"תחומי הנגינה בבתי הספר בסכנה מפאת מחסור חמור במורים לנגינה. בעקבות כך כישרונות רבים לא מתגלים"
כך אמר מנצח התזמורת הלאומית לכלי נשיפה, מר מוטי מירון נציג הפיקוח המוזיקלי במשרד החינוך, באירוע ההשקה של מסלול חדש וייחודי באקדמיה בישראל- B.Ed.Mus והסמכה להוראת הנגינה בקבוצות.
מירון שיבח את הנהלת המכללה האקדמית לחינוך, גבעת ושינגטון ואת ראש החוג על היוזמה בפתיחת החוג הייחודי ותרומתם לפיתוח תחום הוראת הנגינה במוסדות החינוך ברחבי הארץ. "ישנה חשיבות רבה בהגברת הוראת הנגינה במוסדות הלימוד על מנת למלא את החסך במורים בעלי יכולת ללמד נגינה ולנצח על תזמורות נוער במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית. בעקבות כך כישרונות רבים לא התגלו. מסלול הוראת הנגינה בקבוצות מספק פתרון נוסף לבעיה זו ופותח אפשרויות לחינוך שוויוני לתלמידי היישוב ושוויון הזדמנויות מלא".
"לנגינה במסגרת קבוצתית בבתי הספר יתרונות רבים", הוסיף מר מירון, "היא יוצרת אקלים ייחודיי, מפתחת את אישיות התלמיד ועולמו הרגשי, משפרת את היכולת להקשיב בתקופה בה ישנן לא מעט בעיות של הפרעות קשב וריכוז, מפתחת את ההשקעה האישית בד בבד עם ההתמודדות בקבוצה, דיוק, יצירתיות, מצוינות ויתרונות רבים נוספים"
ד"ר עדינה פורטוביץ, המנצחת על המסלול החדש, הודתה לכל הצוות המופלא המסייעים בהקמת החוג וקידמה את הסטודנטים החלוצים באיחולי הצלחה ודברי הוקרה על הבעת האמון וההצטרפות לחוג ראשון מסוגו בישראל.
"החוג למוזיקה במכללת גבעת ושינגטון נועד להקנות לסטודנטים השכלה רחבה כמוזיקאים, ולהכין אותם לתרום לתרבות הנגינה במערכת החינוך, במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות. תכנית החוג שואפת לגדל דור של מנהיגים, המכירים בתרומת הנגינה בקבוצות ובהשתתפות בתזמורות נוער להתפתחות ההוליסטית של הילד, להווי הבית ספרי, ולפיתוח קשרים עם הקהילה. החוג שואף לשמש כמרכז ליוזמות ומנהיגות, בו הנגינה בצוותא תשמש ככלי להכרת האני, מקומי בקבוצה, וסובלנות חברתית-תרבותית".
"רבים מבין התלמידים בישראל המתמחים בנגינה אינם פונים כיום להשכלה גבוהה בתחום המוזיקה, הוסיפה ד"ר פורטוביץ, "זאת מכיוון שהמסגרות הקיימות מתמקדות בעיקר בפיתוח קריירה כמבצע. החוג למוזיקה פונה לתלמידים המעוניינים לקדם את עצמם כנגנים בד בבד עם רכישת מיומנויות בהוראה אינסטרומנטלית קבוצתית ולהכשיר את עצמם לתפקידים חינוכיים בתחום האהוב עליהם".
באירוע השתתפו: נשיא המכללה, פרופסור שלמה מרגל; מר יקי סעדה, מנכ"ל קריית החינוך גבעת ושינגטון; ד"ר יעקב טוויטו, המשנה האקדמי לנשיא במכללת גבעת ושינגטון; ראש החוג, ד"ר עדינה פורטוביץ; מוזיקאים מן השורה הראשונה, שהם חברי צוות ההוראה בחוג; מנהלים ועשרות אנשי הסגל האקדמי מהחוגים השונים וכמובן הסטודנטים החלוצים של המסלול החדש.
את הכנס פתח ד"ר יעקב טוויטו, בדברי ברכה לקהל המרצים והזמין באיחולי הצלחה את נשיא המכללה לשאת דברים.
בפתח דבריו, בירך פרופסור שלמה מרגל על פתיחת החוג החדש וציין כי ככימאי, העוסק במדע החומרים, הוסיף פרופ' מרגל, "הופתעתי לראות שכלי הנגינה הוכנו ממגוון חומרים: אבן, מתכת, צמחים, ואפילו מחלקי בעלי חיים: עצמות, קרניים, מעיים ועורות. כפי שכימיה מחברת בין חומרים המוזיקה מחברת בין אנשים ורגשות ומבטאת את היצירתיות וכפי שאמר הרב קוק "מי שיש לו נשמה של יוצר, מוכרח להיות יוצר רעיונות ומחשבות. אי אפשר לו להיסגר בתלמודו לבד, כי שלהבת הנשמה עולה היא מאליה ואי אפשר לעצור אותה ממהלכה".
בהמשך האירוע עלה מנכ"ל קריית החינוך גבעת ושינגטון יקי סעדה לשאת דברי ברכה לכל העוסקים בהקמת החוג הבלעדי להוראת הנגינה בקבוצות וכן איחולי הצלחה לסטודנטים החדשים והראשונים במסלול הייחודי. בהמשך, סיפר סעדה על התפתחות קריית החינוך ומוסדותיה וליווה את הסטודנטים לסיור בקמפוס.
את האירוע חתם קונצרט מרשים במיוחד בביצוע חברי הסגל של החוג החדש. הקונצרט אורגן על ידי ד"ר רחלי גלאי, רכזת הוראת הנגינה במסגרת החוג, והשתתפו בו מר אבי שריד, ויולה; ד"ר עמית וינר, פסנתר; ד"ר רחלי גלאי, צ'לו; גדעון ברטלר, גיטרה; דפנה פלד, חליל; ג'ף הוארד, קלרינט; מר מעיין בידר, קונטרבס וד"ר אלונה שגיא, פסנתר.
צוות המרצים, כולם בעלי ניסיון רב בשטח, המתמחים בנגינה ובביצוע, במיומנויות מוזיקליות ובהוראתן, במדעי הדיסציפלינה, בהכשרה חינוכית להוראת הנגינה בקבוצות וכן בחינוך הכללי.
בין המרצים (לפי סדר א ב): אבי שריד, אהרן חרל"פ, אלכס פיאלקו, ד"ר אלונה שגיא, גדעון ברטלר, ג'ף הוארד, דפנה פלד, דרורה ברוק, מיכאל גורפינקל, מעיין ביידר יעקבסון, נחמן יריב, נעמי טפלו, ד"ר עמית ויינר, ערן אל-בר; ד"ר רחלי גלאי, תומר יריב ותמי אורדו.
החוג ממוקם בקמפוס לאומנויות, המפותח על ידי קריית גבעת וושינגטון. בקמפוס זה, פועל בהצלחה בית ספר "מזמור", בית הספר הגבוה למוזיקה עכשווית. בנוסף, השנה נפתחה בקמפוס האולפנה לאומנויות הללי, הקולטת בנות מכתה ז-יב, במסלולים ללימודי מוזיקה, אומנות, מחול, וקולנוע. הקמפוס יוצר אוירה מיוחדת לשיתוף פעולה והפריה הדדית, כשכל הגורמים עובדים במטרה ברורה להכשיר עתודה של מוזיקאים מצטיינים, התורמים כל אחד לפי אוות נפשו, להעשרת החיים המוזיקליים בחברה הישראלית.