מפרסם: לב תקשורת
תאריך: 07/11/2013 11:34
נושא:
כנס נגישות לתחבורה ציבורית צילום יובל מוסקוביץ
כנס נגישות לתחבורה ציבורית צילום יובל מוסקוביץ
יובל וגנר יור עמותת נגישות ישראל ושר התחבורה ישראל כץ בכנס תחבורה ציבורית נגישה צילום יובל מוסקוביץ
יובל וגנר יור עמותת נגישות ישראל ושר התחבורה ישראל כץ בכנס תחבורה ציבורית נגישה צילום יובל מוסקוביץ
הודעה לעיתונות

אתמול התקיים כנס נגישות נכים לתחבורה הציבורית

הכנס ביוזמת עמותת נגישות ישראל ובשיתוף משרד התחבורה. השתתפו השר כץ, חה"כ קארין אלהרר, מנכ"ל משרד התחבורה מר עוזי יצחקי, יובל וגנר - יו"ר עמותת נגישות ישראל, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אחיה קמארה, מנכ"לי חברות תחבורה, אנשי תחבורה מהרשויות, ראשי ארגוני נכים, מורשי נגישות ועוד. הכנס התקיים בבית חייל האויר בהרצליה.

מטרת הכנס ללמוד על האתגרים העומדים בפנינו להשלמת המהלך להנגשת התחבורה הציבורית בישראל לטובת אנשים עם מוגבלות.

מחד בשנים האחרונות ההנגשה ע"י משרד התחבורה, הרשויות המקומיות וחברות התחבורה הייתה רבה ומאידך הדרך להשלמת המשימה עדיין ארוכה ורצופת אתגרים.

תהליך הנגשה הינו רצף המתחיל במידע על הסדרי הנגישות, נגישות הדרך מהבית ועד תחנת האוטובוס, הנגשת המוניות, הנגשת הסככות והאוטובוסים / רכבות ולבסוף שירות נגיש ואדיב ע"י הנהגים, סדרנים.

עד כה בעיקר הונגשו הסככות והאוטובוסים והרכבות ולכן עדיין הדרך ארוכה על מנת לייצר מערכת נגישה לאלה שחיים עם מוגבלות וללא רכב. בין אלה קשישים, אנשים עם מוגבלויות פיזיות, ראייה , שמיעה ומוגבלויות אחרות.

מדובר במהלך קריטי למאות אלפי אנשים עם מוגבלות וקשישים בישראל.

עמותת נגישות ישראל קוראת לשר התחבורה לבצע רוויזיה בתקנות הנגישות לעניין תחבורה ציבורית ולסייע במימון ההנגשה ככל שנדרש. ולוודא שרוויזיה זו תטפל ב:

  1. לחייב תחבורה ציבורית בין עירונית
  2. לתת מענה לתחבורה ציבורית נגישה בפריפריה
  3. להחליף את שילוט הברייל לשילוט קולי אלקטרוני
  4. סדר לעניין קלנועיות - לאיזה מותר לנסוע בכביש ולאיזה במדרכה, לאיזה מותר להיכנס לרכבת / אוטובוס ולאיזה לא, חובה הדרכת בטיחות ....
  5. לקבוע שנת"צ יאפשרו כניסה לכל בעלי תג נכה

בנוסף,
עמותת נגישות ישראל קוראת לשר התחבורה לבצע רוויזיה בנושא כואב נוסף - חניות הנכים, כאן מדובר בחוק ישן שעבר זמנו ונדרשת רוויזיה.

  1. לעשות סדר בזכאות לתג - רק לאלה שזכאים באמת.
  2. הגדלת הקנס.
  3. ביצוע קמפיין הסברה ואכיפה.
  4. תג חניה טכנולוגי - שימנע זיופים ושימוש לא חוקי ע"י בניש משפחה ונהגים אחרים
  5. תג נכה בינלאומי / תג נכה זמני ל 30 יום לתיירים עם מוגבלות
  6. לשפר את הבטיחות של נוסעים עם מוגבלות בתחבורה הציבורית
  7. לעשות סדר במי זכאי לחניה חינם בחניון ציבורי.

יובל וגנר - יו"ר עמותת נגישות ישראל: "נושא התחבורה הציבורית הנגישה הינו קריטי לאנשים עם מוגבלות. ללא תחבורה ציבורית ציבור רחב של אנשים נמצא במעצר בית, ומהוה פגיעה ביכולתו לחיות חיים נורמאליים בישראל. תחבורה ציבורית נגישה הוכחה בעולם וכך גם לקרות בישראל. ניתן תוך 3 שנים לסיים את תהליך ההנגשה גם בישראל. העמוה פונה לשר התחבורה להוביל ולסיים את מהפיכת הנגישות בתחבורה הציבורית"

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לב תקשורת.