הסרת שיער בלייזר
הסרת שיער בלייזר
הודעה לעיתונות

שעיר לעזאזל- עשרת הדיברות להפחתת שיער בלייזר

תחקיר כלבוטק , העלה שאלות רבות בנוגע לטיפולי הסרת שיער בלייזר. בכתבה הבאה תוכלו למצוא את כל המידע אשר יאפשר לכם להיות נטולי דאגות

הקיץ מזמן כבר כאן ויחד עימו ההתמודדות המשעבדת, הסיזיפית והבלתי נגמרת עם שיער הגוף. מי שמאסה בכאב המריטה, בזיפי הגילוח ובלכלוך שמותירים הקרמים, יכולה לבחור באופציית הסרת השיער המגיעה מתחום האסתטיקה הרפואית, הנפוצה והמוצלחת מביניהן, היא הסרת שיער בלייזר.
הטכניקה, מבוססת על הרס קבוע של שורש השערה והיא אמנם לא יכולה להבטיח הסרה של מאה אחוז, בשל הפיזיולוגיה האנושית- גברית ונשית כאחד ועקב שינויים הורמונאליים העשויים לגרום להמשך צמיחה – אולם שיטה זו משיגה את התוצאות הטובות ביותר, כיום ולאורך זמן.
ד"ר כרמן ברטמן, מנהלת תחום הלייזר,רשת מרפאות פרופורציה :"שיטת הלייזר מבוססת על אנרגיית אור שנבלעת בצבענים הכהים של זקיקי השיער בעוצמה גבוהה ובאורך גל אחד. קרן האור נבלעת בזקיק ומעלה את הטמפרטורה בו מעל 60 מעלות ובכך גורמת להרס החלבונים שבו ובעצם אותו זקיק לא יצמיח מחזור חדש של שיער. לאורך זמן ולאחר סדרה של טיפולים, חלק גדול מהזקיקים באזור נהרס, חלקם נחלשים, וכמותית מתקבלת הפחתה משמעותית של שיער והנותר צומח דק יותר, בהיר יותר ועדין יותר. טיפולי הסרת שיער בלייזר נחשבים לטיפולים בטוחים, שכן הסיכונים הידועים הם מעטים ולרוב בני חלוף, דוגמת אדמומיות של העור או נפיחות מקומית שלרוב חולפת בתוך שעה עד יומיים-שלושה".

לדברי ד"ר ברטמן, הקפדה יתרה על המקום המקצועי שבו בוחרים לעבור את הטיפול יחד עם הקפדה על ההנחיות הרפואיות בין הטיפולים יפחיתו משמעותית את הסיכוי לתופעות לוואי בעקבות הטיפול, למשל חשיפה ממושכת ובלתי מבוקרת לשמש בין טיפולים. נטילת תרופות מסוימות עשויה להגביר את רמת הסיכון לתופעות לוואי לא רצויות ולכן חשוב לעדכן את הרופא המטפל בכל שינוי הקשור לשגרה הבריאותית.

