מפרסם: קרנית בסון יחסי ציבור
תאריך: 22/03/2021 12:45
נושא: תרבות
NOOR  קרדיט צילום תמר לם
NOOR קרדיט צילום תמר לם
NOOR  קרדיט צילום תמר לם
NOOR קרדיט צילום תמר לם
NOOR  קרדיט צילום תמר לם
NOOR קרדיט צילום תמר לם
NOOR  קרדיט צילום תמר לם
NOOR קרדיט צילום תמר לם
הודעה לעיתונות

NOOR יצירה לשישה פרפורמרים מאת תמר בורר ותום קליין

יום ד, 31.3, יום ה, 1.4 , בשעה 21:00
אולם "התיבה" – שדרות ירושלים 19, חצרות יפו

https://www.youtube.com/watch?v=cQVUgNUXSLc

NOOR היא יצירה רבת משתתפים ואביזרים לרקדנים ולנגנים, מסע של התפשטות מקליפות, וחיפוש של הנשימה הראשונית, של תחילת התנועה והצליל. היא משמיעה קריאה להיזכר במה שנתפס כמובן מאליו עד כדי שנשכח ביחסים שלנו עם חיינו, ועם חיי האחר.
NOOR"" נפתחת בחיזיון סוריאליסטי של יצורי-כלאיים שנעים מעל תהום שחורה ופעורה. מוזיקה בוקעת מתוך פיצוץ שמשאיר אחריו קו אופק דקיק – צליל אחד העשוי משכבות שונות, המגלם עיקרון פילוסופי סיני: האחד נושא על גבו את הריבוי, והריבוי – נושא בתוכו את האחד. התפצלות הצליל מולידה צורות שונות של חיים. שברי צלילים והברות הופכים מחומר-גלם למילים ומשפטים, ולמשפט אחד מוכר במיוחד. הרקדנים קוברים, חובקים ומרימים זה את זה, מתמסרים לתנועה עדינה ומלאת-עוצמה, מנקים זו את זה, תומכים ונתמכים זה בזו, ונעים עם התדרים הדקים של המוסיקה עד לתנועה הרמונית, מתואמת ופשוטה. היצירה שואבת את השראה משני מקורות: "מעשה מרכבה" המופיע בספר יחזקאל, ובו נגלה בפני הנביא עולם סמוי-מן-העין, ו"ספר הדאו" של לאו דזה – מחשובי הפילוסופים הסינים.

"'האחד הגדול' חבוי במים, ונע עם עונות השנה. משנשלם המעגל, הוא שב להתחילו מחדש, ורואה את עצמו – כאימם של ריבוא הדברים." ("האחד הגדול", לאו דזה)

תמר בורר אמנית רב-תחומית וכוריאוגרפית אשר יוצרת ומופיעה בארץ ובעולם, ושעשייתה זוכה לשבחי הביקורת. למדה בתיאטרון הבלט האמריקאי בניו יורק, מחול מודרני ויצירה אצל רנה שינפלד, מחול באלינזי באינדונזיה, ריקודי טראנס במקסיקו, וכן מחול בוטו עם קזואו אונו, מייסד הסגנון, ביפן. בשנת 1990 עברה תאונת דרכים שהותירה אותה משותקת בשתי רגליה. עם זאת, המשיכה בורר ליצור, להופיע וללמד, וזכתה בפרסים בארץ ובעולם. יצירותיה הוזמנו לפסטיבלי מחול רבים, ביניהם: פסטיבל "הרמת מסך", פסטיבל המחול הבינלאומי במונפלייה, "Festival Cross Over" באיטליה ועוד. יצירתה מרבה לעסוק בהתבוננות פילוסופית בתודעה האנושית ובזכויות אדם, ומשתפת-פעולה עם אמנים מתחומים מגוונים: ספרות, קולנוע, מוזיקה ואמנויות פלסטיות. במקביל לעשייה האמנותית, מקיימת בורר מפגשים להעצמה של אוכלוסיות ייחודיות: נשים מוכות במקלטים, נכים, נשים עם מוגבלויות, נפגעי נפש ועוד. בנוסף, מטפלת בדמיון מודרך לחולי תסמונות כאב בבתי חולים. תמר מלמדת סדנאות מחול בוטו לרקדנים, אמנים ומטפלים באמנויות, ומנחה תלמידי תואר שני במחול ביצירה באקדמיות ומסגרות שונות.

תום קליין צ׳לן, מלחין, אמן סאונד ומחנך. בעבודותיו, קליין משלב אלתור, הלחנה בת זמננו, יצירה באולפן ופרפורמנס. קליין הופיע כיוצר וכמבצע בפסטיבלים בארץ ובעולם, ביניהם פסטיבל ישראל, פסטיבל מקודשת, פצ׳ה קוצ׳ה ת״א, מחול במזיא, Oooh Festival, ושיתף פעולה עם המלחין אריק שפירא, אמנית הפרפורמנס תמר בורר, תזמורת המעבדה ותיאטרון נוצר. ב-2015, קליין הקים את הטריו הנסיוני GOG, איתו הוא שחרר אלבום בכורה ושני EP, לצד סבבי הופעות. ב2020, ייסד קליין את קולקטיב ״סדק״, קבוצת אמנים אשר מפעילה במה רב תחומית במרכז העיר בירושלים, המקדמים עשייה אמנותית מקורית ונסיונית. בעל תואר ראשון בהלחנה וקומפוזיציה מהאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, זוכה מלגות מטעם קרן שרת, קרן סידאי ומפעל הפיס.

כוריאוגרפיה, בימוי, עיצוב במה ואביזרים: תמר בורר | ניהול מוזיקלי, הלחנה, ועיצוב סאונד: תום קליין | רקדנים יוצרים: יוחאי גינתון, כרמל בן אשר, תמר בורר | נגנים יוצרים: בר ערן: no-imput mixer, שירה, כלי הקשה. ניתאי לוי: קלרינט בס. תום קליין: צ'לו | במות עץ: זמיר חבקין | עיצוב תאורה: תמר אור | ביצוע תאורה: דני ויליאמסון |עיצוב גרפי: JEWBOY | מסכת שור: אלה כהן בילו | תהום: כפיר שבת, משה רואס

מחיר כרטיס: 60-80 ש"ח
רכישה בטלפון: 03-6822403
לינקים לאיוונטר:
https://www.eventer.co.il/jsmw3
https://www.eventer.co.il/wsmw3
או באתר התיבה: www.hateiva.com

לפרטים נוספים: קרנית בסון יחסי ציבור – [[email protected]]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרנית בסון יחסי ציבור.