קרסו מוטורס תרכוש 33% מרשת האופנועים מטרו תמורה 60 מיליון ש"ח
חברת קרסו מוטורס, שהשלימה בחודש שעבר הנפקת מניות ראשונה מוצלחת בבורסה בתל-אביב, נכנסת אל השוק הדו-גלגלי. קרסו, שהינה יבואנית כלי הרכב מתוצרת רנו, ניסאן ואינפיניטי, הודיעה היום (ג'), כי התקשרה בהסכם לרכישת 33% מהון המניות של חברת מטרו מוטור תמורת סכום שינוע בין 59.3 מיליון שקל ל-66 מיליון שקל. הרכישה תתבצע בחלקים שווים מידי הבעלים הנוכחיים של הרשת, חן למדן, ומייסד והמנכ"ל גדי אבירם - המחזיקים כיום ב-50% ממטרו מוטור כל אחד.
חברת מטרו מוטור נוסדה בשנת 1981 והיא יבואנית הרכב הדו גלגלי המובילה בישראל. החברה בבעלותם של גדי אבירם, מנכ"ל ומייסד מטרו מוטור, וחן למדן, בעליה של חברת השילוח אוריין ו- UPS ישראל. מטרו מוטור היא היבואנית והמשווקת הבלעדית בישראל של אופנועים, קטנועים, אופנועי ים, טרקטורונים ורכבים תפעוליים של המותגים סאן יאנג, ימאהה וקוואסאקי. בנוסף, מטרו מוטור הינה יבואנית של ציוד משלים לרכב דו-גלגלי כגון קסדות, אביזרים, וציוד מגן.
מטרו מוטור החברה המובילה בתחום הדו גלגלי בישראל, מותג סאן יאנג שמייבאת החברה מוביל מזה עשור את כלל מכירות הדו-גלגלי בישראל. מטרו מוטור מפעילה 5 מרכזי מכירה ושירות בישראל ועוד עשרות סוכנויות משנה בפריסה ארצית. בשנים האחרונות השקיעה החברה למעלה מעשרים מיליון ₪ בתשתיות השרות והמכירה ובשדרוג מערכות המידע. מלבד הפעילות בישראל, למטרו מוטור מרכז פעילות במזרח אירופה ובבעלותה סוכנויות למכירת דו-גלגלי בפולין. מטרו מוטור מובילה למעלה מ-30 שנה את תרבות הדו גלגלי בישראל ולזכותה מספר פריצות דרך חשובות ביניהן יבוא מגוון רחב של מותגים ודגמים בינלאומיים מובילים, הקמת רשת תחנות שירות בפריסה ארצית,
וייזום תכניות מימון "מטרו way" לרכישת כלי דו-גלגלי. מטרו פעלה וממשיכה לפעול להעלאת המודעות ליתרונות הרכב הדו-גלגלי בישראל ולקידום הספורט המוטורי.
התמורה הסופית שתשולם על ידי קרסו תיקבע על בסיס תוצאותיה הכספיות לשנת 2011 של מטרו מוטור. כניסתו לתוקף של ההסכם מותנית בהתקיימות תנאים מתלים, לא יאוחר מ-120 יום ממועד החתימה על ההסכם. בכוונת קרסו מוטורס לממן סך של 50 מיליון שקל מהעסקה מתוך כספי תמורת ההנפקה, ואת יתרת התמורה לממן בהתאם להחלטת דירקטוריון החברה כפי שיקבע עד למועד התשלום.
איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס, מסר: "כפי שכבר דיווחנו בתשקיף ההנפקה שלנו, חלק מהאסטרטגיה שלנו היא להרחיב את מגוון המוצרים והשירותים שאנו מציעים ללקוחותינו הקיימים וללקוחות הפוטנציאליים, ובמסגרת זו קיבלנו החלטה לנצל את ההזדמנות להיכנס אל השוק הדו-גלגלי. מטרו הינה מובילת השוק בתחום זה, ואנו מאמינים כי הנוכחות של קרסו בחברה, לצד בעלי המניות המנוסים שלצידנו, תאפשר למטרו לבצע קפיצת מדרגה, ותסייע לקרסו להרחיב את עסקיה. במקביל, אנו ממשיכים לפעול לאיתור הזדמנויות נוספות בתחומי הפעילות בהם אנו עוסקים".
