"התכנית הלאומית ללמידה משמעותית"
משרד החינוך: מסמך התאמות חדש לתלמידים עם לקויות למידה בחינוך הרגיל
• בין ההנחיות החדשות: תוספת זמן ללא אבחון מקצועי.
המשמעות: הקלה משמעותית בנטל הכספי להורים.
המתווה החדש יפחית בצורה ניכרת את הצורך באבחונים לסוגיהם, לצד הגברת האוטונומיה של הצוותים החינוכיים ומתן כלים להעצמת התלמיד. בשלב הראשון, ההנחיות בדבר התאמות בהיבחנות מתייחסות לתלמידי כיתה י' בלבד. בשלב הבא, תותאם התכנית לכלל המערכת.
המתווה החדש מגביר את האמון בצוותי החינוך ויאפשר להם ללמוד מקרוב על המסוגלות והקשיים של התלמיד.
במסגרת "הלמידה המשמעותית", תלמידי כיתה י' אינם נגשים לבחינות הבגרות. הדבר יאפשר למורים פינוי הזמן ללמידה, ולערוך מעקב אחר הקשיים התפקודיים של התלמיד.
לראשונה, ועדה בית ספרית תהיה תאשר התאמות לתלמידים (תוספת זמן והיבחנות באמצעות מחשב) ללא צורך באבחונים. מדובר בחסכון של אלפי שקלים לציבור ההורים.
הצוותים החינוכיים יתצפתו ויתעדו את הקשיים של התלמיד, ובמידת הצורך יפנו אותם לאבחונים מקצועיים.
ההנחיות החדשות יתאימו את ההיבחנות של תלמידים עם לקויות למידה לצרכים של המאה ה- 21, זאת בהתאם למקובל בספרות המקצועית.