הודעה לעיתונות

מנכ"ל רשת סוכני הביטוח הגדולה בישראל בעקבות פרסום עמדת סלינגר: "בעשור האחרון מתחולל מסע צלב תקשורתי נגד סוכני הביטוח"

שלמה אייזיק, מנכ"ל יונט, רשת סוכני וסוכנויות הביטוח הגדולה בישראל, מגיב היום לעמדה שפרסמה בשבוע שעבר המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, לפיה תשלום עמלות לסוכנים באופן שנגזר מדמי הניהול שמשלם המבוטח, באופן שמעודד לכאורה את הסוכנים להציע דמי ניהול גבוהים יותר ללקוחות, הוא פסול.

"מבעלי הרישיון נדרשת אחריות ומקצועיות, יהיו דמי הניהול אשר יהיו", אמר היום אייזיק. "החל משנת 2004 מתחולל 'מסע צלב' תקשורתי לא הגיוני ופוגע נגד סוכני הביטוח ו'תאוות' דמי הניהול שלהם, לכאורה. זוהי תוצאה של עיוות במוצרים הפנסיונים אותם אישר אגף שוק ההון ואשר הפכו, שלא בצדק, את הסוכנים לאחראים לדמי הניהול. מצב זה שימש גם את מערכי שימור הלקוחות והמשווקים הישירים בחברות ככלי לניגוח ולהשמצת הסוכנים בנוסף לתחרות לא הוגנת".

"הפרמטר המשמעותי ביותר, כפי שקיים גם בעולם, על פיו יש לתגמל את הסוכנים הינו פונקציה ישירה של כמות הכסף אותה מעביר ו/או מנהל הסוכן אצל הגוף המוסדי עבור לקוחותיו", מוסיף אייזיק. "זאת בכפוף לדמי הניהול אותם קובע אך ורק היצרן (דמי הניהול הינם חלק מהמוצר אותו 'מניח' היצרן על 'המדף')", סיכם.

קבוצת יונט (זוכת פרס הסוכנות המצטיינת על פי בחירת עיתונאי הביטוח והפיננסים 2010, 2012, 2014) היא רשת סוכני וסוכנויות הביטוח העצמאיים הגדולה בישראל, אשר מונה מעל ל-250 משרדי ביטוח ברחבי הארץ.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קוזניץ תקשורת.