גדי אבירם, מנכ"ל מטרו מוטור: "אנו מברכים את חברת קרסו על הצטרפותה כשותף אסטרטגי בחברת מטרו מוטור. אנו רואים בהצטרפות חברת קרסו הבעת אמון בשוק הדו-גלגלי בישראל ובחברת מטרו מוטור, ובטוחים כי שותפות זו תניב פירות לשני הצדדים. מטרו מוטור צופה גידול בפעילותה בשנים הקרובות בעקבות היתרון הבולט של כלים דו גלגליים במציאות של גודש בכבישים ומחירי דלק גבוהים. כמו כן מעריכים במטרו מוטור כי גם הליכי החקיקה האחרונים בכנסת שמטרתם לעודד שימוש ברכב דו גלגלי, יתרמו את תרומתם לגידול במספר רוכבי הדו-גלגלי בישראל ".
קרסו מוטורס סיימה את שנת 2010 עם הכנסות בסך של כ-2.33 מיליארד שקל ועם רווח נקי בסך של כ-97.7 מיליון שקל. את הרבעון הראשון של שנת 2011, המתאפיין בהמשך הגידול במכירות רכבי ניסאן ורנו, סיימה החברה עם הכנסות בסך של כ-712 מיליון שקל, לעומת כ-557 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ועם רווח נקי בסך של כ-30.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-9.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2011. לקרסו מאזן המתאפיין באיתנות פיננסית גבוהה יחסית, כאשר ההון העצמי של החברה מסתכם בסוף הרבעון הראשון של 2011 בכ-585 מיליון שקל, המהווה כ-25% מסך המאזן המאוחד של החברה, וזאת בטרם נכללים בדוחותיה הכספים שגויסו בהנפקה.
חברת קרסו מוטורס השלימה בהצלחה בתחילת יוני הנפקה ראשונה של מניותיה בבורסה בתל-אביב. החברה גייסה כ-250 מיליון שקל לפי שווי של מיליארד שקל לאחר הכסף (כ-750 מיליון לפני הכסף), וזאת לאחר ביקושי יתר משמעותיים שנרשמו בכל שלבי ההנפקה. בסמוך להשלמת ההנפקה, נכנסו מניות החברה למדד ת"א 100 במסגרת המסלול המהיר של עדכון המדדים.
קרסו מוטורס הינה היבואנית של המותגים רנו, ניסאן ואינפיניטי לישראל. החברה מייצגת את רנו בישראל מאז שנת 1948, כאשר בתחילת שנות התשעים קיבלה את המותג ניסאן ולפני כשנתיים את מותג הפרמיום אינפיניטי. קרסו מנוהלת החל מ-2006 על ידי איציק וייץ, שכיהן בעבר כמנכ"ל חברת הליסינג אוויס. וייץ הוביל בחברה מהפך ניהולי ותכנית ארגון מחדש, במסגרתם פרשו בני משפחת קרסו מתפקידי הניהול השונים בחברה, ותחתם מונתה הנהלה חיצונית מקצועית. הארגון מחדש כלל את הידוק הקשר עם יצרני הרכב, חיזוק הנוכחות של המותג ניסאן בישראל, וכן השקת פעילויות משלימות לפעילות הליבה של יבוא הרכב. לקרסו מוטורס יש כיום מספר פעילויות, לרבות פעילות בתחומי ה"טרייד אין" (מכירת מכוניות יד שניה), ליסינג והשכרת רכב (באמצעות חברת ליס פור יו), סוכנות ביטוח ומימון. פעילויות אלה מסייעות לחברה לשמור על קשר רציף עם לקוחותיה.