הודעה לעיתונות

לקוחות הגיחון יקבלו מסרונים בעת אירועים חריגים באספקת המים

== המהפכה המקוונת בתאגיד הגיחון:
לקוחות הגיחון יקבלו מסרונים בעת אירועים חריגים כגון: צריכה חריגה או סגירה צפויה של המים ==
--------------------------------------------------------------------------------------
הפרוייקט, שמשרת מעל 220 אלף בתי אב, הוטמע על ידי חטיבת מיקור החוץ של תים, מקבוצת מלם-תים והוא חלק ממהלכי שיפור השירות ללקוחות חברת הגיחון

מערכת חכמה לשליחת מסרונים (SMS) שהחלה לפעול בחברת הגיחון - תאגיד המים והביוב של אזור ירושלים, המנוהלת ע"י זהר ינון, מודיעה לצרכנים בעת חשד לצריכה חריגה, סגירות צפויות של זרם המים, עדכון סטאטוס טיפול בפניות הצרכן ועוד. הפרויקט משרת כיום מעל 220 אלף בתי אב.

המערכת החדשה, שיושמה על ידי חטיבת מיקור החוץ של תים, מקבוצת מלם-תים, ספקית המחשוב וחברת האינטגרציה המובילה בישראל, היא חלק ממהלכי שיפור השירות, והיא משמשת לצרכי ניהול תכתובות עם לקוחות הגיחון, תוך תיעוד, ניהול ובקרה לחיווי חוזר של סטאטוס שליחת המסרון. במהלך חודש ספטמבר נשלחו ללקוחות החברה עשרות אלפי מסרונים ומבוצעת פעילות ענפה במגמה להגדיל את כמות העדכונים לצרכן בזמן אמת. חברת הגיחון הינה תאגיד המים המתקדם בישראל המספק שירותי מים וביוב באזור ירושלים, מבשרת ואבו גוש, לרבות מימון, תכנון, פיתוח, תפעול ותחזוקת התשתיות.

במסגרת פיתוח ושדרוג מערך שירות הלקוחות בגיחון בנתה חטיבת מיקור החוץ של תים, מקבוצת מלם-תים, פלטפורמה ייעודית חדשנית במערכת ה-SAP (בגרסה SAP ECC 6.0 EHP4) המתממשקת למערכת שליחת מסרונים.

הפלטפורמה מאפשרת את שליחת המסרון בעברית וערבית, וגם באופן אוטומטי לפי אירועים עסקיים מוגדרים מראש, בהתבסס על חישוב אונליין של נתוני קריאת מד המים המדווחות למערכת במחזור של עד חודשיים לכל לקוח. המערכת, הנותנת מענה עסקי לצרכי אגף המים ואגף שירות הלקוחות והתבצעה בשיתוף פעולה עם חברת CELLACT, המתמחה בהפצת מסרונים.

לדברי שי שובל, מנמ"ר הגיחון, הפרויקט נולד כחלק משיפור השירות ללקוח, עדכונו במידע חשוב אודות תהליכים הקורים בתאגיד המים והביוב, ככל האפשר בזמן אמת ובאמות מידה שמעבר לדרישות הרגולטור. "בעבר, בחלק מהמקרים, שלחנו ללקוחות מכתבים בדואר, אשר הגיעו ליעדם לאחר מספר ימים. כיום, המידע נמסר לציבור הלקוחות שלנו במועד קבלת הנתונים, לפי פילוחים עסקיים ועד לרמת הלקוח הבודד. לדוגמה: במועד הזנת נתוני קריאת מדי המים המערכת מחשבת את נתוני הצריכה הרגילה של הלקוח ובמידה וקיים חשד שהצריכה של לקוח מסוים היא חריגה נשלח ללקוח מסרון. המערכת מתעדת את ההודעות ללקוח וכוללת מערך ניהול ייעודי המאפשר לשירות הלקוחות לבצע תחקור מקיף ובקרה מלאה ".

לדברי חגי גולדשטיין מחטיבת מיקור החוץ בתים, מקבוצת מלם-תים, תים-נטקום, הפרויקט מדגים יכולת חריגה של הגיחון כמשתמש אשר משכיל למצות את המירב מתוכנת SAP ע"י שימוש בתהליכים עסקיים מחשוביים ויישום כלים מתקדמים בתוך המערכת. "מבחינת הלקוח שיש אצלו חשש לנזילה בצנרת, קבלת התראה מידית, תשפר את מהירות תגובתו למוקד הגיחון או לתיקון התקלה בביתו, ותביא לחיסכון כספי ניכר עבורו". חגי מציין כי חלק חשוב בתהליך התכנון הפיתוח וההטמעה, היה לא רק בחינה עסקית לגיבוש הצרכים העסקיים והתכנותם הטכנולוגית אלא גם יישום דרישות אבטחת המידע הקפדניות של הגיחון.

חברת "הגיחון" בע"מ
חברת "הגיחון" בע"מ, שדורגה בין חמשת תאגידי המים המובילים בעולם בחדשנות וקיימות, היא תאגיד הביוב והמים של ירושלים, מבשרת ירושלים ואבו גוש. החברה מספקת מים לכ-מיליון איש תושבי ירושלים, מבשרת ירושלים ואבו גוש, על פני שטח של כ-130 אלף דונמים ומספקת שירותי ביוב וניקוז למעל מליון נפש במרחב ירושלים הכולל. החברה מופקדת על מימון, תכנון, פיתוח, הפעלה ואחזקה של רשתות המים, הביוב והניקוז וזאת בהתאם לתוכניות הצמיחה וההתפתחות של הישובים הנמצאים תחת אחריותה.

אודות תים
תים, מקבוצת מלם-תים, הינה ספקית המחשוב וחברת האינטגרציה המובילה בישראל, על פי דוחות חברת האנליסטים STKI. לחברה מעל ל-40 שנות ניסיון בתחום המחשוב והתקשורת. יכולותיה מבוססות על פיתוח מתודולוגיות ייחודיות בתחומי המחשוב המתקדמים, כמו גם על יכולות מקצועיות ורמת שירות, מן הגבוהות הקיימות בשוק המחשוב בישראל.

לתים מוניטין מצטבר המבוסס על מכלול שירותים רחב, אותם היא מספקת למגוון רב של לקוחות. על לקוחותיה של החברה נמנים ארגונים רבים בכל מגזרי המשק, ביניהם: ציבורי וממשלתי, בטחון, תעשיה ומסחר, פיננסי, הייטק , טלקום ועוד.
מידע נוסף ניתן למצוא באתר הבית:. www.malamteam.com

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- טל סופר ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור.