ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות היופי
ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות היופי
מלכותי או מלאכותי?
מלכותי או מלאכותי?
fake happiness  -  yarin shahaf -trend forecast
fake happiness - yarin shahaf -trend forecast
fake happiness  -  yarin shahaf -trend forecast
fake happiness - yarin shahaf -trend forecast
הודעה לעיתונות

ירין שחף: שנה טובה ומזויפת


למה הפכנו לזייפנים של אושר ? איך זה שלפתע שכולם מתארים יופי מעולם של אגדות וארמונות ? ממתי כל אחת הפכה לנסיכה או מלכה? ואיך כל זה קשור לאופנה ואיפור שילוו אותנו בעונות הבאות ?

ב'עידן השיתוף', שבו כוחן של הרשתות החברתיות עצום, כל אחד מאתנו מטפח לעצמו את תדמית 'המאושר': כל בילוי מצטלם, כל שריר שהוספנו בחדר הכושר מונצח, כל לבוש חדש הופך לפוזה של דוגמנות, ואפילו המנה במסעדה (עוד לפני הביס הראשון) כבר מצטלמת. הכל כדי להוכיח לכולם, שהחיים שלנו הם הכי הכי ואין כמותנו מאושרים. מכאן והלאה, כדי לזייף אושר - כל האמצעים כשרים: סטורי, אינסטגרם, פוסט בפייסבוק או תמונה, העיקר לקבל עוד תגובה ואם אפשר, אז אל תשכחו להוסיף "אחותי את מלכה".

יופי בהגזמה
גם במראה האופנתי, הפכנו לשחקנים ראשיים במופע חיינו. הכל סביבנו צבעוני יותר, מלכותי ושמח יותר מאשר בעבר. גם כשהחיים לא מזמנים לנו מספיק סיבות להיות מאושרים, תמיד יש אופציה לייצר אושר מלאכותי, שהוא לא פחות איכותי ומוחשי מזה הטבעי.

מלאכותי או מלכותי
מגזין התחזיות והטרנדים שלי לאופנה ויופי לשנת 2019-20 נושא את השם Fake Happiness, ובתרגום חופשי "אושר מלאכותי". אחר שזיהיתי את המגמה, חקרתי את הנושא, והממצאים היו בהחלט מפתיעים. מסתבר שהאושר המלאכותי נולד מתוך מערכת חיסון פסיכולוגית. בכל אחד מאתנו קיים מנגנון הגנה (לא מודע) המאפשר להרגיש טוב גם אם אין סיבה מוחשית להיות מאושר. גם אם נסיבות חיינו לא חיוביות במיוחד, נעשה הכל כדי לספק לעצמנו סיבות להיות מאושרים ולהראות זאת לעולם.

המגזין נפתח במחקר פסיכולוגי. ניסיתי לתרגם את מגמת האושר המלאכותי העכשווית לטרנדים של אופנה ואיפור. קבלו הצצה ראשונה ולפני כולם לכמה לוקים בצבעים שמחים, אלמנטים מלכותיים, מסכות ואביזרים יוצאי דופן. איזה אושר.

Fake Happiness

אחד המאפיינים הבולטים של טרנד האושר המלאכותי יהיו סממנים של מלוכה ואצולה, שיבואו לידי ביטוי בצבעי כחול כהה וזהב, בכתרים ובגדי מלוכה ואצולה היסטוריים. כבר היום מלוכה נתפסת כדבר עילאי ונשגב, והשימוש במונחים מלכותיים כמו "מלך", "נסיכה" ו"כתר", על מנת להעצים את עצמנו או את האחר, נעשה שגור בפינו. מאפיין נוסף של הטרנד יתבטא בסממנים של עושר ושל מעמד גבוה. כך למשל, נפגוש באזכורים שונים לגולף, שידוע כענף ספורט יוקרתי ובשילובים של אלמנטים אלגנטיים ו"עשירים" ואלמנטים יומיומיים וספורטיביים.

https://store.yarin-shahaf.co.il/

ציירי לך אושר
"ציירי לעצמך אושר" הולך להיות המוטו שילווה את הטרנד. רוצה להשיג אושר מלאכותי? פשוט ציירי אותו. ציירי כל דבר שגורם לך להיות מאושרת והשתמשי בצבעים שמחים כמו ורוד, כתום וצהוב. תוכלי לצייר לך נמשים, כי הם מעלים אסוציאציות חיוביות ושמחות, כמו ילדות, תמימות וקיץ. תוכלי לצייר לך גם חיוך על ידי "עיקול" השפתון כלפי מעלה, שישווה לך מראה מחויך תמידי. את אפילו יכולה להפוך לבובת הברבי מהילדות שלך, שעשתה אותך כל כך שמחה. שימי את עצמך במרכז. ציירי על עצמך את מפת העולם, כי את כל העולם. כי את המלכה!

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שחף תקשורת ויחסי ציבור.