אלינור וולנרמן
אלינור וולנרמן
אלינור וולנרמן
אלינור וולנרמן
אלינור וולנרמן
אלינור וולנרמן
הודעה לעיתונות

מערכת יחסים סבוכה בין אם לבת עכשיו בתערוכת יחיד של האמנית אלינור וולנרמן

קבלי אותי / אלינור וולנרמן
תערוכת יחיד
אוצרת: רחל סוקמן
פתיחה חגיגית: יום שישי , 6.8.2021 בשעה 11:00
זמנהוף 6 תל אביב

"עבודתי מושפעת רבות ממערכת היחסים הסבוכה שלי עם אִמי. אני עוסקת בצילום מבוים ומבצעת פעולות יזומות, שבמסגרתן אני מפעילה את המצולמים, וכך חושפת את המציאות המורכבת שבה אני חיה ואת מחשבותיי.
לצורך עבודת הווידיאו הזונות הגעתי לבית אמי, הצבתי את המצלמה והנחתי לה לדבר אליי ולהטיח בי, כהרגלה, את זעמה. "מכנסי עור לובשים זונות", היא יורה לעברי. "הזונות", חלקן חברותיי, מוצבות על רכבי הישן, בהעמדה הלקוחה מפוסטרים הזכורים לי מילדותי. מכונית זו, סוזוקי בָּלֵנוֹ שנת 96', 180,000 ק"מ, שאמי מפצירה בי בווידיאו שאמכור, הייתה ברשותי כעשר שנים. ברכב הישן ניכרים סימני הזמן ופגעיו. אני אוחזת בידיהן של חברותיי, "נערות התצוגה", ומסייעת להן לעלות על הרכב ולהרוס אותו סופית בגופן.
בתצלום מסחטה הוצאתי את תכולת המטבח מהארונות והותרתי על השיש רק פריטים ספורים, המסמלים באופן מטאפורי את האופן, שבו אמי טוחנת וסוחטת את בשרי במילותיה הקשות, את הכפייה הדתית ואת רצונה המעוות לשלוט בחיי ולהצר את צעדיי.
התצלום ונוס עוסק בשונה, באחר, שחבריו מצביעים וצוחקים עליו, כהזדהות עם הביקורת המופנית כלפיי כאישה רווקה.
בתצלום ירושלים חיברתי בין חבריי השונים, מירושלים ומתל אביב, והעמדתי אותם בסצנה מבוימת על גג קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית, כשהם לבושים בבגדים צבעוניים.
בתצלום אני שונאת אותך הגעתי לביתן של אם ובת לאחר שהאם סיפרה לי, שבתה כתבה לה על פתק, שהיא שונאת אותה משום שהרסה לה מבנה שבנתה מלגו.
בעבודת הווידאו ארט בין הנרות עיטרתי את רצפת סלון הבית בנרות. נשכבתי על רצפת הסלון וביקשתי מאמי לעסות לי את הגב בשמן חם, כפי שנהגה לעשות בילדותי, כשהייתי חולה."
שעות פתיחה: שלישי-חמישי, 10:00 – 17:00; שישי, 10:00 – 13:00
Gallery Hours: Tues.-Thurs., 10:00 – 5 p.m.; Fri., 10 a.m. – 1 p.m.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סדן הפקת אמנות.