על פי סקר הצרכנות 'אינדקס מסטרקארד' 2011 שנערך בישראל:81% מהישראלים מעדיפים להשתמש בכרטיס האשראי לקניות באינטרנט
סקר 'אינדקס מסטרקארד' השנתי, הסוקר את הרגלי השימוש של מחזיקי כרטיס אשראי מגלה כי מרבית בעלי כרטיסי האשראי בישראל (54%) משתמשים בהם לביצוע קניות באינטרנט. יותר מרבע מבעלי כרטיסי האשראי (27%) אמרו שהגבירו את רכישותיהם האינטרנט בשנה האחרונה, בעוד 29% ממבצעי הקניות באינטרנט אמרו שהם נוהגים לעשות זאת לפחות פעם בחודש.
על פי הסקר לשנת 2011, שנערך בישראל עבור מסטרקארד (ניו יורק: MA) העולמית על ידי חברת TNS טלסקר, כאשר נשאלו בעלי כרטיסי האשראי מדוע הם מבצעים קניות אונליין, השיבו 67% כי הסיבה העיקרית מבחינתם היא יתרון המחיר – תשובה נפוצה במיוחד בקרב גברים (72%), ובעלי הכנסה גבוהה מהממוצע (78%). מבין כל המשיבים, 56% ציינו כי הם מבצעים קניות באינטרנט מכיוון שזה מאפשר להם השוואה טובה יותר בין מוצרים ומחיריהם.
עוד הראו התוצאות כי הישראלים מעריכים מאוד את הנוחות הכרוכה בביצוע קניות באינטרנט – 51% ציינו כי הם מבצעים קניות אונליין מכיוון שזה מאפשר להם לעשות קניות בלי לצאת מהבית. תשובה זו שכיחה בעיקר בקרב בני 50+, כאשר 60% מהם בחרו בה כסיבה העיקרית לביצוע קניות אונליין. בנוסף, 47% מבעלי כרטיסי האשראי שהשתתפו בסקר אמרו שהם מבצעים קניות באינטרנט בגלל האפשרות לקבל את הסחורה עד הבית.
קניות באינטרנט: הגברים קונים מחשבים; הצעירים מעדיפים להזמין כרטיסים לאירועים
על פי סקר מסטרקארד, שבוצע במטרה לשפוך אור על הרגלי הצריכה של ישראלים בכרטיסי אשראי, מראה כי 81% מאלו שמבצעים קניות באינטרנט מעדיפים לשלם עליהן באמצעות כרטיסי האשראי שלהם, בעוד 15% בלבד נוטים להשתמש באמצעי תשלום אחרים למטרה זו (חשבונות פיי-פאל וכיו"ב).
התוצאות הראו כי, בכל הנוגע לסוג הרכישות אונליין, מחצית (49%) מהמשיבים שאמרו שהם מבצעים קניות באינטרנט עושים זאת על מנת לרכוש מכשירי אלקטרוניקה, בעוד 36% אמרו שהם דווקא מזמינים את סידורי הנסיעה (טיסות ומלונות) באופן זה, ו-44% אמרו שהם מזמינים כך כרטיסים לאירועים (אירועי ספורט, הצגות, סרטים והופעות). 14% בלבד אמרו שהם מבצעים קניות אונליין על מנת לקנות אוכל, אם להזמנת מזון מהסופרמרקט או להזמנת משלוח ממסעדה – עלייה של 8% לעומת 2010.
על פי הסקר, מעדיפים הגברים הישראלים להשתמש באינטרנט לשם רכישת מוצרי אלקטרוניקה ומחשבים: 64% מהגברים שאמרו שהם מבצעים קניות אונליין גם אמרו שהם עושים זאת על מנת לרכוש מוצרי אלקטרוניקה, בעוד 37% אמרו שהם משתמשים באינטרנט כדי לקנות מחשבים אישיים וציוד היקפי (עכברים, מדפסות, מסכים וכיו"ב), לעומת 18% בלבד מקרב הנשים.
בכל הנוגע לצעירים, נראה כי הם מעוניינים יותר בצבירת חוויות מאשר צבירת רכוש, ומעדיפים להזמין באינטרנט כרטיסים לאירועים, יותר מכל קבוצת גיל אחרת, כאשר 54% מהמשיבים בני ה-29-18 שמבצעים קניות אונליין אמרו שזה סוג הרכישה שהם מבצעים הכי הרבה באינטרנט. המשיבים בני ה-30+ מעדיפים לעומת זאת לגלוש באינטרנט בשביל לקנות מוצרי חשמל ביתיים, בעוד 15% מהם בחרו בתשובה זו, לעומת 4% בלבד מהמשיבים הצעירים יותר.
