פורום משותף של המכון הישראלי לדמוקרטיה והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו
בנושא: שוק הפרסום ושוק התוכן במדיה בישראל
שוק המדיה בישראל עובר תמורות מרחיקות לכת בעקבות שינויים כלכליים ורגולטוריים והצורך בהסתגלות למודלים עסקיים חדשים. חלק מחוסר הוודאות וחוסר היציבות בשוק השתקף בסוגיית הארכת הזיכיון של ערוץ 10. היבטים אחרים מקבלים חשיפה בולטת פחות, אולם גם להם יש חשיבות רבה לתפקודו של השוק, וכמובן לשיח הציבורי ולתוכן המקורי והאיכותי הזמין לציבור הישראלי באמצעי התקשורת. בפורום נדון בהיבטים השונים של הקשרים בין שוק הפרסום ובין שוק התוכן במדיה (בעיקר המשודרת) בישראל.
בין הדוברים שכבר אישרו השתתפות בדיון: יוסי ורשבסקי, מנשה סמירה, אסף אמיר, עוזי בנזימן, מרדכי קרמניצר, רוני כהן, ניצן חן, נתי יעקובי, שלי תשובה, ד"ר אילן אבישר, מרדכי פרידמן, אורן חפץ, ד"ר מוטי נייגר, ד"ר ענת פירסט, איתן כסיף, ד"ר טלי תאני הררי,
מנחה- ד"ר תהילה שוורץ – אלטשולר.
בדיון ננסה להשיב על כמה שאלות מרכזיות:
- כיצד יש להתוות את הקשר שבין ערך מסחרי והכנסות מפרסום לבין ערך ציבורי? מהן ציפיות ריאליות ולא ריאליות ממנו? מהו תפקידה של הרגולציה ככוח רציונלי, ריאלי, בונה ומקדם בהקשר זה?
- מהי המשמעות של רייטינג גבוה ושל דפוסי הצפייה הייחודיים בטלוויזיה בישראל לקשר שבין הכנסות מפרסום לבין השקעה בתכנים?
- מהן ההשלכות של התופעה המכונה "עמלות היתר" בשוק הפרסום על שוק התוכן, והאם היא מחייבת התייחסות רגולטורית או חקיקתית?
- האם מודלים חדשים של פרסום ותוכן ממותג מחייבים שינוי תודעתי והתייחסות רגולטורית מחודשת?
הדיון יתקיים ביום רביעי, כ"ב בשבט תשע"ב, 15 בפברואר 2012, בשעות 20:00-17:00, במכון הישראלי לדמוקרטיה, רח' פינסקר 4, ירושלים.
* יש להירשם מראש.
הדיון יצולם ויועלה לאתר האינטרנט של המכון שכתובתו www.idi.org.il ולאתר Youtube.