סירוב משכנתא
סירוב משכנתא
הודעה לעיתונות

הבנק סירב לי למשכנתא, איך פותרים את הבעיה?/ מרטין בוקסדורף

תסריט האימה של כל אדם הוא להגיע לבנק לבקש משכנתא ולקבל סירוב לבקשה. לצערינו הדברים האלו אכן קורים. השאלה היא מה עושים מכאן והלאה ואיך פותרים את הבעיה. בואו נתמודד יחד עם הדברים ונראה מה עושים.

אז ככה, השלב הראשון הוא לעצור לרגע אחד ולנסות להבין מה בדיוק הסיבה שבגללה סירבו לבקשת המשכנתא. בדרך כלל לאחר שמקבלים סירוב, הבנקאים מפסיקים להתעניין בכם יותר וללא קשר, הם לא מרגישים נעים לפעמים להגיד לאנשים לא.

התפקיד שלכם כאן הוא להתעקש ולקבל את המידע הנדרש כדי להבין את הסיבה לכך שקיבלתם סירוב. ברגע שתדעו בדיוק למה, יכול להיפתח פתח לקבלת משכנתא בבנק אחר.

אז כמה דגשים שיכולים להכווין אתכם:

דבר ראשון, אני ממליץ בחום גדול להיעזר ביועץ משכנתאות שמבין היטב את תחום המסורבים, מישהו שיודע בדיוק איך מתמודדים עם מקרים של סירוב משכנתא. אני אישית חושב שאין טעם כל כך להתמודד עם דברים כאלו בעצמכם, אבל כמובן שזה רק הדעה שלי.

דבר שני, לא להישרף בכל הבנקים. ישנם אנשים שקיבלו סירוב בבנק אחד וישר רצים להגיש בקשות בהרבה בנקים אחרים, כמובן שזו טעות רצינית, הסיבה היא שברגע שיש בבנק מסוים דחייה רשומה במערכת, כבר לא ניתן להגיש יותר בקשות באותו הבנק בתקופה הקרובה. לכן אם אתם באמת רוצים להגיש בקשה בעוד בנק כדי להיות בטוחים, תגישו בעוד אחד, אבל לא יותר מכך.

דבר שלישי, לארגן בצורה מסודרת את כל החומר. הרבה מאוד פעמים אנשים בקשות בבנקים במה שנקרא ללא ניירת. כלומר רק נותנים א הנתונים בעל פה ומקבלים תשובה על סמך הנתונים בעל פה. הבעיה היא שלא באמת ניתן להסתמך על זה.

אם אתם רוצים להיות בטוחים שהבנק יסרב או יאשר, תארגנו את כל הניירת בצורה מסודרת ותיגשו ליועץ משכנתאות עצמאי או לבנק ותנסו לוודא את האישור או הסירוב הקיים אצלכם בצורה רשמית ומלאה. אחרת כל מה שאתם חושבים, לא באמת שווה משהו.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Martins יחסי ציבור.