ירון גינדי נשיא לשכת יועצי המס
ירון גינדי נשיא לשכת יועצי המס
לשכת יועצי המס
לשכת יועצי המס
הודעה לעיתונות

לשכת יועצי המס תעניק ייעוץ ראשוני חינם לפרילנסרים, שהשתמשו בשרותי חברות המנפיקות חשבוניות פקטיביות ותלושי שכר

לשכת יועצי המס בישראל, המייצגת עצמאיים, בעלי עסקים קטנים ובינוניים, ואת יועצי המס המייצגים אותם, מציעה ייעוץ ראשוני חינם לפרילנסרים ולעצמאיים, שהשתמשו בשירותי חברות, שהוציאו בשמם חשבוניות ללקוחות תמורת קבלת תלושי משכורת. בשבועות האחרונים מזומנים עצמאיים אלה לחקירת הרשויות, בחשד להעלמת מס.

מטרת הייעוץ המציעה לשכת יועצי המס בישראל, היא הנחיית פרילנסרים ועצמאיים אשר פעלו תחת כיסוי החברות הללו, כיצד להתנהל באופן שקוף וגלוי מול הרשויות ולמזער נזקים אפשריים.

ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס בישראל: "כבר בשנת 2011 קבע בית המשפט בפס"ד "יגעת ומצאת", כי פעילות החברות האלה, איננה חוקית. לאחרונה נחקרו עשרות אנשים על ידי רשות המיסים בחשד להעלמת מס, כאשר רובם כלל לא ידעו, כי הם למעשה פועלים בניגוד לחוק. עכשיו גם המוסד לביטוח לאומי, החל לזמן פרילנסרים לחקירות, ומוציא להם דרישות תשלום על כל תקופת עבודתם, כעצמאיים ולא כשכירים, שהרי התלושים שקיבלו נתפסים בעיניי החוק לפיקטיביים.
אנו קוראים לכל פרילנס ועצמאי שפעל תחת כיסוי החברות הללו, לפנות אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני חינם ולמציאת הדרך הנכונה להתנהל, באופן שקוף וגלוי מול הרשויות. טעויות נעשו, זה הזמן לתקן. לשכת יועצי המס מתנגדת נחרצות לפעילותן של חברות המנפיקות חשבוניות פיקטיביות וסבורה כי פעילותן מזיקה למשק ולציבור העובדים".

אייל אלון, יו"ר ועדת המיסוי של לשכת יועצי המס, מרחיב על התופעה: "חברות הפרילנס מאפשרות לעצמאיים לעבוד מבלי לדווח ולהתנהל מול רשויות המס, מתוך מחשבה מוטעית, שכך קל יותר. אולם למעשה, הם מפסידים פעמיים: בפעם הראשונה, הם משלמים שכר טרחה של כ-6 אחוזים לחברה, תוך שהם עוברים על החוק, באי תשלום מיסים על פי חוק כעצמאיים, וגם נפגעים מבחינת הזכויות הכספיות המגיעות להם: הם לא יכולים לבקש ולקבל פחת והחזרי הוצאות אחרות, המגיעות להם על פי חוק, ובמידה והם מפסיקים לעבוד, הם לא יכולים לקבל דמי אבטלה.
בפסיקה מחודש מאי 2011 (פס"ד "יגעת ומצאת") נקבע כי חברות הפרילנס מוציאות חשבוניות מס שלא כדין משום שהינן בגין עבודות או שירותים שסיפקו אחרים.
עוד נקבע, כי המטרה האמיתית והמעשית של ההתקשרות הייתה לפטור את נותני השירות ומבצעי העבודה מניהול ספרים ומהגשת דיווח למע"מ. לפיכך, בית המשפט קבע, כי מדובר בעבירה לפי חוק מע"מ, משום שנותן השירות, הוא זה שאמור להוציא חשבוניות למקבל השירות, והחשבוניות האלה פיקטיביות."

הכתובת לפניות להתייעצות ולקבלת ייעוץ ראשוני חינם: לשכת יועצי המס בישראל,
[[email protected] , 03-5608980

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- יוספה תקשורת - דוברות ויחסי ציבור.