ניידים חכמים: ישראלים רבים מחזיקים במכשירים ניידים חכמים, אולם עדיין לא משתמשים בהם באופן מלא לביצוע פעולות פיננסיות אונליין
על פי הסקר שערכה מסטרקארד, כשליש (30%) מקרב מהישראלים בעלי כרטיסי האשראי גם מחזיקים ברשותם מכשיר טלפון חכם (מכשיר בעל מערכת הפעלה ואפשרות חיבור לאינטרנט) או מכשיר כף יד חכם. על פי הנתונים, שנאספו בינואר השנה, 25% מקרב הנשים, 35% מקרב הגברים ו-41% מקרב המשיבים הצעירים (בני 29-18) מחזיקים במכשיר נייד חכם אחד לפחות.
עוד הראו התוצאות כי יותר מרבע מהמשיבים (26%) בעלי הניידים החכמים משתמשים במכשיריהם לביצוע פעולות פיננסיות באינטרנט (פעולות בנקאיות כמו בדיקת יתרה והעברות בנקאיות), תשלום על שירותים (חשבונות ביתיים), ורכישת מוצרים.
הסקר מעלה כי קיים פער משמעותי במונחי גיל, בשימוש במכשירים הניידים לצורך ביצוע פעולות פיננסיות, כאשר יותר מרבע (27%) מהצעירים בני 29-18 בעלי המכשירים הניידים החכמים אמרו שהם משתמשים במכשירים שברשותם לצורך זה, לעומת 10% בלבד מקרב בני ה-50+ בעלי המכשירים.
אודות אינדקס מסטרקארד
'אינדקס מאסטרקארד' נערך אחת לחצי שנה עד שנה במדינות רבות ומטרתו לאסוף נתונים על הרגלי צריכה. הסקר נערך בישראל על ידי חברת TNS טלסקר. בסקר, שנערך בינואר 2011 באמצעות האינטרנט, השתתפו 500 איש מעל גיל 18 באוכלוסיה היהודית, המהווים מדגם מייצג.
אודות מסטרקארד העולמית
חברת מסטרקארד העולמית (ניו יורק: MA) מספקת שירותים פיננסים, מייעצת ומעניקה זיכיונות לכרטיסי אשראי שונים למגוון לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי העולם. מסטרקארד פועלת ביותר מ- 210 מדינות, מוצריה מעורבים בתשלום עבור כ-23 מיליארד עסקאות מדי שנה, והיא מסוגלת לתמוך בביצוע 160 מיליון עסקאות בשעה. רשת המשרדים הענפה של מסטרקארד, מאפשרת לה להעניק ללקוחותיה שירות המותאם אישית לצורכיהם המגוונים וגישה לפתרונות תשלום מהחדשניים והמובילים ביותר. עסקי החברה מקשרים בין מוסדות פיננסים, בעלי עסקים ובעלי כרטיס אשראי/חיוב/תשלום פרטיים, ותורמת רבות לקידום הכלכלה והסחר בעולם.
אודות מסטרקארד אירופה
מסטרקארד אירופה מהווה ישות האחראית לניהול פעילותה העסקית של מסטרקארד העולמית באירופה. משרדיה ההנהלה של החברה נמצאים בווטרלו, בלגיה, והיא פועלת ב-51 מדינות עד לרוסיה, המהווה עבורה את גבול מזרח אירופה. באמצעות רשת סניפים מקומיים, מסטרקארד אירופה מסוגלת להבין ולענות על הצרכים המגוונים של לקוחותיה בסוגי שוק שונים בכל אירופה, ומאפשרת ללקוחותיה פעילות עסקית המותאמת לצרכיהם ושפתם.
בישראל פועלת מסטרקארד באמצעות הבנקים המובילים וחברות האשראי: ישראכרט, לאומי קארד וכ.א.ל. הכרטיס הינו כרטיס אשראי בינלאומי המאפשר ללקוחותיו ליהנות משירות חדשני ומוביל ונוחות שימוש ברמה גבוהה בכל רחבי העולם.