מפרסם: Ms comms
תאריך: 18/06/2014 10:24
נושא: טכנולוגיה והייטק
הודעה לעיתונות

פרוסט אנד סאליבן: יותר מ-200 מיליון עובדים משתמשים בכלי נטוורקינג אירגוניים (ESN)

כמחצית ממקבלי ההחלטות בתחומי ה-IT בארה"ב ובאירופה רואים בכלי רישות חברתי ארגוני (EnterpriseSocial Networking – ESN) כטכנולוגיות המגבירות את פריון העבודה בארגוניהם – כך עולה מסדרה של מחקרים שביצעה לאחרונה חברת היעוץ פרוסט אנד סאליבן. המחקרים כללו גם סקר בקרב יותר מ-1,000 מקבלי החלטות בתחום ה-IT בחברות בארה"ב ובאירופה, וממנו עלה כי בבואם לבחור כלי הרלוונטי לארגונם, בכירים אלו אינם רואים הבדל מהותי בשימוש בכלי מדיה חברתית המיועדים לגולשים פרטיים לשימוש ארגוניהם, לבין שימוש בכלי מדיה חברתית המיועדים מלכתחילה לארגונים.

כלי ESN מאפשרים לעובדים בארגונים לשתף ביניהם מידע ופעולות באמצעות שילוב של פורטל ארגוני, כלים לשיתוף פעולה בתהליכי עבודה, תקשורת מסרים, יכולות ניידות, יצירת תוכן וניהולו ועוד. לעיתים הם משולבים בכלים קיימים בארגון כגון אינטראנט, דוא"ל, מערכות לניהול לקוחות (CRM), מאגרי מידע עסקיים ועוד, ולעיתים הם אף מאפשרים שיתוף עם הסביבה החיצונית לארגון.

כיום מוצעים עשרות פתרונות ESN מסחריים, כאשר חמשת המובילים– Microsoft Yammer, IBM Connections Jive Software , Tibco ו- Microsoft Sharepoint - משרתים כ-80% מכלל המשתמשים הארגוניים. לאחרונה, אגב, הכריזה חברת ZULA הישראלית, המספקת שירות תקשורת פנים-ארגוני מבוסס מכשירים ניידים, על השלמת גיוס בסך 3 מיליון דולר.

נכון לסוף שנת 2013 עמד מספר המשתמשים בפלטפורמות ESN על כ-208 מיליון עובדים, עליה של כמעט 30% לעומת שנת 2012. בדומה לשירותים אחרים, גם פלטפורמות אלו מוצעות במגוון מודלים עסקיים, הכוללים שירות חינם, שירות בתשלום ושילוב ביניהם (Freemium – שירות בסיסי בחינם, ומתן אפשרות לשלם עבור תכונות נוספות). על פי פרוסט אנד סאליבן, בשנת 2013 רק 11% מהמשתמשים בשירותים אלו שילמו עבורם – שיעור דומה לזה שנרשם בשנת 2012.

מהמחקר עולה כי ארגונים בארצות הברית מובילים באימוץ פלטפורמות ESN, וארגונים גדולים מאמצים פלטפורמות אלו בשיעור גבוה יותר מארגונים קטנים. בפרוסט אנד סאליבן מעריכים כי עובדה זו נגזרת בין היתר מכך שבארגונים גדולים מצויים מחלקות IT המסוגלות לתמוך בהטמעה ובשימוש בכלים אלו. המובילות באימוץ פלטפורמות אלו הינן חברות המצויות בתעשיות היצור, הסיטונאות והקמעונאות, ותעשיית היצור צפויה להיות המאמצת המהירה ביותר של פלטפורמות אלו, ככל הנראה במטרה לייעל את הדרך בה היא מתקשרת עם שותפים ולקוחות.
ערן פלומין, מנכ"ל פרוסט אנד סאליבן בישראל ויועץ בכיר לצמיחה, מעריך כי ארגונים גדולים רבים בישראל יעלו על הגל העולמי ויאמצו כלי ESN. בפרוסט אנד סאליבן מעריכים כי עד שנת 2018 יגיע מספר המשתמשים האירגוניים ברחבי העולם לכ-535 מיליון – גידול ממוצע של כ-20.8% בשנה. לדבריו, אימוץ כלים אלו נובע מיתרונותיהם, כגון שיפור מהירות התגובה ותהליכי קבלת החלטות, הגמישות, הנגישות למידע, שיתוף הפעולה בתוך ובין צוותים, הגברת מעורבות עובדים בארגון, ושיפור בתהליכים עסקיים. עד לאימוץ כלי ESN ואף לאחר מכן (לצרכי תקשורת חוץ אירגונית), ימשיכו ארגונים להשתמש בעיקר בכלי נטוורקינג חינמיים בסיסיים, כגון קבוצות בלינקדאין. פרוסט אנד סאליבן לבדה (ולצד כלים פנים ארגוניים) מנהלת כ-50 קבוצות גלובאליות שונות ברשת זו, לצרכי התקשרות, תרומת תכנים ושיח פנים וחוץ ארגוני במגוון תחומי התעשייה והפעילות העסקית – מוסיף פלומין.

אודות פרוסט אנד סאליבן ( (Frost & Sullivan
פרוסט אנד סאליבן, חברת הייעוץ והמחקר הרב-תחומית המובילה בעולם, מספקת למנהלים ומקבלי החלטות שירותי יעוץ, מחקר ייעודי, וכן תכנון ויישום אסטרטגיות צמיחה לחברות תעשיה, היי-טק וארגונים נוספים. החברה ממנפת 52 שנות ניסיון בסיוע לצמיחתם של אלפי חברות בינלאומיות, חברות הזנק גופי השקעה וארגונים מובילים, לרבות באמצעות זיהוי הזדמנויות ומנועי צמיחה בשוק העולמי ותמיכה מבוססת מחקר ומומחיות בתהליכי קבלת החלטות אסטרטגיות.
החברה פועלת ב-44 סניפים ברחבי העולם הפרושים בשש יבשות ומעסיקה יותר מ-1,800 יועצים, אנליסטים, כלכלנים ומומחים אחרים. שירותי החברה כוללים יעוץ לתכנון וליישום אסטרטגיות צמיחה, לרבות מיזוגים ורכישות, התרחבות גיאוגרפית, מחקר טכנולוגי, מחקרי שוק, בדיקת נאותות שוק, מחקר כלכלי, סיוע בגיוס הון ובניית אסטרטגיה עסקית. לחברה חטיבות גלובאליות, הכוללות מגוון מומחים, מחקרי מדף וניסיון ייעוצי בתחומי הביטחון והבטיחות, האלקטרוניקה והסנסורים, תעופה, טכנולוגיות מידע ותקשורת, בריאות, ועוד.
פעילות הייעוץ של פרוסט אנד סאליבן בישראל הוקמה בשנת 2006, ומאז ועד היום מלווה מאות חברות ישראליות ובינלאומיות במגוון תהליכי צמיחה. למנכ"ל פרוסט אנד סאליבן ישראל, ערן פלומין, ניסיון רב תחומי של 13 שנה בייעוץ אסטרטגי וניהולי, לרבות כמי שמוביל את פרקטיקת הייעוץ בחברה מאז הקמת הפעילות בישראל.www.frost.com

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Ms comms.