משכנתא למסורבים
משכנתא למסורבים
הודעה לעיתונות

הבנק לא מאשר משכנתא בגלל פשיטת רגל בעבר? מרטין יעזור !

עברתם פשיטת רגל וכבר קיבלתם הפטר, סבלתם תקופת צינון ורוצים לקחת משכנתא? שמי מרטין ואני האיש שלכם להוצאת המשכנתא שלכם. במשך עשר השנים האחרונות אני מצליח להשיג משכנתאות לאנשים שעברו פשיטות רגל וצריכים לקחת משכנתא.

אז בואו נדבר קצת על איך הדברים עובדים אחרי קבלת הפטר וכאשר לוקחים משכנתא לאחר הפטר, כבר אמרנו שצריך תקופת צינון לאחר קבלת הפטר, רק נשאר להרחיב על מה צריך להיות אורך תקופת הצינון.

כמה זמן אחרי הפטר ניתן לקחת משכנתא?

אחד הדברים החשובים ביותר זה לנסות להבין כמה זמן אחרי הפטר ניתן לקחת משכנתא, אם אתם שואלים בבנקים- אז התשובות שלהם הן סביב 7 שנים, ולפעמים לעולם לא. אבל אנחנו לא בעסק של לשאול את הבנקים, המטרה שלנו היא להביא לבנקים מוצר מוגמר ולשכנע אותם לקבל את זה.

אז תראו, בדרך כלל אחרי שעברו שנתיים אחרי ההפטר כבר ניתן להתחיל לדבר על משכנתא, אבל כן צריך להבין שאם עברו רק שנתיים או שנתיים וחצי, אז קשה יהיה לדבר על משכנתא שהיא משמעותית- כלומר: אם אנחנו מבקשים משכנתא לאחר שעברו רק שנתיים מההפטר- אנחנו צריכים לבקש מימון נמוך במשכנתא כלומר נניח 50 אחוז מימון וסכומים שהם נמוכים.

למשל: קונים דירה ב1.3 מיליון שקלים ומבקשים משכנתא שהיא בערך 600 אלף שקלים מהבנק. זה בקשה שהיא ריאלית לאחר שעברו רק שנתיים פלוס לאחר ההפטר. שוב, הכוונה שלי היא למצב שבו אנחנו אלו שנלחמים כדי להשיג לכם אישור משכנתא. אם תיגשו לבד לבקש משכנתא, שנתיים פלוס לאחר ההפטר- סביר להניח שתיתקלו בסירובים מוחלטים.

אם עברו כבר שלוש שנים אחרי ההפטר, המצב מתחיל להשתפר, כבר ניתן לבקש סכומים יותר גבוהים ואחוזי מימון יותר גבוהים, למשל 60 אחוז מימון וסכומים עד 1 מיליון שקלים. כמובן שהכוונה היא שוב למצב שבו אנחנו אלו שמטפלים במשכנתא שלכם.

כאשר עברו כבר 4 שנים ויותר מרגע קבלת ההפטר, כבר ניתן להתחיל לבקש אחוזי מימון רגילים כמו כולם, סכומים כמו כולם וכן הלאה.

איך הייתה ההתנהלות מאז ההפטר?

חשוב להבין: הבנקים אוהבים שכירים. ככה זה. הם אוהבים יציבות. לכן בנוסף לזמן שעבר אנחנו צריכים להסתכל על התנהלות פיננסית. כלומר אם נניח יש זוג שכירים שעובדים בהייטק ומתנהלים תקין לחלוטין בחשבונות שלהם, יש להם סיכוי טוב יותר לקבל משכנתא מאשר זוג עם הכנסות נמוכות ולא יציבים בחשבונות הבנק.

כמובן ששכירים עדיף מעצמאיים ויציבות תעסוקתית עדיפה מאשר זוגות שמחליפים עבודה כל הזמן.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Martins יחסי ציבור.