הודעה לעיתונות

תרופת הרביף המתחרה בקופקסון של טבע רשמה צמיחה אורגנית של 5.3% וסך מכירות הרביף עמד על 459 מיליון אירו

ענקית הכימיה והתרופות מרק מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון 2014:

תרופת הרביף המתחרה בקופקסון של טבע רשמה צמיחה אורגנית של 5.3% וסך מכירות הרביף עמד על 459 מיליון אירו

חברת מרק, חברה מובילה למוצרי היי טק חדשניים וייחודיים ביותר בתחומי הפרמצבטיקה והכימיה, הנסחרת בגרמניה (MRGG.DE), מדווחת הבוקר (חמישי, 15 במאי 2014) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2014.

החטיבה הביופרמצבטית של מרק, מרק סרונו, הינה חברת הביוטכנולוגיה הגדולה באירופה ויצרנית תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פותחה על-ידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם) ומתחרה בקופקסון של טבע. אינטר-לאב מהווה את מרכז הפיתוח של מרק סרונו בישראל.

הרווח הנקי של מרק ברבעון הראשון צמח ב- 22.2% לסך של 325 מיליון אירו, לעומת רווח של 266 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד.
מכירות החברה (כולל מכירות חטיבת מרק סרונו) ברבעון הראשון 2014 רשמו צמיחה אורגנית של 3.7%. סך מכירות החברה ברבעון הראשון עמד על 2.7 מיליארד אירו. ברבעון הראשון של 2014, סך הכנסות הקבוצה רשמו צמיחה אורגנית של 1.8% שהושפעו מהשפעות מט"ח שליליות של 5.3%. בסך הכל, סך הכנסות מרק רשמו ירידה מתונה ל- 2.7 ל- מיליארד אירו, לעומת הכנסות של 2.8 מיליארד אירו ברבעון המקביל אשתקד.
החברה רשמה עלייה ניכרת בתוצאה התפעולית (EBIT), שהסתכמה ב – 468 מיליון אירו, לעומת 399 מיליון אירו ברבעון המקביל 2013.

חטיבת מרק סרונו תרמה את התרומה הגדולה ביותר לגידול האורגני במכירות הקבוצה, עם גידול של 4.2%.

תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, שהיא התרופה הנמכרת ביותר של חברת מרק, אשר מתחרה בקופקסון של חברת טבע, ופותחה על ידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם), רשמה צמיחה אורגנית של 5.3%, למרות התחרות המתגברת. למרות השפעות של שינויי שערי מטבע צמחו מכירות הרביף ב- 1.2% לסך של 459 מיליון אירו.

אינטר-לאב, המנוהלת על-ידי רג'ין שבח, נוסדה ב-1978, על-ידי "סרונו", אשר נרכשה ב-2006 על-ידי מרק. לאחר הרכישה הפכה סרונו לחטיבה הביופרמצבטית של מרק.

אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של חברת מרק סרונו בישראל וחלק בלתי נפרד מארגון המחקר העולמי של חברת מרק סרונו. אינטר-לאב זוקפת לזכותה את אחד ההישגים המשמעותיים ביותר בעולם הביוטכנולוגיה – פיתוח ה-Rebif®, אחת התרופות המתקדמות בעולם לטיפול בטרשת נפוצה. בנוסף היא מפתחת תאים חדשים עם מאפיינים שמאפשרים פיתוח של תרופות חדשות יעילות יותר. אינטר-לאב גם מפתחת כלים חדשניים לגילוי תרופות.
ב- 2012 השיקה אינטר-לאב את חממת הביומד הראשונה מסוגה בישראל. בנוסף, מעורבת אינטר-לאב באיתור מיזמים חדשים באקדמיה ובתעשייה בישראל.

קבוצת מרק משווקת את תרופותיה בישראל באמצעות חברת הבת מרק סרונו. מרק סרונו בישראל מנוהלת על ידי שרי פרלוב. משרדי החברה ממוקמים בהרצליה. מרק סרונו משווקת בשוק המקומי את מוצרי הפוריות: גונאל-אף, לובריס, אוביטרל, צטרוטייד, קרינון ופרגובריס, את הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, את היוטירוקס לטיפול בתת-פעילות של בלוטת התריס וכן את התרופה האונקולוגית ארביטוקס. ארביטוקס רשומה היום בישראל לטיפול בסרטן מעי גס גרורתי בכל קו טיפולי ובשילוב כל כימותרפיה, לטיפול בסרטן ראש צוואר מקומי בשילוב עם קרינה ולטיפול בסרטן ראש צוואר גרורתי בשילוב כימותרפיה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד רהט-רוט דוברות ויחסי ציבור.