מייסדי מילאוטיס- דיויד חויאר איסקוביץ'(מימין), ד''ר חוזה איסקוביץ'
מייסדי מילאוטיס- דיויד חויאר איסקוביץ'(מימין), ד''ר חוזה איסקוביץ'
הודעה לעיתונות

Mileutis גייסה 20 מיליון דולר מ- NovaQuest כדי להחליף את השימוש באנטיביוטיקה ברפתות חלב

ההשקעה של NovaQuest ב-Mileutis היא הראשונה שביצעה בתחום בריאות בעלי חיים והראשונה בחברה ישראלית ותתמוך בהמשך הפיתוח, והמסחור של המוצר Imilac™, המיועד להחליף את השימוש באנטיביוטיקה לטיפול בדלקות עטין שהן הבעיה הבריאותית הגדולה ביותר ברפתות חלב. למוצר Imilac™ פוטנציאל מכירות עולמי של למעלה ממיליארד דולר בשנה.

חברת ההשקעות הפרטית האמריקאית NovaQuest Capital Management LLC, המתמחה בבריאות ובמדעי החיים ומנהלת כספי משקיעים בהיקף של מעל 2 מיליארד דולר, הודיעה על השקעה של 20 מיליון דולר בחברת התרופות הביולוגיות מילאוטיס (Mileutis) מנס ציונה. ההשקעה של NovaQuest היא הראשונה שביצעה החברה בתחום בריאות בעלי חיים והראשונה בחברה ישראלית.

ההשקעה תתמוך בהמשך הפיתוח ומסחור מוצר הדגל של החברה הישראלית-Imilac™ , המיועד לטיפול בבעיה הבריאותית החמורה ביותר של פרות חלב: דלקות עטין, הגורמות לנזק כלכלי שנאמד בעולם בכ 19.7-30 מיליארד דולר מדי שנה. כיום הטיפול העיקרי למניעה וריפוי דלקות עטין הוא על ידי שימוש נרחב באנטיביוטיקה הגורם להגברת העמידות של חיידקים ולאחד מהסיכונים הבריאותיים הגדולים למין האנושי. הטכנולוגיה פורצת הדרך של מילאוטיס מביאה לראשונה מזה שנים רבות אלטרנטיבה אמיתית לשימוש באנטיביוטיקה ברפת החלב.

מילאוטיס פיתחה קו של מוצרים ביולוגיים המתבססים על חלבונים הנמצאים באופן טבעי בחלב. קו המוצרים הראשון כולל פפטידים (חלקי חלבונים) ספציפיים המגבירים את פעילות המערכת החיסונית בעטין ובכך מאפשרת לטפל ולמנוע את המחלה. החברה מאמינה כי מוצר ה-Imilac™ וטכנולוגית החברה בכללן מהווים מהפכה בבריאות בעלי החיים ובניהול מחלות העטין ברפת בפרט. החברה מבססת את הערכותיה על מחקרים קליניים מבוקרים אשר הניבו תוצאות מובהקות סטטיסטית.

למילאוטיס צוות מו"פ בעל ניסיון רב הכולל חוקרים ווטרינרים ואנשי תעשייה בראשות ד"ר חוזה איסקוביץ', נשיא, מייסד משותף של החברה והמדען הראשי. החברה מעסיקה כ 30 עובדים בנס ציונה ומגייסת בימים אלו עובדים נוספים למערך המו"פ והתפעול.

ראשיתה של הטכנולוגיה במחקר בסיסי שנעשה במנהל המחקר החקלאי של משרד החקלאות (מכון וולקני) ובחברה. יעילות המוצר נבחנה במחקרים רבים שנערכו בארץ ובעולם וסוכנות התרופות האירופית (EMA) פרסמה לאחרונה חוות דעת חיובית על בטיחות המוצר של מילאוטיס. הסוכנות הכירה בכך שהחומר הפעיל ב -Imilac™ הוא בטוח לשימוש, ואינו דורש הערכה של מגבלת שאריות מקסימאלית (MRL). זהו הישג משמעותי ומהווה קיצור דרך משמעותי בקבלת אישור לשווק המוצר באירופה ובמדינות נוספת בעולם. המוצר Imilac™ הוגש לאישור הרשויות בישראל והחברה מצפה לתחילת מכירות בעתיד הקרוב.

הגידול במס' החיידקים בעלי עמידות לאנטיביוטיקה (AMR) הוא אחד האתגרים הבריאותיים הגדולים ביותר במאה ה 21 ועל פי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות גורמת למקרה מוות אחד כל 15 דקות בארה"ב לבדה. על פי ההערכות, עמידות לאנטיביוטיקה גורמת למותם של כ 700 אלף בני אדם ברחבי העולם מדי שנה ועל פי דו"ח שפורסם על ידי ממשלת בריטניה צפוי מספר זה לצמוח ל-10 מיליון ב 2050.

דיויד חויאר איסקוביץ', מנכ"ל ומייסד משותף של מילאוטיס: "החזון שלנו רחב יותר מהבאת Imilac™ לרפת החלב. החלפת מתן אנטיביוטיקה ברפת החלב במוצרים ביו-פרמצבטיים בטוחים לשימוש תוך שיפור בריאות ורווחת בעלי החיים, יתרום משמעותית להגנת האנושות ובעלי החיים מהנזקים הנגרמים מהתפתחות חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה ומילאוטיס מובילה בחזית זו. אנו גאים על כך שזוהי הפעם הראשונה שמוצר וטרינרי פורץ דרך מסוג זה מפותח בישראל וזהו מוצר ראשון מסוגו גם בעולם. אנו מאמינים כי הטכנולוגיה שלנו הפועלת על ידי המרצת מערכת החיסון באופן טבעי, תסלול את הדרך לפיתוחם של טיפולים נוספים בבעלי חיים ובני אדם. גיוס ההון מ-NovaQuest הוא יותר מתמיכה בחברה ובמוצריה – הוא הבעת אמון בחזון שלנו ובטכנולוגיה ישראלית".

"אנחנו שמחים להמשיך להעצים את החדשנות במדעי החיים באמצעות מימון הפיתוח והמסחור של הטכנולוגיה שמציעה מילאוטיס", מסר ג'ונתן טאניקליף, מנהל ההשקעות הראשי ב-NovaQuest. "אנחנו נרגשים מהעובדה שמיליאוטיס היא השותפה הראשונה שלנו בתחום בריאות בעלי חיים ומצפים להמשיך לעבוד עם החברה בכדי להביא מוצרים אלה לשוק". בראיין אייקס, מנהל בכיר ב-NovaQuest, הוסיף: "אנו מאמינים שקו המוצרים של מילאוטיס והפלטפורמה הטכנולוגית שלה מייצגים שינוי פרדיגמה שהוא חיוני לתעשייה וישפר לא רק את הבריאות של בעלי חיים ובני אדם אלא גם את הרווחה והנוחות של הפרות המניבות חלב".

את מילאוטיס ייצגו בעסקה עו"ד גרי קופלוביץ, ראש המחלקה הבינלאומית במשרד ליפא מאיר, ומשרד Rivkin Radler מניו-יורק.

לפרטים נוספים:
אורי מאירוביץ', יחסי ציבור מילאוטיס, נייד 054-6400070

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורי מאירוביץ' יחסי ציבור.