מפרסם: ציפי לוין
תאריך: 07/10/2020 11:09
נושא: ספרות
הודעה לעיתונות

תאנים טובות מאד/ מאת יוסי יונה/ הוצאת כרמל

ציפי לוין • יחסי ציבור
נייד: 0505400379
[email protected]

ח ד ש ב ה ו צ א ת כ ר מ ל

"הפרוזה של יוסי יונה תמיד מרתקת אותי בגלל היכולת הנדירה שלו לעבוד עם פרטים ופרטי פרטים, מן העבר ומן ההווה, וליצור מתוכם יצירה ואישית וחברתית משמעותית."
רן יגיל
"ליוסי יכולת מדהימה לתאר דרמה אנושית שמחברת בין העבר הרחוק להווה הקרוב, בין מחוזות רחוקים למחוזות קרובים ובין תרבויות שונות. בסוף כולנו "רקמה אנושית אחת". אפשר להזיל דמעה ואחר כך לחייך, אפשר לכעוס ואחר כך לדעת שיש תקווה. ככה הרגשתי תוך כדי הקריאה של הרומן הנהדר הזה. ממליצה בחום".
זהבה גלאון

תאנים טובות מאד
מאת: יוסי יונה
עורך: רן יגיל
הוצאת כרמל
*****
303 עמודים, 89 ש"ח

בערוב ימיה דולה שלמה מפיה של אמו פרקים עלומים מקורות חייה רבי התהפוכות של משפחתו. הוא לומד על הרפתקאות מסמרי שיער של אבותיו במדבריות עיראק, על פרשיות אהבה אסורות בקרב בני משפחתו ועל מבחני הישרדות של הוריו הן בעיראק והן בישראל. במהלכו של המסע אל עברה הקדום של משפחתו, נפרשים חייו של המספר עצמו, גבר גרוש ואב לשתי בנות, המתקשה למצוא עוגן רגשי בחייו מאז התפרקות משפחתו. תאנים טובות מאד הוא רומן סוחף, הכורך ביד אוֹמן מקומות מרוחקים זה מזה, תקופות שונות ועולמות נבדלים, ובונה באמצעותם רקמה אנושית תוססת על מופעיה המפעימים ועל גילוייה הקשים ומכמירי הלב. 

הרומן תאנים טובות מאד פותח צוהר לעולם קסום. הוא כתוב במיומנות ובכישרון רב. הוא מתמקד בקורותיה של משפחה יהודית שמקורה בעיירות נשכחות ששכנו במעלה נהר הפרת מאז חורבן בית ראשון. המחבר שוזר בסיפור זה פרקים נסתרים מעברה של הקהילה היהודית עתירת ההיסטוריה אשר פרחה ושגשגה בעירק הקדומה. תוך שהוא מגולל את סיפורה של משפחה זו, המחבר גם אורג בתוכו את סיפור חייו הנפתל עצמו. תאנים טובות מאד מספק חווית קריאה ייחודית ומהנה ביותר (סמי מיכאל).

יוסי יונה, פילוסוף, חבר סגל באוניברסיטת בן גוריון וחבר כנסת לשעבר ברשימת מפלגת העבודה. יונה כתב וערך מאמרים וספרי מחקר והגות רבים הניצבים בתפר שבין פילוסופיה, לסוציולוגיה, לאמנות וללימודי תרבות. הרומן הראשון מפרי עטו, לא זמן טוב לאהבה, יצא לאור בשנת 2015 בהוצאת הקיבוץ המאוחד.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ציפי לוין.