HOT מפרסמת את התוצאות הכספיות לשנת 2011
● הרווח הנקי הסתכם ב- 341 מיליון ₪, לעומת 106 מליון ₪ בשנה קודמת, ומהווה גידול של 222%
● הרווח הגולמי הסתכם ב- 1,045 מיליון ₪, לעומת 890 מליון ₪, ומהווה גידול של 17%
● ה- EBITDA הסתכמה ב- 1,379 מיליון ₪ (41% מהמחזור), לעומת 1,223 מליון ₪, ומהווה גידול של 13%
● ההכנסות הסתכמו ב- 3,374 מיליון ₪, לעומת 3,254 מליון ₪, ומהוות גידול של 4%
סטלה הנדלר, יו"ר קבוצת HOT: "התוצאות העסקיות של הקבוצה מבטאות את הדרך המשמעותית שעברה HOT בחיזוק פעילות הליבה שלה, תוך מיצובה כקבוצה המגבירה את התחרותיות בענף. החברה ממשיכה את התהליך המאסיבי לשדרוג התשתיות הנייחות, את הקמת רשת הסיבים האופטיים, ואת ההקמה והפריסה של הרשת הסלולרית החדשה."
הרצל עוזר, מנכ"ל קבוצת HOT: "התוצאות החזקות משקפות את עוצמתו של המותג HOT, שעבר מהפך בשנים האחרונות, וכיום הוא מבטא נכונה את הבולטות השירותית, השיווקית והטכנולוגית של הקבוצה. למרות שאנו רואים ירידה בפרמטרים המקרו כלכליים במשק, וכן במצב הרוח הצרכני, כפי שזה משתקף בכלל הענף, אין ספק כי HOT מגיעה לתקופה זו מוכנה, ועם הצעות ערך משופרות ואטרקטיביות עבור ציבור הצרכנים."
ישראל לדרברג, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים ב-HOT: "הדוחות הכספיים כוללים את חברת מירס, אשר אוחדה לראשונה. דוח הרווח וההפסד כולל את איחוד תוצאות פעילות מירס בחודש דצמבר בלבד. התזרים החופשי לשנת 2011 הסתכם בכ- 720 מיליון ₪, גידול של כ- 260 מיליון ביחס לשנה קודמת, ושיפור של 56%. מסגרות האשראי של החברה, יחד עם השיפור העקבי בתזרימי המזומנים לאורך השנים, אפשרו לחברה לרכוש את חברת מירס, ולממן את צרכי ההשקעות וההון החוזר, שידרשו להקמת הרשת החדשה ולשדרוג התשתיות בקבוצה."
עיקרי התוצאות לשנת 2011:
• הכנסות החברה - הסתכמו בכ- 3,374 מיליון ₪, לעומת כ- 3,254 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של 3.7%. העלייה נובעת הן ממגזר הטלוויזיה בכבלים, הן מתשתיות האינטרנט, והן מתוספת הכנסות הסלולר. בטלפון הקווי חלה ירידה כתוצאה מהפחתת דמי הקישוריות.
o הכנסות מגזר הטלוויזיה בכבלים - הסתכמו בכ- 2,299 מיליון ₪, לעומת כ- 2,226 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד (עליה של 3.2%). העלייה בהכנסות מגזר זה מוסברת בעליה בהכנסה הממוצעת למנוי טלוויזיה בכבלים, כתוצאה מהעמקת השימוש בשירותים בתשלום.
o הכנסות מגזר שירותי תקשורת פנים ארצית נייחת וניידת - הסתכמו בכ- 1,076 מיליון ₪, לעומת כ- 1,028 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד (גידול של4.6%). הגידול בהכנסות מגזר זה נובע מעליה בתחום האינטרנט, עקב הגידול במספר הלקוחות, ועקב המעבר לגלישה ברוחב פס גבוה יותר, וכן מצירוף הכנסות מגזר הסלולר (חודש דצמבר 2011 בלבד), ומנגד מקוזז הגידול חלקית, כתוצאה מירידה בתעריפי הקישוריות בתחום הטלפוניה.
• EBITDA (רווח מפעולות רגילות לפני פחת והפחתות ולפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ- 1,379 מיליון ₪, (כ-41% מההכנסות) לעומת כ- 1,223 מיליון ₪ (כ- 38% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד (גידול של 13% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד).
• תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ- 1,240 מיליון ₪, לעומת סך של כ- 1,103 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 137 מיליון ₪ .
• הרווח הגולמי בשנת 2011 הסתכם בכ- 1,045 מיליון ₪, לעומת כ- 890 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של כ- 17%, הנובעת בעיקר מגידול בהכנסות ומהפחתת דמי הקישוריות.
• רווח תפעולי בשנת 2011 הסתכם ב 640 מיליון ₪, לעומת כ- 291 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד (עליה של 121%)
• הרווח הנקי בשנת 2011 הסתכם בכ- 341 מיליון ₪, לעומת 106 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. חלק מהגידול (115 מיליון ₪) נובע מהקטנת הפרשות בגין זכויות יוצרים.
• ARPU עומד על 215 ₪, קיטון של 2 ₪ לעומת רבעון קודם.
• מנויי טלוויזיה - 891 אלף מנויים ברבעון הנוכחי. גידול של 1,600 מנויים לעומת רבעון קודם.
• מנויי אינטרנט - 768 אלף מנויים. גידול של כ- 5 אלפי מנויים לעומת הרבעון הקודם. נמשכת מגמת השדרוג למהירויות הגבוהות.
• מנויי טלפון - 635 אלף קווים. גידול של כ- 5 אלפי קווים מול הרבעון הקודם.
• מנויי סלולר – 444 אלף קווים.