לפני שמתחילים
בטיחות מעל הכל- בתי עסק שונים, מעסיקים טכנאים וקוסמטיקאיות המבצעים טיפולים להסרת שיער בלייזר. חשוב לדעת, כי על פי המלצת של משרד הבריאות- רק רופא מוסמך ומיומן מורשה להפעיל את מכשירי הלייזר. ברשת מרפאות פרופורציה מקפידים כי הטיפולים יבוצעו על ידי רופאים שעברו הכשרות מתאימות ויכולים לספק את התוצאה המיטבית.
מומלץ לוודא, כי במקום פועלים רופאים וכי המקום עצמו, כמו גם כל הציוד שבו, מבוקר על ידי משרד הבריאות, וכי הוא מפעיל מספר מגוון של מכשירי הסרת שיער בלייזר בעלי פרמטרים שונים, שמתאימים לשלבי הטיפול השונים.
נקודה נוספת- המחיר. בשוק תחרותי כדאי לכם לעשות בדיקה מקיפה לפני שתקבלו החלטה ובעיקר, בדקו עם קופת החולים שלכם, האם הם משתתפים בסבסוד טיפולי הסרת שיער בלייזר.
"קודם לתהליך האסתטי על המטופל לעבור ייעוץ הכולל סינון רפואי ובדיקת התאמה לטיפול", מבהירה ד"ר ברטמן. "על סינון זה להיות רציני ומקיף בשל אי התאמת הטיפול בלייזר לכל אחד: הטיפול מתאים לאזורים נרחבים, והמטופלים האידיאליים הם בעלי עור בהיר ושיער עבה וכהה, שלא סובלים מבעיות הורמונאליות או ממחלות הפוגעות ביכולת הריפוי של העור (ויטלגו, סוכרת וכו') ".
-כמה טיפולים מתבצעים במהלך הסרת השיער בלייזר?
"כמות הטיפולים האפקטיבית להסרת שיער בלייזר תלויה במספר רב של גורמים, דוגמת גיל, מין, נתונים פיזיולוגיים תורשתיים של גוון השיער, עובי השיער, גוון העור, רמות הורמונים גבריים ועד האזור המטופל ותגובת הגוף לטיפול. ממוצע של 10-12 טיפולים הוא הנפוץ ביותר, אולם תוך כדי התהליך חשוב לקבל הערכת מצב מקצועית קבועה מצד הרופא המטפל, שיחליט אם יש צורך להוסיף טיפולים או לסיים כשמרב ההפחתה הושגה. ככל שהעור בהיר יותר וגוון השיער כהה יותר, נוצרת ניגודיות רבה יותר המאפשרת לשיער לקלוט את האנרגיה של קרן הלייזר, והטיפול יעיל וקצר יותר".
ברשת מרפאות פרופורציה לא ממליצים לנשים אשר טרם הגיעו לבשלות גופנית והורמונאלית לעבור את הטיפול, כלומר בחלוף של לפחות 4 שנים מיום קבלת המחזור הסדיר. לגברים מומלץ להתחיל בטיפולי הסרת שיער בלייזר החל מגיל 25 ומעלה. בממוצע ועם רמת שיעור משמעותית וצפופה באזור המיועד .ככלל אין לטפל באזורים בהם יש רק התחלה של צמיחה..

יום הטיפול:
גילוח- ברשת מרפאות פרופורציה מבקשים מהלקוחות להגיע לא מגולחים לטיפול, כדי שהרופא יוכל לראות את השיער בצמיחתו המלאה, לאבחן את רמת השעירות ולהתאים את הטיפול בלייזר באופן אישי למטופל.
שיזוף - מאחר והשיזוף מגביר את הסיכון לכוויות בזמן הטיפול, חשוב ביותר להשתמש בקרם הגנה ברמה גבוהה ולא להיחשף לשמש. המלצה זו נכונה לתקופת טיפול הסרת שיער בלייזר, אבל תקפה לכל תקופת הקיץ באופן כללי.
עור נקי- אין להגיע לטיפול הסרת שיער בלייזר כשהגוף משוח בשמנים או בקרמים. הדבר פוגם ביעילות הפעולה.
קעקוע- יש לכסות אותו היטב לפני כל טפול. מאחר וקרן הלייזר עלולה להיבלע בדיו הכהה של הקעקוע ולגרום לכוויה והרס הקעקוע.
בטיחות - קרני הלייזר עלולות לפגוע בעיניים ועל כן, על כל הנוכחים בחדר להרכיב משקפיים מיוחדים , על מנת להימנע מפגיעה.
חלק זה כואב?
רמות סף הכאב, משתנה מאדם לאדם והדבר תקף גם בהבדלים שבין אזור לאזור בגוף. ברשת מרפאות פרופורציה משתמשים במכונת קירור ולמרבית המטופלים, הקירור מספק והם אינם נדרשים אפילו למשחת אלחוש. במידה והם רוצים, מומלץ למרוח את משחת אלחוש מיוחדת שמסייעת בהפחתת הכאב באופן ניכר, לפני הטיפול.
במידה וברצונכם להשתמש במשחת האלחוש, חשוב לתכנן את גודל האזור המטופל מראש. משחה זו נספגת בדם ולא מומלץ למרוח אותה על אזורים נרחבים בו זמנית.
לאחר הטיפול
לאחר הטיפול, במשך מספר ימים עד שלושה שבועות, יצוצו שערות על פני העור וינשרו. להשגת תוצאות יעילות, יש לחזור על הטיפול רק כאשר קיימת צמיחת שיער מלאה באזור המטופל. יש להימנע מהסרת שיער בשעווה בין הטיפולים. עם זאת, ניתן לגלח, להבהיר או להסיר במשחה את השיער. יש להימנע משיזוף לפחות חודש ימים לפני ואחרי הטיפול ולעיתים אף יותר בהתאם לסוג העור.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- יוספה תקשורת - דוברות ויחסי ציבור.