הפרש מאת חסאן קלה מיני ארט אילת
הפרש מאת חסאן קלה מיני ארט אילת
הודעה לעיתונות

לראשונה מאז תקרית המרמרה: חסאן קלה, אמן ציורי המיקרו הידוע והמוערך בעולם, יגיע לתערוכת "מיני ארט אילת"

אמן ציורי המיקרו המוערך והידוע בעולם, חסאן קלה (Hasan Kale) מטורקיה, יגיע לישראל באוגוסט, לערב פתיחת תערוכת 'מיני ארט אילת', בה יוצגו מבחר מעבודותיו החל מה 21/8.
זוהי הפעם הראשונה, ככל הידוע, בה מבקר אמן טורקי בישראל ומציג בה את עבודותיו, מאז המשבר המדיני בין המדינות.

קלה מעניק את פרשנותו לז'אנר אמנות המיניאטורה מנוקדת מבט עכשווית: נראה, כי אין חפץ זעיר מדי, אשר אינו יכול לשמש כקנבס ליצירותיו. הוא מצייר על דוממים אותם הוא מוצא, פריטים זעירים שאנו נחשפים אליהם ומתעלמים מהם, כגון גרגיר אורז, ציפורן, פקעת משי, מחט, כנף פרפר, זרעי פירות שונים, חרצני ענבים, זיתים, גרעיני דלעת, פולי קפה ועוד, ועל פריטים זעירים נוספים.

רמת הדיוק והירידה לפרטים בציורי המיקרו של קלה מעוררת השתאות. בדיוק של כירורג, מעביר קלה את מברשתו הזעירה על החפצים היום יומיים והופך אותם ליצירות אמנות, תוך שהוא משתמש באצבעו כפלטה לערבוב הצבעים.
קלה החל לצייר בילדותו המוקדמת. הקריירה שלו החלה כאשר יצר ציור מיניאטורי של איסטנבול, העיר שעד היום מעניקה לו השראה לכך, ש"חפצים שאנו רואים כל הזמן יכולים להפוך לבלתי נראים". על ידי ציור על גבי אובייקטים זעירים, חסאן קלה פותח פרספקטיבות חדשות ויוצר שפה חדשה בעולם האמנות. במקביל, הוא מנסה להעביר את הידע שלו לדורות הבאים, באמצעות סמינרים וכנסים באוניברסיטאות, ולהרחיב את תחום אמנות המיקרו על ידי הוספת פריטים חדשים לישנים.

בנוסף לציוריו הזעירים, ניתן להבחין בטכניקות הציור המיניאטורי גם ביצירותיו הגדולות יותר, בהן הוא יוצר דימויים בשילוב הז'אנר המיניאטורי. ביצירות אלו הוא מציג את מהותה של האסתטיקה באמנות, עם דגש על הפרטים הקטנים ביותר. השימוש שלו באור חושף ניסיונות רומנטיים באמנות. "אני קרוב יותר לאמנות הניאו-קלאסית והניאו-אוריינטאלית" הוא מעיד על עצמו.

קלה משתתף בפרויקטים אמנותיים רבים ומתעניין בתחומי עיצוב נוספים. הוא היה מעורב בעיצוב תכשיטים והכין מספר קולקציות לכמה מהמותגים הטורקיים הידועים.
עבודותיו של קלה יוצגו לקהל הרחב בתערוכת המיניאטורות מיני ארט אילת החל מה-21 באוגוסט ועד סיום התערוכה ב-31 בדצמבר.

לימור מרגוליס יוזמת ואוצרת התערוכה:" מיני ארט היא צוהר לעולם קסום. כל יצירה מביאה איתה את חדוות הגילוי המפעים של הפרטים הקטנים, המדויקים, המפתיעים והמרגשים, בכל פעם מחדש. אני גאה ושמחה לארח באילת את חסאן קלה, אמן מוערך מאד בטורקיה ובעולם, שמסייע ביצירת תערוכה מסוג אחר".

תערוכת מיני ארט אילת הינה מפגש מעורר פליאה וקסם, עם יצירות מיניאטוריות של אמנים נחשבים מהארץ ומהעולם, המבטיחה חווית תרבות רב תחומית, עם עולם המיניאטורה, מזוויות מגוונות ומעשירות: מודלים "room box" הלקוחים מהשראות של תקופות וסגנונות חיים, מדינות ותרבויות, ספרי ילדים וקלאסיקות ועוד. בכל מיצג מתכנס עולם שלם המייצר חווית צפייה מסוג אחר, יחידנית ואינטימית.

תערוכת מיני ארט אילת, 16 באוגוסט-31 בדצמבר, גלרית אמני אילת, רחוב יותם 2, בסמוך ל IMAX, אילת
ימים ושעות פעילות:
ראשון – סגור
שני – חמישי: 10:00-20:00
שישי: 10:00-14:00
שבת: 12:00-20:00
ערבי חג: 10:00-14:00
חגים: 10:00-20:00
עלות כניסה:
מבוגר: 30 ₪, ילד/ חייל/סטודנט/גמלאי 25 ₪, כרטיס למשפחה מעל 4 נפשות: 22 ₪ לאדם.
לתושבי אילת: 20 ₪ לאדם.
תשלום כניסה מגיל שנתיים ומעלה. התערוכה מתאימה לגילאים 1-120.
לפרטים נוספים ניתן לפנות ל 077-7500858 או במייל [email protected].
הוראות הגעה וכרטיסים באתר www.miniart.co.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- יוספה תקשורת - דוברות ויחסי ציבור.