הודעה לעיתונות

מה עושים כשהבנק מסרב לתת משכנתא?

שלום רב לכם, שמי מרטין ואני יועץ משכנתאות שמתמחה בעבודה עם אנשים שהבנק סירב לתת להם משכנתא. הדבר הראשון שאני רוצה להגיד הוא שאם בנק מסרב לתת לכם משכנתא- זה לא סוף העולם. יועץ משכנתאות מומחה כמוני, יכול בקלות להוציא משכנתא מבנק אחר, אפילו שהבנק הראשון סירב.

מה התפקיד שלי בתור יועץ משכנתאות למסורבים?

התפקיד שלי הוא להציע פתרון במקום שבו אתם לא מצליחים. אני לוקח מכם את הניירת הנדרשת לצורך הגשת הבקשה בבנקים, יחד עם זה אני יוצא לדרך לבנקים כדי להוציא לכם אישור משכנתא.
העבודה שלי כרוכה בהפעלה של הרבה מאוד קשרים, הרבה מאוד ידע והבנה של המערכת הבנקאית והרבה מאוד ניסיון בהגשת בקשות של אנשים שהבנקים כבר סירבו להם.

אחרי שטיפלתי כבר במאות משכנתאות של אנשים שעברו פשיטת רגל וסיימו עם קבלת ההפטר, אני יודע להגיד שאני באמת מומחה בתחום ומצליח להוציא משכנתא לפושטי רגל לשעבר באחוזים טובים מאוד. אשמח לעזור לכם.

איך הדברים עובדים במשכנתא אחרי הפטר?

הדבר הראשון שצריך להבין הוא שכדי שאני אצליח להוציא משכנתא, צריך להיות 3 שנים לאחר הפטר. כלומר הכוונה היא להפטר חלוט מלא ולא מותנה בשום דבר. ברגע שעברו שלוש שנים מקבלת הפטר- אני כבר יכול להגיע לבנקים ולהצליח לקבל משכנתא עבור אנשים שעברו פשיטת רגל.

רק כדי להאיר מעט את הנקודה, אם אתם תגיעו לבד לבנקים ותבקשו משכנתא בעצמכם- סביר מאוד להניח שיסבירו לכם כי צריכות לעבור הרבה שנים עד שתצליחו לקבל משכנתא. אבל אל תתייחסו לבנקים בנקודה הזו, זה דבר שבהחלט אפשרי. עם הניסיון שלי והידע שלי- אני כן יכול להצליח לקבל משכנתא.

אחוזי מימון במשכנתא אחרי פשיטת רגל?

שימו לב לנקודה הזו בבקשה, במשכנתאות רגילות בדרך כלל ניתן לקחת עד 75 אחוזי משכנתא. אבל כאשר מגיעים לקחת משכנתא אחרי פשיטת רגל, הבנקים כאשר כבר מסכימים לתת משכנתא לפושטי רגל לשעבר, הם לא מוכנים בכלל לדבר על משכנתא של 70 אחוז או 75 אחוז.

הדבר הלגיטימי ביותר הוא לבקש משכנתא של בערך 60 אחוז מימון, שזה דבר שהסיכוי לקבל אותו – הוא הרבה יותר גבוה. זה נכון שהרבה מקרים- אנחנו צריכים סכומים יותר גבוהים, אבל אחרי פשיטת רגל, הרבה יותר סביר לבקש מימון של 60 אחוז.

בדרך כלל הפתרון ההגיוני הוא לקחת משכנתא של 60 אחוז ולהשלים את השאר עם איזה הלוואה משלימה, כאשר אין ברירה. נכון שזה בעייתי, אבל זו הסיטואציה. בכלל, מסורבי משכנתא- מפחדים לתת להם אחוזי מימון גבוהים במשכנתא.

ריביות משכנתא אחרי פשיטת רגל:

חשוב להדגיש את הנקודה הזו כי היא עולה הרבה מאוד פעמים. הריביות במשכנתאות של פושטי רגל הן ריביות רגילות לחלוטין. אין ריביות גרועות יותר בגלל שעברתם פשיטת רגל, אבל מצד שני גם בטח לא מקבלים ריביות מעולות כמו שמקבלים לקוחות מועדפים בבנקים. הריביות הן רגילות לחלוטין.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Martins יחסי ציבור.