפרת אשל
סלון בצבע הסדרה החדשה - גוון מוקה. צילום: אפרת אשל
הודעה לעיתונות

סקר חדש של TNS\טלסקר עבור נירלט בנושא צביעת קירות קובע: הישראלים התחילו להעיז יותר

משלבים כמה גוונים בבתים
69% צבעו את ביתם בשנתיים האחרונות . צבע הקיר הפופולארי ביותר בישראל הנו לבן-שמנת

סקר חדש של חברת המחקר TNS\טלסקר בנושא צביעת קירות, שנערך עבור חברת נירלט, מתפרסם היום. הסקר בוצע בינואר 2011 בקרב 505 בוגרים בגילאי 18-65, המהווים מדגם מייצג באוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל.

הסקר קובע כי קיימת נטייה הולכת וגוברת לשלב בבית גוונים שונים של צבע - 65% עושים זאת. מתוכם, 67% משלבים בחללי הבית השונים קיר אחד בגוון או טקסטורה אחרת משאר הקירות באותו חלל.
עוד קובע הסקר כי 68.6% צבעו את ביתם בשנתיים האחרונות וכי עיקר הצביעה מתבצעת לפני החגים, ובעיקר לקראת פסח. בנוסף, מצביע הסקר כי לראשונה צבע הקיר הפופולארי ביותר בישראל הנו לבן-שמנת עם 47%.

כאמור, 68.6% צבעו את ביתם בשנתיים האחרונות, בהתאם ההתפלגות הבאה: 24.6% צבעו את ביתם בחצי השנה האחרונה, 20.7% צבעו את ביתם בשנה האחרונה, ו- 23.3% צבעו את ביתם בשנתיים האחרונות. ההזדמנויות לצביעת הבית מתחלקות בעיקר בין עיתוי קבוע לבין צביעה המתקיימת בהתאם לצורך (כשהקירות מלוכלכים\כשהצבע דוהה). צביעה לפי עיתוי קבוע מתבצעת לרוב לפני החגים ונאמדת בשיעור של 43%. עיקר הצביעה לפני חגים מתבצעת לקראת פסח כחלק מניקיונות הבית וההכנות לקראת החג. ומי מחליט על הגוון? האישה כמובן. ב- 56% מהמקרים הנשים החליטו על הגוון המתאים, בעוד שרק 23% מהגברים העידו שהם אלה שהחליטו על הגוון, היתרה מעידים על החלטה משותפת של בני הבית.

בקרב האוכלוסייה שצבעה את ביתה בשנתיים האחרונות (68.6%) - 65.5% צבעו בעצמם את הבית ו- 34.5% נעזרו באיש מקצוע. לגבי הרגלי הצביעה, נמצא כי 77% בקרב אלה שצבעו בעצמם את הבית, צבעו בעיקר באמצעות רולר ו- 21% צבעו באמצעות מברשת צבע. 76% העבירו את הצבע לכלי אחר (כמו מגש המיועד לצבע) ו- 24% השתמשו בצבע ישירות מהאריזה.

בקרב האוכלוסייה שצבעה את ביתה בשנתיים האחרונות - 33.7% בצעו צביעה מלאה של הבית ו- 64.4% צבעו צביעה חלקית של הבית. מבין חדרי הבית - הסלון הנו החלל הפופולארי ביותר לצביעה עם 58.8%. אחריו, חדר השינה עם 42.2%, חדר הילדים עם 33%, פינת האוכל עם 30.1%, המטבח עם 27%, השירותים עם 26.8% וחדרים אחרים עם 10.5%.

ממצא מעניין נוסף מצביע על כך שישנה נטייה הולכת וגוברת לשלב בבית גוונים שונים של צבע - 65% עושים זאת. מתוכם, 67% משלבים בחלל הבית קיר בגוון או טקסטורה אחרת משאר הקירות שבאותו חלל. הפתיחות לשילוב גוונים ו/או טקסטורות שונות באה לידי ביטוי בעיקר בחדרי הילדים (56%), בסלון (54%), בחדר השינה (38%) ובפינת האוכל (17%).

ומהו הצבע הפופולארי ביותר?

הגוונים הבהירים פופולאריים בצורה משמעותית על פני הכהים. בקרב האוכלוסייה שצבעה את ביתה בשנתיים האחרונות, 46.9% צבעו את קירות הבית בלבן-שמנת ו- 45.7% צבעו את קירות הבית בצבע לבן. הרבה אחריהם ניצבים הגוונים ורוד\סגול בהיר עם 11.4%, תכלת עם 9.9%, ירוק בהיר עם 7.8%, חום בהיר עם 6.8%, אפור בהיר עם 5.6% וצבעים בהירים אחרים עם 9.9%. הצבעים הכהים זוכים לפחות פופולאריות באופן משמעותי: 2.6% צבעו את קירות הבית בחום, 2.5% צבעו באפור, 2.4% צבעו בכחול ו- 4.8 אחוז צבעו את קירות הבית בצבעים כהים אחרים.

אירית גילן, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בחברת נירלט, אומרת: "בשנים האחרונות נראה כי ישראל מתקרבת לצבעוניות הבתים הנהוגה במערב אירופה. יותר ויותר אנשים משלבים גוונים וטקסטורות שונים בקירות על מנת לייצר אמירה עיצובית אישית בבית והתמזגות עם מכלול האלמנטים הצבעוניים בחלל. אנו צופים כי מגמה זו תמשיך להתפתח ומעודדים את הצרכנים להוסיף צבע לחללי הבית השונים, כזו שמתאימה לסגנון האישי שלהם ואשר משתלבת בהרמוניה עם סביבת החיים המעוצבת שלהם".

נירלט הינה חברת הצבע המתקדמת בישראל, המובילה בחדשנות, איכות ושירות בשוק מוצרי הצבע והאיטום, והיא החברה הגדולה בישראל בתחום צבעי הבנייה וצבעי האבקות.
נירלט מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק מגוון רחב של צבעים וציפויים המותאמים לפנים וחוץ הבית, לעץ ולמתכת, מוצרי תשתית לצביעה ומוצרי איטום. המוצרים משווקים לשוק הישראלי ולמדינות רבות ברחבי העולם.
בנוסף מציעה נירלט מרכז שיירות ייחודי, ראשון מסוגו בישראל, המציג את מגוון המוצרים הרחב של נירלט, ומעניק ייעוץ והדרכה לקהל המבקרים איך לעצב את הבית בצבע. המרכז ממוקם בקומת האדריכלים בדיזיין סנטר בבני ברק.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דניאלה רייבנבך תקשורת.