מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 21/07/2021 18:46
נושא: ספרות
עיצוב לפי צילום של המחברת
עיצוב לפי צילום של המחברת
הודעה לעיתונות

תל אביב כמו שעוד לא ראינו

קוֹלוֹת שֶׁל בַּליְנָיִם נִשְׁמָעִים בְּרַחֲבֵי עִיר לַיְלָה.

בִּיטִים תּוֹקְפָנִיִּים שְׁתוּיִים, מְנִיעִים מֵי גְּשָׁמִים שְׁחֹרִים,

מִזֶּה שִׁשָּׁה לֵילוֹת־שִׁשִּׁי זוֹרְמִים מֵרְחוֹב אַרְלוֹזוֹרוֹב אֶל בְּלוֹךְ

וְיוֹרְדִים אֶל פִּתְחֵי־בִּיּוּב מְסֹרָגִים

בְּצִדֵּי הַכְּבִישִׁים.

תל אביב כמו שעוד לא ראינו

בספרה הראשון, שנערך על ידי ד״ר אפרת מישורי, חושפת האמנית והמשוררת ורד נמרוד את מרחבי העיר תל אביב וחיי הלילה שלה ברוח "המשוטט" של וולטר בנימין, ומשרטטת את הצדדים הנוצצים והאפלים שלה בשפה ייחודית.

"עיר לילה" מאת ורד נמרוד, הוא ספר שירה חדש בסדרת "אש קטנה 77" בעריכת המשוררת אפרת מישורי שיוצא לאור בימים אלו.

לדברי העורכת: ״להבדיל מן התייר הרומנטי, החווה את העיר כמרחב אידיאליסטי, זוהר ואוטופי - ורד נמרוד היא גלגול רדיקלי של המשוטט הקלאסי, כפי ששורטט בספרו של וולטר בנימין: נמרוד היא בלשית־אמנית ונביאת זעם כאחד, המשוטטת ברחבי העיר המנוכרת כצופה, כעדה וכצרכנית ביקורתית של אירועי תרבות, מוזיקת רוק ומקומות בילוי אלטרנטיביים. ההווי האורבני המצטייר בשירי הספר יוצר אסתטיקה חדשה המצרפת יחד רפש, זוהמה, עונג ותשוקה. תערובת עשירה, עתירת ניגודים ומגוונת מאוד, מתקיימת גם בשפתה השירית של הכותבת, שמשליכה אותנו לתוך "אמבט קולנועי" בו שוחים באין מפריע ביטויים לועזיים טרנדיים, סלוגנים פרסומיים, סלנג מתוך מערבונים, ושיירים של אידאולוגיה מרקסיסטית."

ורד נמרוד נולדה בתל אביב. אמנית בעלת תואר שני באמנות - MA Master of Art אוניברסיטת סיינט־מרטינס, לונדון, ובוגרת המגמה לעיצוב חזותי במכללת ויצו חיפה. עבדה כמעצבת גרפית של קטלוגים ומגזינים רבים. חיה ויוצרת בתל אביב.

"עיר לילה". עורכת: אפרת מישורי עיצוב העטיפה: ורד נמרוד ואפרת מישורי לפי ציור של המחברת. הוצאת עיתון 77, 72 עמודים. המחיר: 65 ₪ להשיג בחנויות הספרים וברשת האינטרנט בלינק: https://tinyurl.com/3fv9hd6b

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.